ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49741
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۰۸
  • 230 بازدید
  • ارسال توسط :
مردم یمن هر دو کشور عربستان و امارات را دشمن خود قلمداد می‌کنند

مردم یمن هر دو کشور عربستان و امارات را دشمن خود قلمداد می‌کنند

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص مواضع رئیس حزب کنگره ملی یمن مبنی بر عدم وجود اختلافات بین این حزب و جنبش انصارالله، با اشاره به اینکه یک رقابت بین عربستان و امارات در صحنه سیاسی یمن وجود دارد، بیان داشت: این یک بحران کاملاً جدی […]

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص مواضع رئیس حزب کنگره ملی یمن مبنی بر عدم وجود اختلافات بین این حزب و جنبش انصارالله، با اشاره به اینکه یک رقابت بین عربستان و امارات در صحنه سیاسی یمن وجود دارد، بیان داشت: این یک بحران کاملاً جدی بود که امارات مشخصاً در پشت این بحران سیاسی قرار داشت.

وی با توجه به هدف اماراتی­‌ها از ایجاد بحران در یمن گفت: هدف آن­ها انصارالله و حزب کنگره ملی یمن بود. خوشبختانه امارات در این حوزه ناکام ماند. این بحران سیاسی و امنیتی با مدیریت انصارالله و جلوگیری از هرگونه برخورد مسلحانه پشت سر گذاشته شد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر خصومت­‌هایی که علیه گروه­‌های یمنی انجام می­‌شود، اشاره داشت: کشورهای مخالف مقاومت و قیام مردم یمن به دنبال این هستند که گروه‌های سیاسی داخل یمن را به حاشیه ببرند. به نظر می‌رسد گروه­‌های یمنی از این بحران گذر کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه زمینه­‌هایی باعث شده بود که حزب کنگره ملی یمن و علی عبدالله صالح به سمت امارات متحده عربی سوق پیدا کنند؟» بیان داشت: علت این موضوع عبارت است از اینکه یک رقابت بین عربستان و امارات در صحنه سیاسی امنیتی یمن وجود دارد.

میرابیان با اشاره به ارتباط علی عبدالله صالح با امارات یادآوری کرد: فرزند علی عبدالله صالح سال‌های گذشته به عنوان سفیر یمن در امارات حضور داشت؛ لذا ارتباط تنگاتنگی بین علی عبدالله صالح و امارات وجود دارد. به نظر می‌رسد اماراتی‌ها از این فرصت استفاده کردند تا حزب کنگره ملی را علیه منتقدان سیاسی خود بشورانند.

وی با توجه به مقابله حوثی­‌ها با اقدامات تفرقه­ افکنانه اماراتی­‌ها در یمن تأکید داشت: مدیریت صحیح انصارالله و قاطعیت این گروه در مقابل این ماجرا قرار گرفت. بسیج افکار عمومی یمن نیز در مقابل این موضوع اتفاق افتاد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر مخالفت یمنی­‌ها با عربستان و امارات گفت: مردم یمن حساسیت بسیاری در قبال متجاوزان سعودی و اماراتی دارند؛ لذا یمنی­‌ها این دو کشور را دشمن خود قلمداد می­‌کنند و مذاکره با آن‌ها را به‌هیچ‌ عنوان نمی­‌پذیرند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.