ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49810
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
  • 321 بازدید
  • ارسال توسط :
سازمان ملل چه کاره‌ است که از مراکز نظامی ما بازدید کند؟/ مخالفت خود را با همه پرسی استقلال کردستان عراق اعلام کردیم

سازمان ملل چه کاره‌ است که از مراکز نظامی ما بازدید کند؟/ مخالفت خود را با همه پرسی استقلال کردستان عراق اعلام کردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگوی تفصیلی با صبح توس، در رابطه با ادامه تحریم‌های دشمن علیه ایران و تقاضاهای نامعقولی که از جمهوری اسلامی می‌شود و همچنین آخرین وضعیت سوریه و پیروزی‌های پیاپی جبهه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگوی تفصیلی با صبح توس، در رابطه با ادامه تحریم‌های دشمن علیه ایران و تقاضاهای نامعقولی که از جمهوری اسلامی می‌شود و همچنین آخرین وضعیت سوریه و پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت مطالبی را مطرح کرد.

 

همچنین وی در این گفت‌وگو راجع به راهپیمایی اربعین حسینی و همایش میلیونی نیز توضیحاتی ارائه کرد که متن گفت‌وگوی تفصیلی جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با خبرنگار ما به شرح زیر است:

 

*صبح توس: به عنوان سوال اول بفرمایید دیدگاه حضرتعالی در رابطه با افزایش تحریم‌ها و تهدیدهای نظامی علیه ایران چیست؟

 

 سردار فضلی: نه اولین بار و نه آخرین بار است که ما در حوزه تحریم تهدید می‌شویم و این فشارهای دشمن همیشه بوده و ادامه خواهد داشت.

 

ما اساسا به تحریم عادت کرده‌ایم؛ از اوایل پیروزی انقلاب تحریم‌های آمریکا آغاز شده و مردم شریف ما به شایستگی از بخشی از این تحریم‌ها عبور کردند.

 

 

در شرایط کنونی به تعبیر خودشان(آمریکا) تحریم‌های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند؛ اما همانطور که تا به امروز ناکام بودند بعد از این هم ناکام خواهند ماند و مردم شریف ما در دفاع از ‌آرمان‌های انقلاب سر سوزنی تردید ندارند و این آزمونی است که مردم از خود نشان می‌دهند.

 

بنابراین تحریم‌ها نه اولین بار و نه آخرین  بار است و ما باید حتما بعد از اتکا به خدا دست بر زانوهای خود زده و متکی به جوانانمان باشیم. بهترین راه مقابله با تحریم‌ها ایجاد تولید و اشتغال و ایجاد توسعه و فناوری است. این‌ها اگر کانون توجه مسئولان کشور قرار گیرند همانطور که همه عرصه‌های سخت را پشت سر گذاشتیم از این مرحله نیز عبور می‌کنیم.

 

سازمان ملل چه کاره‌ است که از مراکز نظامی ما بازدید کند؟!/ اجازه عبور از خط قرمزهایمان را نمی‌دهیم

 

*صبح توس: واکنش سپاه به صحبت‌های آمانو مبنی بر لزوم بازدید از مراکز نظامی ایران چه خواهد بود؟

 

سردار فضلی: این‌ها چه کاره‌اند که می‌خواهند از مراکز نظامی ما بازدید کنند. اینجا خط قرمز و خط ممنوعه ماست. آمانو و سایرین مجاز به چنین اقدامی نیستند و مسئولان عالی رتبه کشور بارها این مسئله را اعلام کردند و این خط قرمز ما همچنان ادامه دارد.

 

این‌ها می‌خواهند یک عملیات روانی و بهانه جویی جدید برای توسعه تحریم‌ها داشته باشند که تلاششان بی‌نتیجه خواهد بود.

 

مواضع صریح جمهوری اسلامی هرگز اجازه دخالت به بیگانگان را نخواهد داد.

 

پیروزی‌های بعدی جبهه مقاومت در راه است

 

*صبح توس: ارزیابی شما از پیروزی‌های اخیر محور مقاومت چه در عراق و چه در سوریه چیست و فرجام کار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

سردار فضلی: ما باید خدا را شاکر باشیم. این پیروزی‌ها به واسطه اخلاص و اطاعت از امام مسلمین بدست آمده و پیروزی‌های بیشتری در مسیر محور مقاومت اسلامی قرار دارد.

 

الگوی مقاومت اسلامی همان الگوی انقلاب اسلامی بوده که امروز این الگو تکثیر شده است. مقاومت بدون الگو ممکن نمی‌شود و امروز یک پیوند بسیار مبارکی در حوزه انقلاب اسلامی بین مسلمین شیعه و سنی و حتی غیر مسلمانان ایجاد شده است.

 

امروز اگر مقاومت و دفاع از حرمین شریفین نبود هیچ موضوع وحدت‌آمیز دیگری در مسئله مقاومت وجود نداشت. مقاومت، آینده بسیار روشنی دارد منتهی باید حتما با اخلاص عمل کنیم، حتما مطیع امر امام مسلمین و نائب امام زمان (عج) باشیم؛ چراکه در این مسیر حتما پیروزی‌های بعدی در راه است.

 

*صبح توس: در مقدمات برنامه‌ریزی برای همایش میلیونی اربعین و راهپیمایی جهانی، سپاه در این چند ساله اخیر تلاش‌هایی کرده و برای این برنامه زحمات بسیاری انجام داده است؛ چنانچه برنامه‌ای برای تامین امنیت یا مساعدت به زائران در مرزهای کشور دارید، بفرمایید؛

 

سردار فضلی: امروز نوکری و خدمت به زائران در اربعین حسینی توسعه کمی و کیفی پیدا کرده است و ما اکنون بزرگترین اجتماع مسلمین را در طول تاریخ در اربعین شاهد هستیم.

 

 

مردم ایران چندین روز در اربعین نذر کرده و در مسیر پیاده روی کیلومترها راه را طی می‌کنند، به طبع جمهوری اسلامی ایران٬ سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف و مسئولان همه در تلاش هستند زمینه‌ای بهتر و بستری مناسب تر برای زائران اربعین فراهم آورند. بدون تردید و بی شک بدون حضور سپاه و بسیج شاید این عرصه و این چرخه با مشکل مواجه باشد؛ اما سپاه و بسیج به کمک همه سازمان‌های مسئول در این زمینه وارد شده و چه در حوزه امنیت و چه در حوزه اسکان و حمل و نقل خدمت ارائه می‌کنند.

 

ما در این چند سال گذشته از ظرفیت بزرگترین شبکه فرهنگی کشور٬ شبکه راهیان نور استفاده کردیم.

 

استفاده از ظرفیت راهیان نور برای خدمت در اربعین حسینی

 

از سال ۹۰ و ۹۱ این برنامه فرهنگی(راهیان نور) توسعه پیدا کرد. ما در مرز مستقر هستیم و با هماهنگی سازمان حج و زیارت، نیروی انتظامی و استانداران استان‌های خوزستان و ایلام و مجموعه قرارگاه‌هایی که در سپاه و بسیج حضور دارد تلاش خود را کرده و تمام ظرفیت هایمان را در اختیار این مسئله قرار می‌دهیم.

 

بزرگترین شبکه حمل و نقل زمینی کشور را به اسم «جوان سیر ایثار» در بسیج داریم؛ این عملیات بزرگ فرهنگی را ما به واسطه امنیت اربعین چند روز تعطیل می‌کنیم و تمام امکانات و ظرفیت‌هایمان را یکجا در اختیار زائران اربعین قرار می‌دهیم.

 

در بخش ایستگاه‌های صلواتی یا همان موکب سال 93 با همکاری مردم شریف که از همه جا آمدند و با نذر و نیاز و عشق و علاقه‌ای که داشتند ۳۲ ایستکاه در شلمچه 28 ایستکاه صلواتی در چزابه و ۱۴ ایستکاه در مهران برپا شد. این موکب‌ها افزایش یافت و  در سال گذشته قریب ۲۸۰ موکب در شلمچه ۲۴۰ موکب در چزابه و بیش از ۱۲۶ موکب در مهران برپا شد.

 

اتفاق مبارک دیگری سال گذشته افتاد که امسال نیز به دنبال توسعه بهتر آن هستیم؛ زائران غیر ایرانی که از مبادی جمهوری اسلامی از جمله افغانستان و پاکستان و ترکمنستان و آذربایجان می‌آمدند قدری با زحمت مواجه بودند که از سال گذشته با همکاری سپاه و وزارت کشور ستادی برای ساماندهی این زائران تشکیل شد.

 

سال گذشته عمده این زائران را از مرزها تا شلمچه و از شلمچه تا مقاصدشان بدرقه کردیم.

 

ما به دنبال رضایت زائر هستیم که در همین رابطه سال گذشته بنا بر اخبار و گزارش‌هایی که رسیده مردم استقبال بیشتری کردند و اگر قبلا ۱۲۰ نفر می‌آمدند این رقم از مرزِ هزار نفر هم عبور کرده و امسال نیز به فضل خداوند خدمات بهتری ارائه خواهیم داد.

 

مخالفت خود را با همه پرسی استقلال کردستان عراق اعلام کردیم

 

*صبح توس: علت موافقت رژیم صهیونیستی با همه پرسی استقلال در کردستان عراق چیست؟

سردار فضلی: از اسراییل چه انتظاری دارید؟ این رژیم به دنبال این است که رقیبی در جغرافیای منطقه عثمانی داشته باشد، اقلیم کردستان را تشویق می‌کنند ولی حتما به مصلحت نیست و مسئولان جمهوری اسلامی نیز رسما اعلام کردند که کسی با این موضوع موافقت ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.