ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50260
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
الجزیره: یمنی‌ها برای نجات فرزندانشان از گرسنگی به فروش اعضای بدن خود روی آورده‌اند

الجزیره: یمنی‌ها برای نجات فرزندانشان از گرسنگی به فروش اعضای بدن خود روی آورده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت بیش از دو سال از جنگ ویرانگر یمن می‌گذرد. بسیاری از یمنی‌ها برای نجات از گرسنگی به فروش اعضای بدن خود و ماده مخدر جویدنی «قات» روی […]

الجزیره: یمنی‌ها برای نجات فرزندانشان از گرسنگی به فروش اعضای بدن خود روی آورده‌اندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت بیش از دو سال از جنگ ویرانگر یمن می‌گذرد. بسیاری از یمنی‌ها برای نجات از گرسنگی به فروش اعضای بدن خود و ماده مخدر جویدنی «قات» روی آورده‌اند.

عدنان علی، جوان سی‌ساله‌ای که کلیه خود را فروخته است، می‌گوید یک راننده تاکسی مصری-یمنی که دلال اعضای بدن است بیرون دفتر صدور گذرنامه در صنعا، پایتخت یمن، با تعقیب طعمه‌های خود و راضی کردن آن‌ها به فروش اعضای بدنشان، ترتیب سفر آن‌ها را به مصر می‌دهد. باند فروش اعضا در مصر هزینه اقامت یمنی‌ها را در آپارتمان‌های اجاره‌ای پرداخت می‌کنند. پس از پایان جراحی این افراد به حال خود رها می‌شوند.

افرادی که مجبور به فروش اعضای بدنشان هستند پیش از عمل جراحی باید فرمی را امضا کنند که در صورت بروز مشکل، مسئولیتی متوجه باند فروش اعضا نباشد. عمل‌های جراحی نیز در شرایط نامناسبی صورت می‌گیرد و قربانیان مراقبت‌های پس از جراحی نیز ندارند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از 20 میلیون یمنی به کمک‌های بشردوستانه نیاز فوری دارند. برآوردها نشان می‌دهد ذخیره ارزی بانک مرکزی یمن از 4.7 میلیارد دلار در سال 2014 میلادی به کمتر از یک میلیارد دلار در سپتامبر سال 2016 رسیده است.
ماه گذشته یک معلم زن یمنی با انتشار پستی در فیسبوک، یکی از کلیه‌هایش را برای فروش گذاشت. او در زیر این پست نوشت برای نجات فرزندانش از گرسنگی مجبور شده است کلیه‌اش را بفروشد.

یک پزشک یمنی در این باره اظهار کرد بیشتر قربانیان باند فروش اعضای بدن را افراد 28 تا 40 ساله تشکیل می‌دهند. وی افزود فروش اعضا در میان یمنی‌ها به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

ائتلاف متجاوز به یمن تحت رهبری عربستان سعودی، از 2 سال و نیم گذشته تجاوز نظامی به یمن را آغاز کرده و مشغول جنگ با نیروهای انصارالله در صنعاست. حملات موشکی ائتلاف سعودی، دیگر شهرهای یمن را نیز تخریب کرده و بحران انسانی شدیدی در میان مردم این کشور بوجود آورده است. در گزارش سازمان ملل اقدامات حملات هوایی نیروهای ائتلاف سعودی دلیل بیشترین کشتار غیرنظامیان در یمن معرفی شده که در نتیجه آن هزار کودک نیز جان خود را از دست داده اند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.