ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 50133
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۳۷
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :

ترویج دین موجب تربیت نسلی مانند شهید حججی‌ها می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 26 شهریور در دیدار اعضای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه دین و آموزش و پرورش همزاد بشر است اظهار کرد: حضرت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 26 شهریور در دیدار اعضای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه دین و آموزش و پرورش همزاد بشر است اظهار کرد: حضرت آدم(ع) پیامبر خود و خانواده‌اش بود و برنامه الهی را پیاده کرد.

وی به اهمیت دین در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: علم به‌تنهایی نمی‌تواند برنامه زندگی را ارائه کرده و حلال و حرام را مشخص کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دنیای امروز بشر با علم خود نمی‌تواند برنامه‌هایی که سعادت دنیا و آخرت را تامین می‌کند، ارائه دهد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به وجود 170 مکتب در مسائل اعتقادی و اقتصادی، بیان کرد: تمام مکتب‌های مذکور متفاوت از همدیگر هستند بنابراین نمی‌توان تنها به مکتب‌های بشری متکی باشیم.

وی به قرار گرفتن پیامبران از ابتدای آفرینش در کنار انسان اشاره کرد و گفت: آفریدگار دنیا می‌تواند خوب و بد را برای بشر مشخص کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بشر با تعلیمات پیامبران الهی به این مرحله از پیشرفت رسیده است، خاطرنشان کرد: علم از موضوع‌های مهم است و انسان مسائلی را که نمی‌داند از طریق دانش به آن دست پیدا می‌کند.

آیت‌الله قربانی به کشف بسیاری از مسائل توسط بشر از طریق تجربه اشاره کرد و یادآور شد: بشر از طریق دانش قطره‌ای از مجهولات را کشف کرده اما هنوز بسیاری از مسائل را نمی‌داند.

وی با تاکید بر اینکه دین و علم همزاد بشر است، اظهار کرد: بشر بدون دو امر مذکور نمی تواند زندگی کند و دین و دانش باید توام با همدیگر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، حاصل پیشرفت علم به‌تنهایی را ساخت بمب اتم و فرو ریختن آن روی مردم در شهرهای ناکازاکی و هیروشیما توسط آمریکا عنوان کرد و افزود: علمان دینی و حوزه‌های علمیه انسان‌ها را در استفاده صحیح از دانش هدایت می‌کنند.

آیت‌الله قربانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره)، بیان کرد: امام(ره) انسان الهی محض بود و اخلاقی‌ترین و شایسته‌ترین انسان‌ها روی زمین محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امام(ره) با علم گسترده‌ای که داشت توانست آمریکا و انگلیس را از کشور بیرون کند و ایران مستقل به‌وجود آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین با علم مخالف نیست، تصریح کرد: دین از هیچ مکتبی هراس ندارد اما اگر از همدیگر جدا شوند نتیجه آن برپایی رقص شمشیر و فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای منطقه می‌شود.

آیت‌الله قربانی، جمهوری اسلامی ایران را مظهر اسلام خواند و متذکر شد: امروز بهترین توامان علم و دین در سایه ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران است.

وی، ترویج دین، نماز، احکام و حجاب را به نفع جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ترویج دین موجب تربیت نسلی مانند شهید حججی‌ها می‌شود و با جهاد در راه خداوند پوزه استکبار در سوریه و عراق را به خاک مالیدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.