ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 49422
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۳۸
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
حاشیه های آخرین شب همایش پیرغلامان حسینی/ طنین یاد امام و شهدا در میدان امام(ره) اصفهان

حاشیه های آخرین شب همایش پیرغلامان حسینی/ طنین یاد امام و شهدا در میدان امام(ره) اصفهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمادحین؛ شب آخر اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور پیر غلامان و خادمان حسینی و جمع کثیری از مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر اصفهان آغاز شد و از همان ساعت های اولیه عاشقان و دلباختگان اهل بیت(ع) […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمادحین؛ شب آخر اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور پیر غلامان و خادمان حسینی و جمع کثیری از مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر اصفهان آغاز شد و از همان ساعت های اولیه عاشقان و دلباختگان اهل بیت(ع) به میدان امام خمینی(ره) آمده بودند.

قبل از شروع رسمی برنامه اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی، حال و هوای میدان امام خمینی(ره) بسیار معنوی شده بود و مردم منتظر حضور پیرغلامان و خادمان حسینی بودند.

حضور خانواده ها برای مشاهده و بهرمندی از آخرین شب مراسم اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان که از همان ابتدا در میدان امام خمینی(ره) حضور پیدا کرده بودند و در گوشه و کنار میدان نشسته بودند قابل توجه بود.

قبل از آنکه مراسم اختتامیه بطور رسمی آغاز شود مهمانان و مردم در فضای محل برگزاری حضور پیدا کرده بودند و مسئولان برگزاری مراسم تدارکات لازم را برای برگزاری هرچه باشکوه تر اختتامیه اجلاس، انجام می دادند.

هرچه به ساعت شروع مراسم نزدیک می شدیم به تعداد جمعیت حاضر در میدان افزوده می شد و مردم دلباخته به اهل بیت(ع) برای حضور در این مراسم بزرگ خود را به محل برگزاری مراسم می رساندند.

وجود پرچم های منقش به نام مبارک اهل بیت(ع) به زیبایی فضا افزوده بود و مردم از این پرچم های بزرگ عکس می گرفتند، پرچم هایی که بعضا متعلق به هیئت های استان اصفهان بودند.

هنگام اذان مغرب و عشاء فضای معنوی در میدان امام خمینی(ره) ایجاد شد و مردم به اقامه نماز پرداختند.

مراسم در ساعت معین و برنامه ریزی شده آغاز شد و مهمانان، مدعوین، پیرغلامان و خادمان حسینی به همراه مردم عزیز در محل برگزاری حاضر شدند.

در گوشه ای از میدان امام خمینی(ره) پرچم هایی وجود داشت که یادآور لحظه های زیبای حضور هیئت ها در روز عاشورا شده بود ومردم نیز از لحظه به لحظه آن تصویر برداری می کردند.

شور و شوق بسیار زیادی در مردم وجود داشت و آنچه که به چشم می آمد حضور جوانان، نوجوانان، پدران و مادران که بصورت خانوادگی به این مراسم آمده و نظاره گر برنامه بودند.

مراسم دقایقی از آغاز می گذشت و مجری برنامه برای مخاطبان و مستمعین صحبت می کرد و خبرنگاران و تصویربرداران با تمام توان آخرین اخبار مراسم را به اطلاع مردم می رساندند، خبرنگارانی که از روز اول این اجلاس با تمام توان از لحظه به لحظه مراسم و برنامه خبر تهیه می کردند.

پیر غلامان و خادمان حسینی که در همان روز نخست از اجلاس فضای دلنشینی را با اجرای نوحه های خود ایجاد کرده بودند در آخرین شب از مراسم و قبل از اجرای برنامه در خلوت چند نفره خودشان به شعر خوانی، نوحه خوانی و عرض ارادت به اهل بیت(ع) پرداختند.

فضای معنوی به گونه ای بود که در گوشه و کنار مراسم عاشقان اهل بیت(ع) اشک می ریختند و این موضوع در جوان ها زیاد بود، درست لحظاتی که مداح اهل بیت(ع) مهدی منصوری  به مداحی می پرداخت، مردم و بویژه جوانان در میدان امام خمینی(ره) هر جا حضور داشتند اشک می ریختند و حال و هوای عاشورایی در میدان قابل مشاهده بود.

حضور جوانان و نوجوانان دراین مراسم و اشک ریختن آنها در لحظات گوناگون بسیار زیبا بود. جوانان و نوجوانانی با تیپ های گوناگون اما دلهای عاشق اهل بیت(ع) که ستودنی بود.

پس از مداح اهل بیت(ع)مهدی منصوری، نوبت به مداح اهل بیت(ع) سید رضا نریمانی رسید که با نوای دلنشین خود دلها را کربلایی کند و مداحی او این فضای معنوی را گسترده تر کرد.

نریمانی با اجرای شعر معروف(منم باید برم) در ارتباط با شهدای مدافع حرم، همه حاضران با او همخوانی کردند و حال و هوای جلسه جهادی و شهادتی شد و همگان با عشق، علاقه و ارادت خوشان را به حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدا ابراز کردند.

از برنامه هایی که توجه همگان را به خود جلب کرد اجرای گروه بزرگ شیپور زنی و پس از آن دسته عزاداری و زنجیرزنی بر روی سن برنامه بود که حال و هوای ماه محرم را در استان طنین انداز کرد ومردم به همراه پیرغلامان زمزمه یاحسین بر لب داشتند.

از زیبایی های این مراسم لحظه یاد کردن از شاعر و مداح اهل بیت(ع) مرحوم حاج مرتضی اشتری بود که همزمان با بردن نام و یاد ایشان، فرزندشان سردار اشتری اشک بر چشمانشان جاری شد و مردم نیز به یاد آن مداح عزیز اشک ریختند.

حضور دختر کوچک شهید محسن خزایی و در دست گرفتن عکس پدر شهیدش فضای خاصی ایجاد کرد  و همه حاضران برای شهدای مدافع حرم و بویژه شهید خزایی اشک ریختند و یاد و نام آن عزیزان را گرامی داشتند.

مجری برنامه از امام رضا(ع) نام برد و خاطره را نیز در این خصوص تعریف کرد و آن لحظه همه مستمعین به عشق امام رضا(ع) اشک ریختند و نام آن حضرت را بر زبان می آوردند و فضای زیبایی با ذکر رضا جان در مکان ایجاد شده بود.

در ادامه این مراسم مداح اهل بیت(ع) جبهه و شهادت، حاج صادق آهنگران به مداحی پرداخت و دلهای مردم را کربلایی کرد.

پیرغلام امام حسین(ع) در حاشیه مراسم که گفت؛ با شنیدن صدای حاج صادق آهنگران یاد دوران هشت سال دفاع مقدس، شبهای عملیات و روضه های سنگر ها افتادم.

پیرغلام دیگری از استان اصفهان گفت؛ وقتی حاج صادق آهنگران مداحی کرد یاد شهدا بویژه شهدا دفاع مقدس و یاد تشییع شهدا در همین میدان امام خمینی(ره) افتادم و به یاد آنها اشک ریخت.

تصاویر شهدا و مداحی حاج صادق آهنگران در این مراسم حس خوبی را به همه منتقل کرد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را بار دیگر تداعی کرد به گونه ای که بعضی از مستمعین حاضر در جلسه زمزمه یاد شهدا را بر لب داشتند.

در گوشه ای از میدان چند نفری پیشانی بند یازهرا بسته بودند و لحظاتی که کلیپ شهدا بویژه شهید حججی پخش شد مادران و پدران در لحظه ای که تصویر پدر و مارد شهید پخش شد گریه کردند و بقول پیرغلام سید الشهدا از اصفهان که گفت؛ هرچه داریم از شهدا داریم دین خود را به این عزیزان ادا کردند.

پیر غلام دیگری به جوان های اطراف خود گفت؛ نقش ما مداحان و وظیفه ما این است که نام و یاد شهدا را درجلسات زنده نگه داریم و راه آن عزیزان را ادمه بدهیم.

در پایان از پیر غلامان و خادمان کشور های خارجی تجلیل به عمل آمد و مردم با خداحافظی از پیرغلامان مهمان که از شهر های دیگر آمده بودند آرزوی سلامتی و خیر برای آنها داشتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.