ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 49316
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
  • 462 بازدید
  • ارسال توسط :

رائفی‌پور: اگر در سوریه کار فرهنگی نکنیم باخته‌ایم

صراط: محقق و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن خط ترمز و ایست ندارد، گفت: کشور باید از لحاظ نظامی و فرهنگی قدرتمند شود و اگر عقب‌‌نشینی کنیم، بلایی بدتر از میانمار سرمان می‌آید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس از همدان، علی‌اکبر رائفی‌پور امشب در اولین یادواره […]

صراط: محقق و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن خط ترمز و ایست ندارد، گفت: کشور باید از لحاظ نظامی و فرهنگی قدرتمند شود و اگر عقب‌‌نشینی کنیم، بلایی بدتر از میانمار سرمان می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس از همدان، علی‌اکبر رائفی‌پور امشب در اولین یادواره شهدای منطقه امامزاده محسن(ع) در مریانج و بزرگداشت شهیدحججی اظهار کرد: روزنامه‌های اسرائیلی عنوان می‌کنند بعد از 2500 سال و پس از هخامنشیان ایرانیان دوباره به دریای مدیترانه رسیده‌اند، ضمن اینکه یک رزمنده ایرانی از لب مرز عراق تا قنیطره و مرز اسرائیل یک بار لازم نیست پاسپورت خود را نشان دهد، انگار دارد در کشور خود سفر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عزت ایرانی‌ها در سوریه که تنها یک درصد آن شیعه‌اند، به راحتی و الکی به دست نیامده است، بیان کرد: از قضا شیعیان در سوریه هیچ نقشی هم در سیاست ندارند؛ تعداد شیعیان سوریه در مجموع 200 هزار نفر نمی‌شود، داشتن عزت در چنین کشوری بابت خون‌هایی است که داده‌ایم، خودمان حرفمان و صدق نیتمان را با خونمان ثابت کردیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به حمله اسرائیل به لبنان در سال 2006 افزود: این حمله به تعبیر خود آنها برای قطع بازوهای ایران بود و نتوانستند بعد از جنگ 33 روزه کاری کنند و گفتند اشتباه کردیم چراکه بازوی ایران سوریه است باید دست سوریه که دست ایران است را بزنیم چون مچ آن طرف می‌افتد و کاری از دستشان برنمی‌آید.

وی با تأکید بر اینکه مشکل آنها با مردم سوریه، سوریه و بشار اسد اصل موضوع ایران بود، تصریح کرد: سگ بشار اسد به کسی چون ملک سلمان می‌ارزد؛ از لحاظ حقوق بشر، انتخابات و وضعیت زنان در سوریه اوضاع بسیار بهتر از عربستان سعودی است.

رائفی‌پور با بیان اینکه مشکل صرفاً سوریه و یا بشاراسد نبود بلکه مشکل آنها این بود که ایران کنار گذاشته شود، ادامه داد: این موضوع را از بشار اسد خواستند و روس‌ها را نیز در این خصوص واسطه کردند، اما نپذیرفت.

وی با اشاره به اینکه حافظ اسد، پدر بشار تنها کسی بود که در جنگ تحمیلی به ما کمک کرد، یادآور شد: حافظ اسد فرزند پسری به نام باسل داشت که فرد نخبه‌ای بود، موساد در یک تصادف ساختگی او را ترور کرد چراکه نگران بود اگر پس از حافظ اسد حکومت به دست او بیفتد سوریه را بسیار رشد خواهد داد.

این محقق با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در آن زمان بابت بشاراسد زیاد نگرانی نداشتند، خاطرنشان کرد: فکر می‌کردند او به دلیل اینکه پزشک است و روحیه جنگ ندارد کاری از پیش نمی‌برد، فکر نمی‌کردند بشاراسد نیز اینگونه مقاوم باشد؛ البته بشار نیز جاهایی سست شد هنگامی که به پشت دروازه‌های دمشق رسیده بودند.

وی با اشاره به آثار سنگین جنگ در سوریه که حتی به گلدسته‌ها و گنبد حضرت زینب(س) نیز رسیده بود، ادامه داد: در حلب به مردمانش گفتیم همه حلب را نسازید، جایی را برای موزه نگه دارید تا 20 سال بعد نسل بعد نگوید برای چه جنگیدید؟ همین حرف را اکنون برخی در کشور ما می‌زنند! البته شنیده‌ام می‌خواهند در خوزستان یک ساختمان چهار طبقه سوراخ سوراخ درست کنند که بگویند اینجا جنگ بوده است.

رائفی‌پور با بیان اینکه داعش باعث شد برخی آدم شوند، گفت: کشتار وحشیانه داعش به این افراد فهماند که اگر نبودند مدافعان حرم، امروز باید در منازل خود می‌جنگیدند؛ این افراد با حمله داعش به مجلس و حرم مطهر امام(ره) این موارد را متوجه شدند.

وی با اشاره به گفته برخی مبنی بر اینکه حضور نظامی ما در سوریه مهم است اما مهمتر از آن حضور فرهنگی است، بیان کرد: در سوریه عکس بشاراسد و پوتین در بشقاب‌هایی به عنوان سوغات کنار هم زده شده است، در حالی که روس‌ها تنها یک سال آن هم هوایی وارد سوریه شده‌اند؛ آن که در زمین می‌جنگند ما هستیم، بچه‌های ما، افغانستان، زینبیون پاکستان، حیدریون عراق و بچه شیعه‌ها هستند که پرپر می‌شوند.

رائفی‌پور به تصویب زبان روسی به عنوان زبان دوم در سوریه طی هفته گذشته اشاره کرد ادامه داد: عده‌ای خود را به خواب زده‌اند؛ اگر کار فرهنگی نکنیم باخته‌ایم.

وی با اشاره به سفرش به سوریه به دعوت وزارت ارشاد برای سخنرانی در خصوص جنگ نرم تصریح کرد: باید عمیقاً مراقب جنگ نرم دشمن بود، اکثریت در مورد بازی ایران و سوریه سؤال داشتند اما شما اینها را ساده نبینید ممکن است یک شهید خون بدهد بعد یک بازیکن حرفی بزند که همه را بزند!

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اردوهای جهادی، یادآور شد: اول باید حسن نیت خود را در آن مناطق اثبات می‌کردیم تا بتوانیم کار فرهنگی کنیم؛ این کار را کردیم، داریم در سوریه خون می‌دهیم آن وقت کار فرهنگی نکنیم؟!

وی با بیان اینکه در سفرم به سوریه سؤالی از سوری‌ها پرسیدم که پاسخی برای آن نداشتند، خاطرنشان کرد: به آنها که حدود 70 درصد اهل سنت، علوی و مسیحی بودند گفتم اگر این دو حرم نبود الان اوضاع شما چطور بود؟ یک نفر نتوانست چیزی بگوید.

رائفی‌پور با تأکید بر اینکه امروز جنگ، جنگ نرم است و ضرورت‌ها جنگ ایدئولوژیک است، گفت: به محض اینکه بچه‌های ما پا در سوریه گذاشتند و به شهدایمان گفتیم «مدافعان حرم»، عده‌ای گفتند چه کسی گفته قبر حضرت زینب (س) در سوریه است، می‌گویند قبر ایشان در مصر است!

وی تأکید کرد: به محض اینکه مدافع حرم حضرت رقیه(س) پیدا شد عده‌ای دوره افتادند که امام حسین(ع) مگر دختری به نام رقیه داشت؟ بحث را بر سر زبان‌ها انداختند برای اینکه ما آنجا نباشیم؛ می‌گویند به مدافعان حرم پول می‌دهند! انسان از شنیدن این حرف‌ها آتش می‌گیرد، بروید ببینید چگونه دارند می‌جنگند؟

این محقق و تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در بحث دفاع از حرم، نژاد و غیره را کنار بگذارید این حرف‌ها برای آنهایی است که نمی‌فهمند؛ مدافعان حرم از هر کشور و هر زبانی، روح بالایی دارند.

وی با بیان اینکه دشمن خواست بازوی ایران را طی دو هفته یا یک ماه بزند و کار تمام می‌شود، اظهار کرد: یکی از پادشاهان حاشیه خلیج فارس به ایران آمد و گفت «بحرین برای شما و سوریه برای ما»، رئیس جمهور وقت او را بیرون کرد، رهبری نیز به این پادشاه پیام دادند «ما سر خون مردم معامله نمی‌کنیم و سیاست ما این نیست»

رائفی‌پور با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواست یک ماهه کار سوریه را تمام کند اما الان 6 سال گذشته و 90 درصد سوریه آزاد شده است، گفت: امنیت در مناطقی از سوریه مستقر است؛ آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا و کسانی که می‌خواستند سوریه نباشد الان کجا هستند؟

وی با بیان اینکه فکر نکنید آن مدعیان کسی هستند، بیان کرد: آنها می‌خواستند سوریه و بعد حزب‌الله لبنان را بزنند تا ما نتوانیم اسرائیل را بزنیم و بعد آنها ما را بزنند، دشمن معتقد است، حزب‌الله 150 هزار موشک دارد و دیگر نمی‌شود با حزب‌الله لبنان جنگید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه هر کس با خدا باشد خدا با اوست، افزود: دنیا هشت سال تمام در برابر ما ایستاد، مظلومانه جنگیدیم و تنها بودیم و حافظ اسد نیز در حدی کمک کرد که تعدادی از نیروهای را به سوریه برای آموزش موشک‌سازی فرستاد، اما باز هم ما پیروز میدان بودیم.

وی با بیان اینکه اکنون در خیابان‌های عراق قدم می‌زنیم و مردم عراق از ما پذیرایی می‌کنند، آیا با جنگ می‌توانستیم این کار بکنیم، تصریح کرد: ما 30 سال پیش لب مرزهای خودمان با دشمن می‌جنگیدیم و اکنون در مرزهای اسراییل می‌جنگیم، به گفته روزنامه اسرائیلی از لب مرز ایران در شلمچه تا لب مرزهای اسرائیل سربازان ایرانی پاسپورت هم نشان نمی‌دهند.

رائفی‌پور با اشاره به حمله شیمیایی به سوریه توسط هیلاری کلینتون با استفاده از سلاح‌های شیمیایی لیبی، ادامه داد: هیلاری کلینتون به شدت علاقمند بود اوباما وارد جنگ شود؛ سفیر آمریکا در لیبی از این موضوع آگاه شد و کلینتون این فرد را نیز در بمب‌گذاری‌های القاعده کشت.

*القاعده عروسک کوکی آمریکایی‌هاست

وی با تأکید بر اینکه القاعده عروسک کوکی آمریکایی‌هاست و آنها دستور می‌دهند که کجا را بزند، اظهار کرد: هروقت در اروپا بمب‌گذاری کردند، منتظر باشید آمریکا می‌خواهد کاری در خاورمیانه انجام دهد این قاعده است، یا اینکه اسرائیل کاری کرده و می‌خواهند توجه‌ را به سمت دیگری سوق دهند.

این محقق دلیل عدم حمله اوباما به سوریه را مبنی بر اظهارات آمریکایی‌ها وجود یک عکس دانست و گفت: یکی از ماهواره‌های آمریکایی عکسی از برخی سایت‌های موشکی آشکار و نه پنهان ایران داشت که موشک‌های ایرانی به سمت اسرائیل چرخیده بود و این امر مانع از حمله اوباما به سوریه شد؛ اگر آمریکا وارد جنگ می‌شد ورق برمی‌گشت، عدم ورود آمریکا به جنگ نشان از عزت ما دارد.

وی با اشاره به فجایع میانمار و اهدای جایزه نوبل به زنی که در رأس امور این کشور قرار دارد، بیان کرد: با این افراد نمی‌شود مذاکره کرد، با اینها باید با سیاست «سیلی جواب سیلی»، «موشک جواب موشک» رفتار کرد؛ در برابر اینها فقط باید قوی شد و باید به قوی‌تر شدن فکر کرد، باید انقلاب، کشور، ایدئولوژی و نهضت را از لحاظ نظامی و به ویژه فرهنگی قوی کنیم.

رائفی‌پور با بیان اینکه نباید در مقابل دشمنان عقب‌نشینی کنیم، آنها در موضوع هسته‌ای می‌گفتند تا درس فیزیک نیز باید از دبیرستان‌های ما حذف شود، افزود: دشمن خط ترمز و ایست ندارند، منتظر هستند ما ضعیف شویم، اگر ضعیف شویم بلایی سر ما می‌آورند که سر میانمار، سوریه و یمن نیاورده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان معتقدند ژن ایرانی‌ها اینگونه است که اگر انقلاب آنها را امروز هم بشکنیم 50 سال دیگر دوباره چنین انقلابی درست می‌کنند، تصریح کرد: معتقدند این بار اگر بر ایران مسلط شدند باید ایران را «ایرانستان» یعنی تجزیه کنند و بعد جنگ‌های داخلی راه بیندازند؛ من معتقدم کوتاه بیاییم بلایی بدتر از میانمار، سوریه، عراق و یمن بر سر ما می‌آورند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: این عزت را ما ساده به دست نیاورده‌ایم، این عزت نتیجه ایثار افرادی است که ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند؛ سیاسیونی که سوار ماشین‌های 6 در می‌شوند متوجه باشند، دار و ندار، شرف و ناموس خود را مدیون این افراد هستیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.