ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 50036
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۱۲
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :

نوای شهید حججی در شهر پیچید

طاهر پهلوان، مجری طرح این برنامه درباره اجرای این سرود و نمایش به جام‌جم گفت: برنامه‌‌ای که حدود ده روز است در برخی پارک‌ها و میادین شهر تهران به صورت زنده و میدانی اجرا می‌شود، یکی از برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت شهید حججی و آماده کردن شهر برای ورود پیکر ایشان به کشور در […]

طاهر پهلوان، مجری طرح این برنامه درباره اجرای این سرود و نمایش به جام‌جم گفت: برنامه‌‌ای که حدود ده روز است در برخی پارک‌ها و میادین شهر تهران به صورت زنده و میدانی اجرا می‌شود، یکی از برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت شهید حججی و آماده کردن شهر برای ورود پیکر ایشان به کشور در نظر گرفته شده است. در این پرو‌ژه برای اولین بار سرود و نمایش را با هم ادغام کرده و کار نمایشی جدیدی را طراحی و اجرا کردیم.

پهلوان درباره ساختار این برنامه توضیح داد: این برنامه چند آیتم دارد؛ بخش اول مربوط به امام زمان(عج) است، آیتم بعدی درباره اقتصاد مقاومتی است، بخشی هم به مدافعان حرم می‌پردازد و آیتم آخر درباره امام حسین(ع) و شهدایی است که در راه دفاع از حرم شهید شده‌اند. نخ تسبیح این نمایش که بخش‌‌های مختلف آن را به یکدیگر مرتبط می‌سازد، شهید محسن حججی است که از آیتم اول که درباره امام زمان(عج) است، وارد نمایش می‌شود و در بخش آخر به شهادت می‌رسد.

پهلوان درباره مکان‌هایی که این نمایش اجرا شده و استقبال از آن گفت: در جاهای مختلف اجرا داشته‌ایم که می‌توان به بازار تهران، پارک لاله، بوستان آب و آتش، میدان امام حسین(ع) و… اشاره کرد که خوشبختانه نمایش با استقبال خوبی روبه‌رو شده و نکته جالب اینجاست که بازسازی صحنه شهادت شهید حججی آن‌قدر تاثیرگذار و خوب اجرا می‌شود که بیننده‌های این نمایش را متاثر کرده و آنها با دیدن این صحنه بشدت گریه می‌کنند.

روایت این نمایش بر اساس صحبت‌های شهید حججی نوشته شده و همه اتفاقات از منظر و زبان این شهید بازگو می‌شود.چند سرود برای این کار آماده شده که توسط چند گروه سرود که همه آنها کودک و نوجوان هستند اجرا می‌شود. البته این سرودها به نوعی کامل‌کننده نمایش‌ها هستند. یکی از این سرودها که «سفیران عشق» نام دارد، ارتباط اعتقادی میان رزمندگان دفاع‌مقدس و مدافعان حرم را بازگو می‌کند و تلفیقی از سرودی جدید با مدیحه پرخاطره «ای لشکر صاحب زمان آماده باش» است که سال‌ها پیش حاج‌صادق آهنگران آن را اجرا کرده است. سراینده این سرود میلاد عرفان‌پور است.

پهلوان درباره بازیگران این نمایش گفت: نقش شهید حججی را بازیگری تئاتری به نام محمد شیرازی بازی می‌کند و شش بازیگر دیگر نیز از بازیگران گروه حرکت هستند. سرودها نیز توسط گروه سرود مدارس اجرا می‌شود. حدود 20 روز با این گروه‌ها تمرین کرده‌ایم تا سرود آنها با نمایش ترکیب درستی داشته باشد. بازیگر نقش شهید حججی بخشی از نمایش را روایت می‌کند و در بخش‌هایی نیز گروه سرود را همراهی کرده و با آنها می‌خواند.

مجری طرح نمایش شهید حججی از استقبال خوب مردم و مسئولان آموزش‌و‌پرورش و نهادهای فرهنگی و هنری از این نمایش خبر داد و افزود: مدیران تعدادی از مدارس تهران از ما دعوت کرده‌اند این نمایش را در مدارس نیز اجرا کنیم. مردم نیز از این کار استقبال زیادی کرده‌اند مثلا جمعه شب در پارک لاله اجرا داشتیم که قرار بود تا ساعت 9 شب ادامه داشته باشد اما آنقدر استقبال مردم خوب بود که اجرا را تا ساعت 11 شب ادامه دادیم.

وی درباره جلوه‌های ویژه و وسعت این نمایش توضیح داد: از باران و مه‌ساز استفاده می‌کنیم که حال و هوای خاصی به نمایش می‌‌دهد. همچنین برای اولین بار در یک نمایش میدانی و شهری در بخش‌هایی از موتورسیکلت نیز استفاده می‌کنیم. دکوری فلزی هم طراحی کرده‌ایم که ارتفاع آن پنج متر و طول و عرض آن شش در سه متر است. قطر دایره‌ای که برای اجرای برنامه در نظر گرفته‌ایم حدود 40 متر است.

امشب این گروه به دریاچه خلیج‌فارس می‌روند تا در این مکان نیز اجرا داشته باشند. این نمایش در مرکز اوج (ماوا) طراحی شده و کارگردانی آن را مداحیان به‌عهده دارد. طبق برنامه‌ریزی این نمایش در هفته دفاع مقدس نیز در چند مکان اجرا خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.