ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49346
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۴۰
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
حرکت شطرنج استان قزوین به سمت خانه پیشرفت

حرکت شطرنج استان قزوین به سمت خانه پیشرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، استان قزوین با داشتن ظرفیت ها و استعدادهای فراوان ورزشی در میان نوجوانان تا پیشکسوتان به ویژه در عرصه شطرنج به یکی از قطب های مهم ورزش کشور تبدیل شده و با برگزاری شش دوره مسابقات شطرنج جام شهید رجائی معتبرترین مسابقات رنکینگ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، استان قزوین با داشتن ظرفیت ها و استعدادهای فراوان ورزشی در میان نوجوانان تا پیشکسوتان به ویژه در عرصه شطرنج به یکی از قطب های مهم ورزش کشور تبدیل شده و با برگزاری شش دوره مسابقات شطرنج جام شهید رجائی معتبرترین مسابقات رنکینگ زیر 2 هزار را به نام خود ثبت کرده است.
هفتمین دوره مسابقات شطرنج جام شهید رجایی نیز از 23 شهریورماه در مجموعه ورزشی سردار آزادگان استان قزوین آغاز شده و نشانگر تداوم حرکت رو به جلوی قزوین در این رشته ورزشی است.

***حضور 100 شطرنج باز دارای ریتینگ در قزوین نشانه پیشرفت این رشته در استان است
داور قزوینی شطرنج فیده گفت: توجه مسئولان و مردم در سالهای اخیر به شطرنج موجب شد وضعیت این رشته ورزشی در کشور و به تبع آن در استان بهبود یابد و در رنکینگ جهانی به رتبه 45 نایل شود.
فاطمه افشار با بر شمردن نشانه های پیشرفت شطرنج در کشور و استان ادامه داد: مسابقات ریتد ایران در سال های گذشته به تعداد انگشت شمار در سال برگزار می شد ولی اکنون تنها استان قزوین در یک سال 15 مسابقه ریتد را برگزار کرده که نشان دهنده توسعه شطرنج در سطح کشور و شناخت مردم و بازیکنان نسبت به این رشته ورزشی است.
افشار ادامه داد: در 10 سال گذشته در قزوین چهار شطرنج باز ریتینگ دار وجود داشت ولی اکنون حدود 100 شطرنج باز داری ریتینگ در قزوین حضور دارند که نشان دهنده پیشرفت شطرنج در این استان است .
این داور فیده ادامه داد: تجهیزات شطرنج استان در چهار سال اخیر به اندازه 10 سال گذشته پیشرفت کرده و اکنون به لحاظ سخت افزاری پاسخگوی مسابقاتی مانند شطرنج شهید رجائی به عنوان یکی از معتبرترین مسابقات کشور است.

***شطرنج استان قزوین به سمت حرفه ای شدن پیش می رود
رئیس هیات شطرنج استان قزوین نیز با بیان اینکه این رشته در استان به سمت حرفه ای شدن پیش می رود، گفت: شطرنج استان هنوز در حد آماتور قرار دارد ولی تلاش برای ارتقای این رشته به جایگاه واقعی آن در سطح کشور ادامه دارد.
یارویس مسگینی در عین حال افزود: شطرنج استان از لحاظ داوری و فنی در سطح مناسبی قرار دارد ودارای داوران درجه 2 و سه خوبی است ولی از لحاظ مربیگری به دلیل نداشتن شرایط خاص شطرنج مانند ریتینگ بالا، جایگاه خوبی ندارد.
وی با اشاره به توسعه رشته شطرنج در استان گفت:با اقدامات صورت گرفته موفق شدیم امکانات شطرنج را در 6 شهرستان استان در حد مطلوب توسعه دهیم و حتی برای تجهیز بسیاری از شهرهای استان نظیر اقبالیه،دانسفهان،اسفرورین و آوج اقدام کنیم.
این مسئول ورزشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعدادهای این رشته ورزشی در استان افزود:امسال چهار شطرنج باز استان به نام های آبتین عطاخواه،حسن مهدوی فر،ملیکا محمدی و رادین یادگاری در سطح کشور خوب درخشیدند و توانستند استعدادهای شطرنج استان را در رده های سنی مختلف به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه نام 170 شطرنج باز حرفه ای در سامانه جامع شطرنج استان ثبت نام کرده اند افزود: با تفاهم نامه ای که در یکسال اخیر برای برگزاری مسابقات با آموزش و پرورش منعقد شد بیش از 6 هزار علاقمند به شطرنج در استان قزوین ثبت نام کردند که نشان دهنده ظرفیت بالای این رشته در استان است .
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های گسترده، سیاست هیات شطرنج استان افزایش علاقمندان این رشته و سپس آموزش و حرفه ای کردن آنها است که امیدواریم در این خصوص موفق عمل کنیم.
مسکینی در خصوص هفتمین دوره شطرنج جام شهیدرجائی نیز اظهار کرد:امیدواریم بتوانیم یازدهمین دوره این مسابقات را به صورت بین المللی در استان قزوین برگزار کنیم .

***رقابتهای شطرنج جام شهید رجائی بهترین مسابقات رنکینگ زیر 2 هزار در کشور است
نماینده شطرنج بازان نیز در حاشیه مسابقات جام شهید رجایی گفت: این رقابتها بهترین مسابقات شطرنج رنکینگ زیر 2 هزار است که حدود 16 سال در قزوین برگزار شده است.
میلاد شاه علی ادامه داد:سطح برگزاری این رقابت ها سال به سال در حال ترقی است و در سال جاری نیز بهترین شطرنج بازان رنکینگ زیر 2 هزار در این جام حضور یافته اند.
وی در خصوص مهمترین مشکلات شطرنج گفت:کمبود اعتبارات مالی و عدم پوشش رسانه ای موجب شده است که فعالیت ها و قهرمانان این رشته در سطح کشور ناشناخته بمانند.
مسئول برگزاری مسابقات شطرنج جام شهید رجائی نیز درخصوص این رویداد ورزشی به خبرنگار ایرنا گفت:119 شطرنج باز از 16 استان کشور به مدت یک هفته در این رقابت ها که در 9 دور به روش سوئیسی برگزار می شود حضور دارند.
علی احمدی فر با اشاره به کاهش تعداد شرکت کنندگان این دوره نسبت به دوره قبل افزود:تعویق زمان برگزاری هفتمین دوره جام شهید رجائی از ششم به 23 شهریورماه و همزمانی این دوره با برگزاری جام های دیگر موجب کاهش استقبال از این جام شد.
هفتمین دوره مسابقات شطرنج جام شهید رجائی از 23 شهریورماه در مجموعه ورزشی سردار آزادگان شهر قزوین آغاز شده و تا 28 همین ماه ادامه دارد.
6101/6012 خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.