ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50083
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۴۳
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
معاون ولد شیخ احمد به زودی در صنعا برای حل بحران یمن

معاون ولد شیخ احمد به زودی در صنعا برای حل بحران یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سفر شریم به صنعاء که نزدیک به دو هفته است به عنوان معاون ولد شیخ احمد منصوب شده اولین سفر یک مسؤول عالی رتبه در هیئت سازمان ملل به یمن پس از آخرین سفر ولد شیخ احمد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سفر شریم به صنعاء که نزدیک به دو هفته است به عنوان معاون ولد شیخ احمد منصوب شده اولین سفر یک مسؤول عالی رتبه در هیئت سازمان ملل به یمن پس از آخرین سفر ولد شیخ احمد محسوب می‌شود که حدود چهار ماه قبل (به صورت مشخص در تاریخ 22 مه گذشته) بود.

به گفته منابعی در دفتر ولد شیخ احمد، کارشناسانی از دفتر او نیز به صورت مستمر سفرهایی به صنعاء دارند و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

احتمالا اقدام شریم که پیش از این در هیئت سازمان ملل در لیبی فعالیت می‌کرد، باعث از سرگیری تلاش‌های این سازمان برای رایزنی دوباره با انصارالله در یمن شود، ولد شیخ احمد پیش از این در اظهاراتی از توقف رایزنی‌ها با گروه انصارالله خبر داد اما امیدواری خود نسبت به ازسرگیری این مذاکرات را پنهان نکرد.

همچنین در سفر آتی معاون جدید ولد شیخ احمد به یمن دفتر وی در شهر عدن، پایتخت موقت این کشور با هدف سهولت بخشیدن به فعالیت‌های تیم ولد شیخ در زمینه برقراری صلح افتتاح می‌شود.

معین شریم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) ضمن اشاره به این مساله بر اهمیت استمرار تلاش‌ها در زمینه برقراری صلح علی‌رغم همه موانع و مشکلات موجود تاکید کرد.

یک منبع دیپلمات که نخواست نامش فاش شود، گفت: مقر سازمان ملل در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل شاهد دیدارهایی با محوریت حمایت از ولد شیخ احمد و طرح‌هایش در رابطه با الحدیدة و مساله حقوق‌ها خواهد بود.

وی افزود: در این نشست گروه چهارجانبه حامی یمن و دیگر کشورها طی نامه‌ای تاکید خواهند کرد که اقدامات و طرح ولد شیخ احمد در یمن مورد حمایت جامعه جهانی است تا به این ترتیب بر موضعگیری یکپارچه جهانی علیه حوثی‌ها که هنوز به طرح‌های سازمان ملل پاسخ نداده‌اند، تاکید کنند.

شهر ریاض، پایتخت عربستان روز شنبه شاهد برگزاری نشستی میان شریم و عبدالملک المخلافی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن بود.

المخلافی در گفت‌وگو با الشرق الاوسط درباره این دیدار گفت: با معاون ولد شیخ احمد به عنوان شخصی که رسیدگی امور را به دست گرفته گفت‌وگو کردیم و به بررسی مساله از سرگیری تلاش‌های سازمان ملل در قالب پیشنهادات مطرح شده از سوی ولد شیخ احمد پرداختیم.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن در بیانیه وزارت خارجه که کمی پس از دیدار با شریم منتشر شد، مدعی شد، دولت با تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح و اقدامات ولد شیخ احمد به شکلی مثبت برخورد و در مذاکرات متعدد صلح شرکت کرده و از امتیازاتی در این راستا دست کشیده و با پیشنهادات ولد شیخ احمد در مورد شهر و بندر الحدیده موافقت کرد.

المخلافی در ادامه مدعی شد: “کودتاچیان تحت حمایت ایران” به تمامی این تلاش‌ها اهانت کرده و هیچ گونه تمایل واقعی برای آتش‌بس، پایان یافتن کودتا و یا عقب‌نشینی و تحویل دادن سلاح‌هایشان در هیچ یک از مراحل نشان ندادند.

این مسؤول دولت مستعفی یمن مدعی شد، مساله تعز مساله‌ای فوری است، ما به دبیرکل سازمان ملل، فرستاده ویژه این سازمان به یمن و کمیسیونر عالی حقوق بشر ابلاغ کردیم که انسانیت باید در تعز محقق شده و اتفاقات رخ داده باید به شکلی آشکار محکوم شوند، زیرا برخی سازمان‌ها تلاش می‌کنند از مسائل حقوق بشری در جهتی سیاسی استفاده کنند آنها باید از این اقدامات دست برداشته و سازمان ملل نیز باید در مقابل مجرمان در یمن موضعگیری روشنی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.