ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 49932
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
مدیریت و سواد رسانه‌ای برای مقابله با هجمه فرهنگی یک ضرورت است

مدیریت و سواد رسانه‌ای برای مقابله با هجمه فرهنگی یک ضرورت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در همایش تربیت مربی «سواد رسانه‌ای فضای مجازی» که برای نخستین بار در استان مرکزی برگزار شد، با تاکید بر لزوم شناخت و آگاهی هرچه بیشتر نسبت به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در همایش تربیت مربی «سواد رسانه‌ای فضای مجازی» که برای نخستین بار در استان مرکزی برگزار شد، با تاکید بر لزوم شناخت و آگاهی هرچه بیشتر نسبت به هجمه فرهنگی دشمن گفت: در عصر تکنولوژی به منظور مقابله و بهره‌گیری مطلوب از تکنولوژی‌های مدرن، می‌بایست ابزارآلات و تکنولوژیها، محتواها و اهداف و همچنین سیاست‌گذاری‌ها و دست‌های پشت پرده را به خوبی بشناسیم.

وی افزود: دانشگاهها، سیاسیون، نهادهای جاسوسی، امنیتی، اطلاعاتی دنیا و صدها ارگان دیگر در تولید محتوا برای فضای مجازی اثرگذار هستند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این موضوع که نظام سلطه در تهاجم فرهنگی به دنبال به هویت سازی و رسیدن به اهداف خود است، گفت: در جنگ نرم دشمن با ابزارها و تکنولوژی مدرن سعی در تصاحب افکار و اندیشه ها در جهت اهداف خود دارد و لذا نباید از جنگهای روانی و تبلیغاتی غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بااشاره به اینکه فضای مجازی با سرعت، شدت و قدرت به کمک فضاهای واقعی آمده است، گفت: امروز در فضاهای مجازی میلیون ها اطلاعات و داده در یک زمان واحد منتقل می شود و به دست گردانندگان اصلی اطلاعات می رسد؛ یعنی پس از جنگ های جهانی، سلطه و نفوذ دشمن از فضاهای واقعی به فضای مجازی کشیده شده است. 

وی با اشاره به ضرورت دشمن شناسی بیان کرد: برای شناخت راه درست، باید دشمن را شناخت و خطرات آن را دانست تا در برابر دشمنان آمادگی لازم را داشت تا بتوان از گزند در امان بود. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: آنهایی که در پشت پرده فضاهای مجازی برنامه ریزی می کنند، درصدد سلطه بر جهان، وابستگی و از هم گسیختگی خانواده هستند. آنها می خواهند از این طریق هویت، فرهنگ اسلامی و انقلابی و همچنین آرمانهای امام و شهدا را از ما بگیرند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: جنگ امروز جنگ همه جانبه فکری، فرهنگی، هویتی و اخلاقی است که در این جنگ باید سرمایه های اسلامی و ولایی حفظ شوند و در برابر حفظ آنها تا پای جان ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه باید فضای مجازی مدیریت شود، گفت: باید نقاط مثبت و سازنده در اختیار جامعه قرار بگیرد و در مقابل نقاط سقوط و وابستگی حذف شود تا بتوان فضای مجازی در خانواده ها، دانشگاهها و جامعه مدیریت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به وظایف ایجابی و سلبی فعالان فضای مجازی گفت: در فضای مجازی وظایف ایجابی و مفید نظیر تولید محتوا، تکنولوژی، فناوری، تربیتی و کار سلبی نظیر مقابله و معارضه با جریانهایی است که سعی در گسست و تخریب خانواده ها، ارزشهای اجتماعی و شعائر دینی دارند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: مسئولیت در عرصه فضای مجازی سنگین تر از فضای فیزیکی متعارف است لذا همه باید بسیج شوند و با هوشیاری و مراقبت بیشتری در مسائل سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و… در این عرصه فعالیت داشته باشند. 

وی خاطر نشان کرد: نباید در این عرصه فریب دشمن را خورد؛ فعالان فضای مجازی، باید تلاش کنند تا افرادی نظیر شیخ حسن نصرالله ها و شهید حججی ها و خواهرانی با رسالت زینب گونه برای ابلاغ پیام امام(ره)، رهبری و انقلاب و شهدا و در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان در این فضا تربیت کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اهدای جایزه صلح نوبل به آنگ سان سو چی گفت: این خانم در برابر جنایات میانمار حتی آخ هم نمی گوید. این مسئله بر اساس سیاست استکباری و استعماری آنها است. از سویی شورای امنیت در دست دشمن است و هر روز تحریمهای جدیدی برای ایران وضع می کنند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.