ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50138
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۳۹
  • 456 بازدید
  • ارسال توسط :
ایتالیا همچنان صادرات تسلیحات به عربستان را ادامه می‌دهد

ایتالیا همچنان صادرات تسلیحات به عربستان را ادامه می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشورهای اروپایی مانند ایتالیا همچنان به روند افزایشی صادرات تسلیحات به عربستان سعودی ادامه می‌دهند. این در حالی است که پارلمان اروپا در بیانیه‌ای فروش تسلیحات به ریاض مخالفت کرده و چنین اقداماتی را نقض حقوق‌بشر و علیه قوانین جهانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشورهای اروپایی مانند ایتالیا همچنان به روند افزایشی صادرات تسلیحات به عربستان سعودی ادامه می‌دهند. این در حالی است که پارلمان اروپا در بیانیه‌ای فروش تسلیحات به ریاض مخالفت کرده و چنین اقداماتی را نقض حقوق‌بشر و علیه قوانین جهانی درباره یمن ارزیابی کرده است.

بنابر گزارش شبکه خبری اسپوتنیک، «انریکو پیاوسانو» خبرنگار ایتالیایی و مدیر مرکز نظارت بر صادرات تسلیحات در این مورد گفت که صادرات تسلیحات کشورش افزایش فراوانی داشته است.

وی افزود: «بنابر آخرین داده‌ها در سال 2016، درآمد ناشی از صادرات تسلیحات در مقایسه با سال قبل از آن به 2 برابر افزایش داشته است. به طوری که از 7.9 میلیارد یورو (9.4 میلیارد دلار) به 14.16 میلیارد یورو رسیده است. این آمار را اگر با رقم مربوط به سال 2014 که ارزش معامله 2.6 میلیارد یورو بود، تفاوت چشمگیر ارزش معاملات روشن می‌شود.»

پیاوسانو همچنین گفت: «عربستان سعودی، ششمین مشتری بزرگ تسلیحات ایتالیایی است.» افزایش صادرات تسلیحات به میزان قابل ملاحظه‌ای چشم‌گیر است و وزارت خارجه ایتالیا این وضعیت را به نوعی پیروزی تعبیر می‌کند.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه خواستار توقف فروش سلاح به عربستان سعودی شد.تصمیمات پارلمان اروپا بیشتر جنبه مشورتی داشته و الزام آور نیست.

عربستان سعودی از آغاز سال 94 به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن و در حقیقت سرکوب انقلاب مردم این کشور، تحت ائتلاف عربی موسوم به «طوفان قاطعیت» به یمن حمله کرده است.

انتهای‌پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.