ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50285
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
  • 547 بازدید
  • ارسال توسط :
رویدادها و تحولات سوریه در یک نگاه/ 26 شهریور

رویدادها و تحولات سوریه در یک نگاه/ 26 شهریور

** ترکیه برای انجام عملیات نظامی در ادلب به عنوان نیروی ضامن صلح و حضور در مناطق بدون درگیری مورد اشاره در توافقنامه مذاکرات آستانه 6، در حال آماده سازی 6 هزار نیروی نظامی برای اعزام است.گفته می شود که عناصری از القاعده در محدوده منطقه بدون درگیری در ادلب حضور دارند که بیرون راندن […]

** ترکیه برای انجام عملیات نظامی در ادلب به عنوان نیروی ضامن صلح و حضور در مناطق بدون درگیری مورد اشاره در توافقنامه مذاکرات آستانه 6، در حال آماده سازی 6 هزار نیروی نظامی برای اعزام است.
گفته می شود که عناصری از القاعده در محدوده منطقه بدون درگیری در ادلب حضور دارند که بیرون راندن آن ها با اقدام نظامی انجام خواهد شد و برای این کار نیروهای روسی از طریق عملیات هوایی اقدام خواهند کرد و نیروهای مسلح ترکیه نیز به همراه نیروهای ارتش به اصطلاح آزاد سوریه نیز به صورت زمینی دست به اقدام خواهند زد.

** عملیات نظامی همزمان و هماهنگ عراق در استان الانبار و سوریه در استان دیرالزور علیه داعش، تبلیغات منفی دشمنان منطقه ای و بین المللی محور مقاومت را که در صدد ایجاد تفرقه و اختلاف میان عراق از یک سو و سوریه و حزب الله لبنان از سوی دیگر بودند، بر باد داد.
ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان پس از عبور از رود فرات عملیات خود برای رسیدن به شهر البوکمال سوریه را آغاز و همزمان با آن ها نیروهای عراقی نیز حرکت خود را جهت محاصره عناصر داعشی مستقر در شهر القائم واقع در استان الانبار در غرب عراق آغاز کردند.
شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه در کرانه غربی رود فرات واقع شده است.

** آلکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه؛ اعلام کرد که روسیه ماندگاری همیشگی در سوریه را رد و مبارزه با تروریسم در این کشور را تنها هدف مسکو دانست.
مقام روس با اشاره به تمرکز شمار بسیار زیادی تندرو از جمله از روسیه و کشورهای همسود (چند جمهوری سابق شوروی) در سوریه، ابراز امیدواری کرد که گروه های معارض میانه رو که در مناطق امن سوریه حضور دارند، بر تروریست ها و تندروها چیره شوند.

** ارتش سوریه در ادامه عملیات برای گسترش کمربندی امن اطراف فرودگاه دیرالزور، امروز روستای الجفره را آزاد کرد.
ارتش سوریه دیروز نیز روستای المریعیه و منطقه حویجه المریعیه و مزارع اطراف آن را از گروه تروریستی تکفیری داعش بازپس گرفته بود.
نیروهای سوری تلاش می کنند با پاکسازی مناطق بیشتری در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور، آن را برای انجام عملیات های هوایی آماده کنند.

** نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان، ضمن اعلام آمادگی در خصوص اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه در صورت تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و یادآوری این موضوع که سوریه موفق به متوقف کردن جنگ در برخی از مناطق این کشور شده و سه ناحیه انحرافی را برای توقف جنگ ایجاد کرده است؛ گفت این درگیری ها در سوریه بزودی حل نخواهد شد، اما قزاقستان همچنان به مشارکت در حل و فصل صلح آمیز خود ادامه خواهد داد.
مذاکرات در مورد اعزام نیروهای نظامی از قزاقستان و قرقیزستان به سوریه در ماه ژوئن برگزار شد.

** سوار الاسد فرزند رفعت الاسد برادر حافظ الاسد دیروز با انتشار ویدیویی خبر درگذشت پدرش را تکذیب کرد.

** سخنگوی رسمی گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) اعلام کرد که به نتایج ششمین دور گفت وگوهای سوری در آستانه پایتخت قزاقستان پایبند نیست و به مبارزه با نظام سوریه ادامه خواهد داد.
عمادالدین مجاهد در صفحه تلگرام خود ادعا کردکه روسیه توانست با جذب کشورهای حامی مخالفان سوری؛ گروه های مسلح را به جایی برساند که نتیجه آن، حفظ نظام بشار اسد و مبارزه با مخالفان آن است.

** ششمین نشست آستانه در زمینه تحولات سوریه به سرپرستی هیات های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان آتش بس و با شرکت هیات دولت سوریه و معارضان مسلح متشکل از 24 نفر روزهای پنجشنبه و جمعه در پایتخت قزاقستان برگزار شد.
خاورم**7074**1144
خبرنگار: مینا غفرانی آذر* انتشار دهنده: علیرضا جباری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.