ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 50211
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
ادامه دادن راه شهید حججی با اخلاص میسر می‌شود

ادامه دادن راه شهید حججی با اخلاص میسر می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمر بصیر، یکی از بسترهای مهم «خودسازی» اردوهای جهادی است که با مدیریت سپاه پاسداران حول همین محور و در راستای محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود؛ اردوهایی که باعث رویش شیهد حججی‌ها و نقطه اتصال نسل امروز با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمر بصیر، یکی از بسترهای مهم «خودسازی» اردوهای جهادی است که با مدیریت سپاه پاسداران حول همین محور و در راستای محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود؛ اردوهایی که باعث رویش شیهد حججی‌ها و نقطه اتصال نسل امروز با نسل آغاز پیروزی انقلاب و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شده است.

با هدف تهیه گزارش حول همین محور که دانش‌آموزان جهادگر چقدر از شهید محسن حججی و راه این شهید شناخت دارند به سراغ یکی از گروههای جهادی شیفتگان خدمت از حوزه مقاومت بسیج امام جعفر صادق (ع) کاشمر رفتیم که مشغول زیباسازی مدارس در روستاهای محروم شهرستان بودند.

ادامه دادن راه شهید حججی با اخلاص میسر می‌شود

محمد موروثی، سرگروه اردوهای جهادی دانش‌آموزی و بیش از یک ماه است که در روستاهای محروم کاشمر در کنار دانش‌آموزان مشغول به خدمات‌رسانی است در پاسخ به خبرنگار ما که شهید حججی را چقدر می‌شناسید؟ اظهار داشت: با توجه به نحوه شهادت این شهید بزرگوار خودم هم دنبال شناخت بیشتر این شهید بزرگوار رفتم و مختصری آشنایی پیدا کردم که جهادگر والایی بوده و علاوه بر اردوهای جهادی در عرصه فرهنگی و کتاب و کتابخوانی هم فعالیت بسیار خوبی داشته است.

موروثی افزود: برای اینکه بتوانیم راه شهید حججی را ادامه دهیم می‌بایست اخلاص داشته باشیم.

شهید حججی ملت ایران را سرافراز کرد

شاهد باغستانی 16ساله از کاشمر که امسال نخستین بار است در اردوهای جهادی شرکت می‌کند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: شهید حججی ملت ایران را سرافراز کرد و با این رشادتی که انجام داد واقعا معلوم شد هنوز تو خاک ایران جوانانی هستند که می‌توانند از کشورمان در برابر دشمنان و بیگانگان دفاع کنند و مخصوصا بعد از این اتفاقات اخیر مثل حادثه حمله به مجلس که خوشبختانه مهار شد، واقعا با این کار اعلام کردند ایران مقتدر است و جانانه دفاع می‌کنند.

باغستانی در پاسخ به اینکه چگونه راه شهید حججی را ادامه دهیم؟ بیان کرد: هر کسی در حد توانش می‌تواند این مسیر را ادامه دهد، مثلا  توان ما این بوده که به مناطق محروم بیاییم و کارهای عمرانی انجام دهیم و دوست داریم بزرگترها هم بیایند وهر کسی به نوبه‌ی خودش کاری انجام دهد و جوانان دیگری هم هستند که این توانایی را دارند که در مقابل دشمنان کشورمان مقابله کنند.

وی با بیان اینکه جوانان ایرانی حتما انتقام خون شهید حججی را خواهند گرفت صحبتش را اینگونه به پایان برد: واقعا از مسئولان سپاه و بسیج بابت برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم  تشکر می‌کنم چرا که باعث آبادانی کشورمان می‌شود.

شهید حججی مقتدر بود و ذره‎‌ایی ترس در برابر دشمن نداشت

امیرمحمد حجتی فر از کاشمر و سال اول است که در اردوهای جهادی حضور پیدا می‌کند با بیان اینکه احساس خیلی خوب دارد که در مناطق محروم حضور پیدا کرده است و حول محور ایثار و شهادت کار می‌کند در مورد شهید حججی اظهار داشت: فیلم نحوه اسارت و شهادت شهید را دیدم که چقدر مقتدر بود و ذره‎‌ایی ترس در برابر دشمن نداشت و اینکه در اردوهای جهادی هم حضور فعالی داشته است.

انتقام خون شهید حججی را خواهیم گرفت

حجتی‌فر مبنی بر اینکه چگونه راه شهید حججی را ادامه دهیم؟ گفت: باید کارهای که شهید در زندگی‌اش انجام می‌داده انجام و نحوه زندگی‌شان را الگوی خودمان قرار دهیم و به عنوان یک دانش آموز که  پیرو راه شهدا است به داعشی‌ها پیام می‌دهم که انتقام خون شهید حججی را خواهیم گرفت.

شهید حججی اسطوره است

سجاد میرجلیلی از کاشمر و سال دوم است که در اردوهای جهائی شرکت می‌کند در مورد شهید ابراز کرد: شهید حججی اسطوره است و خیلی دلم لرزید وقتی فیلم شهادت شهید حججی را دیدم.

طوری زندگی کنیم که بتوانیم فردای قیامت پاسخگوی شهدایمان باشیم

وی ادامه داد: واقعا ما در چه مرحله از زندگی هستیم؟!  فردا روزی قیامت می‌شود و همین شهید حججی از ما می‌پرسد من رفتم و اینگونه جان دادم و برای دفاع از اسلام و کشورمان شهید شدم؛ شماها چه کاری انجام دادید؟ و مسلم است که باید طوری زندگی کنیم که بتوانیم پاسخگو باشیم.

نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

میرجلیلی در رابطه با اینکه راه شهید حججی‌ها را چگونه ادامه دهیم بیان داشت: مسلم یک دانش آموز 16ساله می‌تواند درس بخوان و به مدارک عالی برسد تا بتواند به کشورش خدمت کند و واقعا اینجوری راه شهید حججی را ادامه می‌دهیم و این سخن از مقام معظم رهبری است که فرمودند: نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

هر کس صدای ما را  می‌شنود لطفا برود و در مورد بسیج و شهدا مطالعه کند

وی تأکید کرد: صدای ما خیلی به جایی نمی‌رسد ولی خواهش می‌کنم هر کس صدای ما را  می‌شنود لطفا برود و در مورد بسیج و شهدا مطالعه کند.

این دانش‌آموز جهادگر در ادامه به هم‌ سن وسالهای خودش پیام داد و گفت: لطفا اگر می‌خواهید تفریح مجازی بکنید به اندازه باشد و اینکه به وقتش تفریح کنید.

در فضای مجازی از شیطان غفلت نکنیم

وی بیان داشت: در موقع اوقات فراغت دنبال یادگیری یک هنر باشید مثلا من رنگ آمیزی را در همین اردوهای جهادی یاد گرفتم و بیشتر از یک الی دو ساعت سرگرم بازی در فضای مجازی نشوید، نه اینکه تا ساعت سه صبح در فضای مجازی مشغول باشید چرا که انسان است دیگر، شیطان یک دفعه تو جلدت می‌رود و تو را به جایی می‌برد که نباید بروی.

اردوهای جهادی خود به خود موجهای منفی را از بین می‌برد

میر جلیلی در پاسخ به اینکه اردوهای جهادی چقدر در خودسازی بچه‌ها نقش داشته است؟ ابراز کرد: این که با هم سن ‌و ‌سالهای خودمان کار می‌کنیم و یک گروه در تلگرام با عنوان  شیفتگان خدمت داریم و با هم در ارتباط هستیم جای خوشحالی است و واقعا این روحیه که بین بچه ها است که با هم کار و همکاری می‌کنیم خود به خود بدی، کینه و خلاصه موجهای منفی را از بین می‌برد و چنانچه نیاز باشد باز هم در اردوهای جهادی شرکت می‌کنم.

برای اینکه راه شهید حججی‌ها را ادامه دهیم باید با خودسازی با داعشی‌های وجود خود بجنگیم

علیرضا فدایی از کاشمر و سال اول است که  در اردوهای جهادی شرکت می‌کند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: شهید حججی مرد پاکی بود که از همان دوران نوجوانی در اردوهای جهادی شرکت می‌کرده است و برای اینکه راه شهید حججی‌ها را ادامه دهیم باید با خودسازی با داعشی‌های وجود خود بجنگیم و به عنوان یک دانش آموز که پیرو راه شهدا است می‌گویم که  انتقام خون شهید حججی را خواهیم گرفت.

با آرمانهای انقلاب و شهدا و معارف اسلامی آشنایی روزافزون داشته باشیم

حرف آخر

محمد موروثی که سرگروه اردوهای جهادی دانش‌آموزی است با عنوان حرف آخر یادآور شد: امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه شهید حججی و دیگر شهدا باشیم و در این عرصه‌ی جنگ نرم که دشمن راه انداخته همت کنیم و با آرمانهای انقلاب و شهدا و معارف اسلامی آشنایی روزافزون داشته باشیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.