ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50206
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
زنان قربانیان اصلی منازعات نظامی هستند/شاهدبردگی قرن بیستمی هستیم

زنان قربانیان اصلی منازعات نظامی هستند/شاهدبردگی قرن بیستمی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حسین میر محمد صادقیاستاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص صلح و نقش زنان گفت: هر کجا جنگ و خشونت بوده، زنان هم تحقیر شده‌اند و هرجا زنان تکریم شده‌اند صلح و دوستی حاکم بوده و بر جنگ و خشونت پیروز شده است. می […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حسین میر محمد صادقیاستاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص صلح و نقش زنان گفت: هر کجا جنگ و خشونت بوده، زنان هم تحقیر شده‌اند و هرجا زنان تکریم شده‌اند صلح و دوستی حاکم بوده و بر جنگ و خشونت پیروز شده است. می بینیم تفکر خشونت آمیز داعش که ضد صلح است در عین حال ضد زن هم هست.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ما به مساله زنان به طور خاص اشاره شده است.

 وی تصریح کرد خشونتی که به ویژه علیه زنان در جهان شاهد هستیم مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و یادمان باشد ادیان در این حوزه نقش آفرین هستند.

 محمدصادقی گفت: خشونت هررفتاری است که باعث تحقیرافراد می شود را می‌گویند و امروز خشونت در حوزه‌های مختلف تقسیم می‌شود و موضوع خشونت داخلی و خانگی امروز اهمیت بسیاری یافته است و اختصاص به منطقه خاصی هم ندارد.

 این استاد دانشگاه گفت: در ایران و جهان این مساله مشاهده شده  که بسیار زیادی از زنانی که به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند مورد همین خشونت قرار گرفته‌اند و البته مواجه با این مساله هستیم که عمده زنان موافق انتشار جزئیات خشونتی که مورد آزار قرار گرفته اند نیستند.

 وی به موضوع افزایش خشونت جنسی در دنیا اشاره کرد و گفت: در نظام‌های مختلف حقوقی این‌گونه خشونتها جرمی علیه ظرافت زن محسوب می‌شد و نه یک خشونت جسمی و همین باعث می‌شد در طبقه بندی جرایم از اهمیت کمتری برخوردار شود.

 وی به موضوع تجارت زنان در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: این موضوع مسئله نگران کننده‌ایی است به گونه‌ایی که سازمانهای محرمانه پس از مواد مخدر تجارت انسان را موضوعی سودآور متصور هستند.

وی گفت: قاچاق یکی دیگر از مصادیق خشونت است که زنان از قربانیان قاچاق هستند که از آن به بردگی سفید هم یاد می شود. دومین تجارت سدآور جهان قاچاق انسان است. زنان با وعده کار و تحصیل به مقصد منتقل می شوند اما در آنجا مورد بردگی قرن بیستمی قرار می گیرند.

میرمحمد صادقی افزود: زنان قربانیان اولیه منازعات نظامی هستند. خشونت علیه زنان به عنوان یک تاکتیک جنگی یا به عنوان پاداش به سربازان استفاده می شده است.

رئیس کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: امروز میبینیم به نام دین خشونت می شود و رهبران دینی در این زمینه وظایف زیادی دارند زیرا اگر گروههای افراطی به نام دین خشونت می کنند، راه مقابله با آن هم استفاده از آموزه های دینی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.