ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50042
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۱۹
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
خراسان جنوبی 25 موکب در کشور عراق خواهد داشت

خراسان جنوبی 25 موکب در کشور عراق خواهد داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، براتی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قاین در جلسه برنامه ریزی وساماندهی مراسم اربعین حسینی شهرستان قاینات گفت:اربعین مجمعی برای ایجاد وحدت وهمدلی در بین ادیان مختلف است واثرات آن بر هیچ کس پوشیده نیست . […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، براتی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قاین در جلسه برنامه ریزی وساماندهی مراسم اربعین حسینی شهرستان قاینات گفت:اربعین مجمعی برای ایجاد وحدت وهمدلی در بین ادیان مختلف است واثرات آن بر هیچ کس پوشیده نیست .

وی افزود: حضور دراین مراسم صرفا یک حضور ظاهری نیست بلکه یک اثر بین المللی دارد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار قاین اظهارداشت:اجتماع بزرگ اربعین یک اجتماع مردمی است وما مسئولین فقط تسهیل کننده امور هستیم ودر واقع تمام کارها توسط مردم انجام می شود.

وی در خصوص زائرین پاکستانی عتبات عالیات نیزگفت: این موضوع هم در دستور کار قراردارد وتاکید هم براین است که به این زائرین درمسیر رفت وبرگشت از جاده قاین خدمات ارائه شود.

براتی با بیان این که در حوزه ساماندهی مدیریت اربعین کمیته هایی تشکیل واهداف برای دستگاهها مشخص شده است  گفت: تمامی مدیران بایستی پای کار باشند .

غلامی جانشین ستاد عتبات عالیات قاین دراین جلسه اظهارداشت:با توجه به خشکسالی های اخیر در خوشبختانه مردم ولایی شهرستان قاینات کمک های بسیار خوبی در سال گذشته به ستاد اربعین داشته اند .

وی افزود: با توجه به رقبت مردم وولایت پذیری وعلاقه به خاندان عصمت وطهارت این امیدواری هست که امسال هم همچون سال های گذشته موکب هارا پشتیبانی کنند.

غلامی اظهارداشت: شهرستان قاینالت سال گذشته یک موکب در کربلا داشت وامسال نیز علاوه بر موکب کربلا در کاظمین هم موکبی برپا خواهد شد.

وی گفت: در سال آینده نیز امیدواریم که از هر بخش شهرستان یک موکب در کشور عراق ودر مسیر کربلا به نجف وکاظمین داشته باشیم.

جانشین ستاد عتبات عالیات قاین گفت: تمامی موکب ها باید دارای مجوز باشند ودوموکب شهرستان به زودی مجوز آنها صادر خواهد شد.

وی افزود:از دستگاههای اجرایی استمداد داریم که در تهیه امکانات با موکب های شهرستان همکاری داشته باشند.

جوینده رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی وساماندهی مراسم اربعین حسینی گفت:اربعین فصل جدیدی را در صحنه اجتماعی،سیاسی وحتی اقتصادی باز کرده است

وی افزود:اربعین از این که متعلق به شیعه تنها باشد عبور کرده است واین نکته قابل توجهی است وبزگترین اجتماع بشریت در اختیار ماست وباید برای این اجتماع بزرگ برنامه ریزی صورت گیرد

جوینده با بیان این که اربعین  تنها صحنه ای است که از همه گروهها وملیت ها می آیند وهمه اقشار بشریت ورود پیدا می کنندو تنها متعلق به شیعه یا سنی نیست گفت: درخدمات به زائرین نیزاز 8هزار موکب عراقی ها در صحنه اربعین 50درصد متعلق به اهل سنت است واولین موکب ها هم توسط همین اهل سنت برپا می شود.

وی افزود:ایرانیها نیز1500موکب در عراق ساماندهی وبرپا میکنند

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان قاین اظهارداشت:درسال گذشته  مردم خراسان جنوبی 3میلیاردو50میلیون تومان امکانات با 54دستگاه کامیون وتریلی به کشور عراق منتقل کرده اند

وی گفت:950هزار پرس غذای گرم در بین زائرین توسط موکب های خراسان جنوبی توزیع شده است

جوینده با بیان این که 10هزار زائر قراراست امسال اسکان داده شوند ونیاز به امکانات بیشتری داریم ولذا خواهش ما این است که برای زائرین امام حسین تمام قد جلو بیایید وقطعا پس از پایان مراسم امکانات به ادارات برگشت داده خواهد شد.

وی تصریح کرد؛ساخت 100چشمه حمام وسرویس بهداشتی در مسیر زائرین در دست ساخت است وچند روز دیگرکارگران ومتخصصین  جهت ساخت اعزام می شوند.

جوینده اظهار داشت: سال گذشته در هر وعده 30هزار غذای گرم پخت وتوزیع می شد وامسال نیز60هزار وعده غذا را قول داده ایم وتعداد موکب های استان به 25موکب رسیده است و8موکب برای پخت نان است و70تن آرد در حال حاضر آماده  است که به کشور عراق ارسال شود

چادر گروهی وتانکر آب سیار که سپاه واداره کل آب وفاضلاب روستایی اعلام آمادگی کرده اند .

وی بابیان این که شهرستان قاینات  از لحاظ امکانات خودرویی در ارسال تجهیزات بی نظیر است گفت: امیدواریم امسال هم این همکاری ها ادامه داشته باشد.

وی بیشترین نیاز برای اسکان زائرین را پتو وزیرانداز وچادر عنوان کرد .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.