ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50056
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۵۵
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
آماده سازی خوابگاه های دانشگاه امیرکبیر برای پذیرایی از دانشجویان

آماده سازی خوابگاه های دانشگاه امیرکبیر برای پذیرایی از دانشجویان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز یکشنبه ایرنا، حسین یوسفی خواه با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه تامین خدمات رفاهی دانشجویان، افزود: در مدیریت جدید دانشگاه، عزم راسخی برای رفع این مشکلات ایجاد و در این راستا گام های مهمی برداشته شد.وی بازسازی کامل آشپزخانه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز یکشنبه ایرنا، حسین یوسفی خواه با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه تامین خدمات رفاهی دانشجویان، افزود: در مدیریت جدید دانشگاه، عزم راسخی برای رفع این مشکلات ایجاد و در این راستا گام های مهمی برداشته شد.
وی بازسازی کامل آشپزخانه و صنعتی سازی آن، زیباسازی سلف سرویسهای دانشگاه و نوسازی کانترهای توزیع غذا را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه خدمات رفاهی دانشگاه نام برد و ادامه داد: در راستای بهبود خدمات رفاهی دانشجویان، کافه رستوران دانشگاه راه اندازی شد که استقبال خوبی از آن صورت گرفت.
یوسفی خواه، بازسازی و توسعه خوابگاه های دانشجویی را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه امور دانشجویی نام برد و یادآور شد: از جمله این اقدامات می توان به افزایش 15 درصدی ظرفیت خوابگاه‌های مجردی و افزایش 35 درصدی در خوابگاه‌های متاهلی اشاره کرد.
وی از خرید دو خوابگاه جدید در سال 1395خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از این خوابگاه های دانشجویی با کمک خیرین خریداری شده است.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره اقدامات سه سال اخیر جهت بازسازی و تعمیر خوابگاه ها در این دانشگاه اظهار کرد: 18 خوابگاه از 22 خوابگاه دانشگاه، طی 3 سال گذشته یا به طور کامل بازسازی و تجهیزات آن نوسازی شده است و یا با تعمیرات کلی و جزئی بهبود یافته است.
یوسفی خواه ضمن اشاره به فرسوده بودن تجهیزات خوابگاهی افزود: بخش قابل توجهی از تجهیزات خوابگاهها شامل تختخوابها، یخچال ها، گازها، کمدها و دیگر وسایل، نوسازی و بر تعداد آنها افزوده شده است به نحوی که اکثر اتاقها مجهز به یخچال و فرش شده اند.

** جزئیات بازسازی خوابگاه ها
مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بازسازی کامل و نوسازی تجهیزات سه خوابگاه این دانشگاه در سال جاری، گفت: خوابگاه های شهید مرادی، شهید یاوری و شهید نجات اللهی بازسازی کامل شده و تجهیزات آن نیز کاملا نو شده است.
به گفته وی خوابگاه شهید مرادی ویژه اسکان نو دانشجویان کارشناسی دختر و خوابگاه شهید یاوری با 64 اتاق، ویژه دانشجویان اسکان پسر مقطع دکتری خواهد بود.
یوسفی خواه با بیان اینکه خوابگاه شهید نجات اللهی برای اسکان دانشجویان پسر ورودی جدید مقطع کارشناسی درنظر گرفته شده است، گفت: این خوابگاه دارای 10 طبقه روی همکف و 3 طبقه زیر زمین است که ساختمان آن به طور کامل بازسازی شده به گونه ای که ضمن مکان یابی جدید برای آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی آن شرایط مناسبی برای دانشجویان در این خوابگاه فراهم شده است.
وی بازسازی و تعمیر نیمی از ساختمان خوابگاه شهید برنجیان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان و اظهار کرد: نو دانشجویان دختر مقطع کارشناسی ارشد در این خوابگاه و نو دانشجویان پسر مقطع کارشناسی ارشد در خوابگاه شهید گلشن اسکان داده می شوند.
به گفته یوسفی خواه، برای اولین بار تقریبا همه دانشجویان ورودی جدید در فضاهای بازسازی شده اسکان داده می شوند.
وی با اشاره به کف پوش نامناسب خوابگاه ها اظهار کرد: برای ارتقای سطح بهداشت خوابگاه ها کف تمام اتاقها و سالن های بازسازی شده با سرامیک پوشانده شده است.
یوسفی خواه با اشاره به تجهیز اتاق خوابگاه ها به کمد و میزهای MDF افزود: علاوه بر آن بر اساس موقعیت تختخواب ها نسبت به جایابی پریزهای برق اقدام شده است.
وی درخصوص وضعیت خوابگاه شهدا نیز گفت: بخش قابل توجهی از این خوابگاه بازسازی و نمازخانه کوچک آن بزرگتر شده به طوریکه دیگر نیاز به استفاده از حیاط جهت سفره های افطار ماه مبارک رمضان نخواهد بود.
یوسفی خواه ضمن تاکید بر مصرف بهینه انرژی در محیطهای دانشگاهی افزود: در تمام خوابگاههای بازسازی شده از پنجره های دو جداره استفاده شد تا ضمن بهینه سازی مصرف انرژی، شرایط بهتر اسکان دانشجویان فراهم شود.

** اقداماتی برای پذیرایی از دانشجویان جدید در سال تحصیلی جدید
وی آمار دانشجویان کارشناسی جدید این دانشگاه در سال تحصیلی جدید را حدود 1500 نفر ذکر کرد و ادامه داد: تلاش خواهد شد به همه متقاضیان خوابگاه، بر اساس اولویتهای قانونی خوابگاه اختصاص یابد، هرچند هر ساله در ابتدای سال تحصیلی تعداد متقاضیان خوابگاه بیش از ظرفیت های موجود است.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بهبود شرایط اسکان و توسعه خوابگاه های این دانشگاه را مرهون حمایت های صندوق رفاه دانشجویان، سازمان دانشجویی وزاررت علوم، مدیریت دانشگاه و تلاش شبانه روزی پرسنل معاونت دانشجویی دانست.
وی از تبدیل 180 متر فضای اداری به فضای ورزشی در ساختمان مجموعه ورزشی دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: کف سالن ورزشی چند منظوره در حال بازسازی است و اقدامات اولیه در خصوص ارتقا و تجهیز سالن بدن سازی دختران صورت پذیرفته است.
یوسفی خواه با اشاره به برنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص ارتقای رتبه خوابگاههای دانشجویی افزود: با حمایت این صندوق در سال گذشته نسبت به ارتقای خوابگاه های رتبه 5 اقدام کردیم و امسال نیز در تلاشیم تا وضعیت خوابگاههای رتبه 3 و 4 را ارتقا دهیم.
فراهنگ**9187**1055
خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشار: زینب کارگر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.