ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49315
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :

رونمایی از ثبت ملی آئین عزاداری اصفهان/اهدای پرچم میزبانی اجلاس سال آینده به استان لرستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که شامگاه پنج شنبه(٢٣ شهریورماه) در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد، مراسم عزاداری زنجیرزنی اصفهان با حضور شخصیت های لشگری و کشوری به ثبت ملی رسید. در این مراسم با حضور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که شامگاه پنج شنبه(٢٣ شهریورماه) در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد، مراسم عزاداری زنجیرزنی اصفهان با حضور شخصیت های لشگری و کشوری به ثبت ملی رسید.

در این مراسم با حضور علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما، آیت الله طبابایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، میرباقری معاونت سیما رسانه، علی فروغی رییس بسیج صدا و سیما، کامران فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سیستانی دبیر استانی اجلاس، از چهار آئین سوگواری مردم استان اصفهان شامل “مراسم عزاداری ٢٨ صفر” در مرقد آقا علی عباس بادرود، پیش خوانی واقعه تعذیه، آئین سوگواری و عزاداری دهه سوم محرم در ” روستا سو ” و سنج زنی ” آران و بیدگل ” رونمایی و ثبت ملی شد.

همچنین در این مراسم لوح پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی توسط علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما به فرزند مرحوم اشتری اصفهانی یعنی سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی اهداء شد.

در ادامه این مراسم سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با ذکر خاطره‌ای از پدر مرحوم خود اظهار کرد:بنده هر زمانی که برایم مشکلی پیش می‌آمد از پدرم برای رفع مشکل کمک می‌خواستم  و مشکل من برطرف می‌شد و این اعتقاد قلبی من است که هرکسی راه امام حسین(ع) را برود خواسته‌های شرعی او برآورده می‌شود. ما در نیروی انتظامی خدمت گزار مردم هستیم و امیدواریم با این روحیه تمام مشکلات مردم از بین برود.

وی افزود: شروع انقلاب ما با همین هئیت‌های مذهبی بوده است و ان‌شاءالله با معرفت بتوانیم از اندیشه‌های پیرغلامان حسینی استفاده کنیم و راه شهداء که همان ولایت ففیه است را ادامه دهیم. بدانید اگر عاشق اباعبدالله هستید بهترین راه آن پیروی از مقام معظم رهبری است.

در این مراسم توسط علی عسگری و آیت‌الله طباطبایی نژاد از تمبر یادبود پانزدهمین همایش بین‌المللی تجلیل از ذاکران و خادمان حسینی رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از خانواده‌های سه تن از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم شهید محمدرضا تورجی زاده، شهید خبرنگار محسن خزایی و شهید سجاد مرادی تجلیل شد.

 در پایان این مراسم از ٤٠ پیرغلام و خادم حسینی نیز تجلیل شد.

براساس این گزارش شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در استان لرستان برگزار می‌شود و در این مراسم پرچم حرم امام حسین(ع) توسط علی عسگری و زرگرپور به نماینده استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مبلغی اهداء شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.