ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49946
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
  • 562 بازدید
  • ارسال توسط :
کاشان ۱۸ موکب در اربعین امسال دارد/ سهم کاشان در بازسازی عتبات، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

کاشان ۱۸ موکب در اربعین امسال دارد/ سهم کاشان در بازسازی عتبات، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازکاشان اول؛ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ضمن انتقاد از نبود رئیس ستاد عتبات عالیات در کاشان خاطرنشان کرد: سابقا پیشنهاد شده بود شهردار قبلی کاشان، سید محمد ناظم رضوی این مسئولیت را به عهده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازکاشان اول؛ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ضمن انتقاد از نبود رئیس ستاد عتبات عالیات در کاشان خاطرنشان کرد: سابقا پیشنهاد شده بود شهردار قبلی کاشان، سید محمد ناظم رضوی این مسئولیت را به عهده بگیرد، اما وی به دلیل مشغله کاری خود تشخیص داد که از عهده وظایف ریاست ستاد بازسازی عتبات کاشان بر نمی آید.

سردار مصطفی نوریان با بیان اینکه در اربعین سال جاری استان اصفهان 45 موکب دارد اظهار کرد: در سال گذشته این استان 20 موکب داشته و تمایز امسال با سال گذشته در آن است که موکب‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هر موکب، هیئت امناء، روحانی موکب و خادم موکب دارد، افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات در همه استان ها تشکیل شده و در شهرها نیز فرماندار، امام جمعه و فرمانده سپاه، اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات هستند.

نوریان با بیان اینکه منطقه کاشان در سال جاری 18 موکب فعال در اربعین دارد، تاکید کرد: استان اصفهان وظیفه دارد شش میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری کند که سهم کاشان یک میلیارد و 700 میلیون تومان است؛ در حالی که در سال گذشته دو میلیارد و 700 میلیون تومان و در سال جاری یک میلیارد و 500 میلیون تومان جمع آوری شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با بیان اینکه از 220 پروژه تعریف شده برای بازسازی عتبات عالیات، 150 پروژه آن محقق شده است، عنوان کرد: استان اصفهان تاکنون 32 پروژه عنوانی با هزینه 40 میلیارد تومان را در شهرهای زیارتی کشور عراق انجام داده است.

وی با بیان اینکه خیران می‌توانند در تهیه سنگ صحن حضرت زهرا (س) با متری 3.5 میلیون تومان و خشت طلای گنبد امام حسین (ع) با هر قطعه 2.5 میلیون تومان مشارکت کنند، تصریح کرد: صحن جامع حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با 220 هزار متر مربع وسعت دارای زائرسرایی با 100 هزار متر مربع وسعت است.

نوریان با بیان اینکه بزرگترین مرکز تحقیقات جهان اسلام در صحن حضرت زهرا (س) نجف ایجاد می شود، ابراز کرد: ساخت صحن بقیه الله الاعظم در دستور کار قرار دارد و 85 درصد از اراضی مد نظر جهت ساخت آزادسازی شده است.

وی ضمن اشاره به بازسازی گنبد در سامرا، بازسازی سرداب و ساخت صحن امام رضا (ع) بیان کرد: نذورات دو جنبه عام و خاص دارد و نذورات خاص بر اساس تصمیم خیر در محلی خاص همچون صحن حضرت زهرا (س)، گنبد امام حسین (ع) و غیره هزینه می شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ضمن اشاره به ترفیع گنبد امام حسین (ع) با 8 متر ارتفاع بیشتر نسبت به گنبد قبلی و رویت آن از فاصله 20 کیلومتری اذعان کرد: بیمارستان 120 تخت خوابی حضرت سجاد (ع) نیز با بهترین امکانات ویژه زائران و مجاوران کربلای معلی ساخته شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.