ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49569
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
نگاهی به حوادث تروریستی انگلیس در سال 2017

نگاهی به حوادث تروریستی انگلیس در سال 2017

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، اولین حادثه تروریستی سال جاری در ماه مارس گذشته در مقابل پارلمان انگلیس رخ داد که در جریان آن فردی به نام «خالد مسعود» با خودرو وارد پیاده‌روی پل وستمینستر، در نزدیکی ساختمان پارلمان ( وستمینستر) در مرکز لندن شد و به دنبال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، اولین حادثه تروریستی سال جاری در ماه مارس گذشته در مقابل پارلمان انگلیس رخ داد که در جریان آن فردی به نام «خالد مسعود» با خودرو وارد پیاده‌روی پل وستمینستر، در نزدیکی ساختمان پارلمان ( وستمینستر) در مرکز لندن شد و به دنبال آن سه عابر پیاده کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.
وی سپس با چاقو به یک افسر پلیس در برابر ساختمان پارلمان حمله کرد و جان او را گرفت و خود نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پا درآمد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده در جریان این حادثه تروریستی 5 نفر ازجمله یک مأمور پلیس در مقابل درب ورودی پارلمان کشته شد.
گروه تکفیری داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت.
پس آن جوانی 22 ساله به نام سلمان عبیدی که به گفته منابع انگلیسی با گروه‌های تروریستی مستقر در لیبی ارتباط داشته، 2 ماه بعد، سالن کنسرت آرنا در شهر منچستر را با استفاده از بمب دست‌ساز منفجر می‌کند. در جریان این حادثه مرگبار تروریستی 22 تن کشته و دست‌کم 200 نفر مجروح شدند.
گروه داعش همان زمان مدعی شد که انفجار صورت گرفته در منچستر، ناشی از بمب‌گذاری یک عضو این گروه بوده و یک حمله انتحاری، صورت نگرفته است.
داعش گفت 'یکی از سربازان خلافت' این کار را 'در تجمع صلیبیون' انجام داده است.
در پی این حادثه سطح هشدار امنیتی به بالاترین حد یعنی از شدید به بحرانی افزایش پیدا کرد و ترزا می نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که نیروهای نظامی به نیروهای پلیس مسلح در شهرهای کلیدی انگلیس برای مقابله با تهدیدات تروریستی پیوسته و کمک خواهند کرد.
دو ماه پس‌ازاین حادثه تروریستی، یعنی در ماه ژوئن گذشته، سه مهاجم با راندن یک خودرو به‌سوی عابران بر روی 'پل لندن' (لاندن بریج) و حمله با چاقو به مردم در منطقه 'بارو مارکت' در جنوب این محل، سبب مرگ دستکم 8 نفر شدند.
پلیس سه تن از عاملان این حادثه تروریستی را با ضربه گلوله به هلاکت رساند و متعاقبا داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
‘ترزا می’ در نشستی خبری در برابر داونینگ استریت ( نخست‌وزیری انگلیس) بابیان اینکه 'دیگر افراط‌گرایی را تحمل نمی‌کنیم'، عنوان کرد که کشورش با شیوه جدیدی از تهدیدات تروریستی مواجه است.
وی بیان داشت که این حادثه تروریستی در لندن و حوادث اخیر تروریستی در این شهر و منچستر ازنظر سازمانی به هم مرتبط نبوده‌اند اما یک 'ایدئولوژی شیطانی' هر سه حمله را به هم ارتباط می‌دهد.
نخست‌وزیر انگلیس این 'ایدئولوژی افراطی' را 'تفسیری انحرافی' از اسلام و حقیقت عنوان کرد.
چهارمین حمله تروریستی که در روزهای پایان ماه مبارک رمضان در شمال لندن در نزدیکی مسجد فینزبری صورت گرفت، جان یک نمازگزار را گرفت.
در جریان این حادثه، فردی به نام ‘درن آزبورن’ که به گفته منابع انگلیسی به گروه‌های راست افراطی ارتباط داشت، با خودروی ون به نمازگزارانی که در حال خارج شدن از مسجد بودند حمله ور می‌شود.
روزنامه دیلی تلگراف بعداً در گزارشی عنوان کرد که فرد مهاجم در ابتدا درصدد حمله با خودرو به شرکت‌کنندگان راهپیمایی روز قدس در لندن بوده اما چون دیر به این مراسم رسیده، به مسجد فینزبری حمله‌ور‌ می‌شود.
اکنون پس از گذشته قریب به 2 ماه و نیم از آخرین حادثه تروریستی در انگلیس، شهر لندن صبح جمعه شاهد حادثه تروریستی دیگری بود که در جریان آن‌، یک بمب دست‌ساز در ایستگاه متروی پارسونز گرین واقع در غرب لندن، در اوج ترافیک تردد مسافران منفجر شد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، فرد مهاجم از بمب ساعتی استفاده کرده و پیش از انفجار محل حادثه را ترک کرده است.
کارشناسان پلیس می‌گویند اگر بمب به‌طور کامل عمل کرده بود، ده‌ها تن کشته می‌شدند.
مسافران این ایستگاه مترو در جنوب غربی لندن گفته‌اند که ابتدا صدای انفجاری را شنیدند، بعد شعله‌های آتش را دیدند و دود واگن مترو را پر کرد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، نیروهای امنیتی انگلیس، عامل این حادثه تروریستی را از طریق دوربین‌های مداربسته شناسایی کرده اما تاکنون فردی دستگیر نشده است.
‘ترزا می’ نخست‌وزیر انگلیس پس از شرکت در نشست اضطراری موسوم به کبرا در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: این حادثه در پی انفجار یک بسته صورت گرفت که به افراد زیادی آسیب رساند؛ 22 نفر مجروح شده و به بیمارستان منتقل‌شده‌اند. ذهن من همراه آن‌هایی است که براثر این حادثه آسیب‌دیده‌اند.
وی اعلام کرد: سطح هشدار امنیتی در انگلیس «شدید» باقی می‌ماند؛ این به این معناست که حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است؛ بااین‌حال این سطح در جریان تحقیقات پلیس در رابطه با حادثه اخیر، مرور خواهد شد.
نخست‌وزیر انگلیس افزود: مردم بایستی به فعالیت‌های روزانه خود ادامه داده، اما هوشیاری خود را حفظ کنند. افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند حضور بیشتر نیروی‌های پلیس را احساس خواهند کرد و پلیس اقدامات لازم را برای حفاظت از مردم صورت می‌دهد .
وی گفت: سطح تهدیدهای امنیتی که ما با آن مواجه هستیم شدید است، اما با همکاری یکدیگر قادر هستیم آن را شکست دهیم.
ترزا می اظهار داشت: ما بایستی علاوه بر تهدیدهای امنیتی، با نفرت و افراط‌گرایی که در تروریسم نهفته است مبارزه کنیم؛ در همین رابطه اختیارات دستگاه‌های امنیتی‌مان را مورد تجدیدنظر قرار می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها قدرت لازم را در اختیاردارند.
'امبر راد' وزیر کشور انگلیس نیز با انتشار پیامی، این حادثه تروریستی را محکوم کرد و از مردم لندن خواست به نیروهای پلیس برای دستگیری عامل این حادثه کمک کنند.
صادق خان شهردار لندن هم در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز حادثه جمعه را از سوی افرادی ‘بزدل برای زخمی کردن، کشتن و از بین بردن روش زندگی’ مردم توصیف کرد و از افزایش نیروهای پلیس در سطح شهر خبر داد.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه تروریستی را قبول نکرده است.
با این حال یک نهاد امنیتی موسوم به ‘سایت اینتل’ امروز درتوییترش نوشت: درحالی که طرفداران داعش خبرحادثه تروریستی متروی لندن را جشن می گیرند، یکی ازاعضاء این گروه تکفیری می گوید این حادثه نشان دهنده ضعف دستگاه امنیتی است.
در حال حاضر سطح هشدار امنیتی در انگلیس، به رغم حمله تروریستی روز چهارشنبه گذشته همچنان در حد «شدید» است.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
در صورتی ‌که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود.»
دولت انگلیس به‌رغم حملات تروریستی اخیر در کشورهای فرانسه و آلمان و بلژیک و تهدیدات صورت گرفته توسط گروه داعش، همچنان سطح هشدار تروریستی در این کشور را ثابت نگه‌داشته است.
اروپام *1613* گزارش از: هادی نادری **انتشار هنده: عبدالله غفاری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.