ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49588
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱:۵۴
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
عبدربه منصور هادی: تقسیم یمن به شش منطقه یا اقلیم راه حل برون رفت از بحران یمن

عبدربه منصور هادی: تقسیم یمن به شش منطقه یا اقلیم راه حل برون رفت از بحران یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه خبری المیادین «احمد بن دغر» نخست وزیر دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» جمعه شب درخصوص راه های حل بحران یمن گفت: کشوری فدرال متشکل از شش […]

عبدربه منصور هادی: تقسیم یمن به شش منطقه یا اقلیم راه حل بحران یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه خبری المیادین «احمد بن دغر» نخست وزیر دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» جمعه شب درخصوص راه های حل بحران یمن گفت: کشوری فدرال متشکل از شش اقلیم، می تواند تضمین کننده برون رفت کشور از بحران باشد.

بن دغر همچنین اذعان کرد که اندیشه کشور فدرالی یمن به دوران ریاست جمهوری منصور هادی و شرکت کنندگان کنفرانس گفت و گو ملی یمن (بهمن ماه 92) باز می گردد.

بن دغر با متهم کردن گروه انصارالله یمن مدعی شد: هدف حوثی سرنگونی دولت مرکزی، جمهوریت در یمن و همه نتایج مذاکرات به ویژه در زمینه تشکیل کشور فدرال است.

کمیته تعیین مناطق وابسته به کنگره گفت‌و‌گوی ملی یمن که بهمن ماه سال 1392 به ریاست منصور هادی تشکیل شده بود، رسما تقسیم این کشور به شش منطقه یا اقلیم را تصویب کرده بود.

برپایه این تصمیم دولت مستعفی یمن، اقلیم نخست در جنوب است و حضرموت نام دارد. این اقلیم استان‌های «حضرموت»، «شبوه» و «سقطری» را شامل می شد.

دومین منطقه «سبا» نام دارد و استان‌های «جوف»، «مارب» و «بیضاء» را در بر می‌گرفت.

اقلیم سوم عدن است و شامل استان‌های «عدن» «ابین» و «لحج» می شود.

اقلیم چهارم به نام «الجند» نامگذاری شده بود و متشکل از «استان‌های تعز»، «اب» می شد.

اقلیم پنجم «ازال» نام گرفته و استان‌های «صعده»، «صنعاء»، «عمران» و «ذمار» را در بر می‌گرفت. ششمین و آخرین منطقه دولت فدرال یمن، «تهامه» نام گرفته بود که متشکل از استان‌های «الحدیدة»، «ریمه»، «المحویت» و «الحجه» می شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.