ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50353
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۳:۴۸
  • 146 بازدید
  • ارسال توسط :
زندگی نامه شهیدیوسفی

زندگی نامه شهیدیوسفی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حاج رضا یوسفی سال 1338 در روستای قراگوز از توابع ارومیه به دنیا آمد.خانواده مستضفعش از راه کشاورزی چرخ زندگی خود را می چرخاندند و از شیفتگان اهل بیت بودند و از زمان طفولیت علاقه خاصی […]

 زندگی نامه شهیدیوسفیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حاج رضا یوسفی سال 1338 در روستای قراگوز از توابع ارومیه به دنیا آمد.خانواده مستضفعش از راه کشاورزی چرخ زندگی خود را می چرخاندند و از شیفتگان اهل بیت بودند و از زمان طفولیت علاقه خاصی به ائمه اطهار داشتند دروس ابتدائی را در روستای (زادگاهشان ) به پایان رساندند .

پدرش برای ادامه تحصیل، در سال 1350ایشان را به شهرستان ارومیه فرستاد وبعد ازاتمام دوره راهنمایی، وارد دبیرستان فردوسی شهر ارومیه می شود ودر رشته ریاضی مشغول تحصیل می شود ودر سال 58-59 در رشته ریاضی فارغ التحصیل می شود .
ایشان ضمن تحصیل ،با گروههای مبارز اسلامی آشنا شدند و برعلیه رژیم پهلوی به مبارزه پرداخت ،حاجی باعضویت در گروههای مبارز اسلامی فکر و اندیشه اش نسبت به مبازره بازتر شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  به عضویت رسمی سپاه در آمد ،ایشان علاقه زیادی به خواندن کتابهای مذهبی داشتند ودر بین خانواده و اهالی روستا جایگاه خاصی داشتند در مجالس عزاداری و کلاسهای قران شرکت فعال داشتند و خود نیز از مشوقین چنین کلاسهایی برای بچه های روستاهای اطراف بودند.

با توجه به خصوصیات اخلاقی مذهبی که ایشان داشتند زیاد مورد علاقه اهل خانواده بودند و گفته های ایشان تأثیر زیادی بر روی افراد خانواده داشت ، علاقه زیادی به مطالعه داشت و اوقات فراغت خود را با خواندن کتابهای مذهبی و خواندن قرآن و تفسیر آن می گذارند و همیشه به فکر طبقات محروم بود و تا آنجایی که از قدرت او بر می آمد به این طبقه از مردم کمک می کرد.
ایشان علاقه زیادی به امام بزرگوار داشتند و به پیامهای ایشان ارج می نهادند و جنگ را یک نعمت برای آگاه ساختن مردم می دید ، با شروع جنگ به همراه برادران سپاهی و بسیجی عازم جبهه های حق علیه باطل شدند و رفتن به جبهه را برای خود یک وظیفه شرعی می دانستند این شهید بزرگوار در اکثرعملیات ها و در گیری ها ی کردستان و جنوب شرکت داشتند و بالاخره در عملیات والفجر 8، در منطقه عملیاتی فاو به دیدار معشوق شتافتند و به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت در راه اسلام و قران بود دست یافتند.

فرازی از وصیت نامه شهید رضا یوسفی
خدا آن محبوب دلها باید مورد نظر ما و شما باشد. خدا را باید از همه چیز بیشتر دوست داشته باشیم. مگر نه این است که آدم بهترین چیز مورد علاقه خود را به آن محبوب دلها هدیه می کند. اگر فرزند در نظر شما مورد علاقه است پس چه بهتر این فرزند در جهت رضای الهی فدا و هدیه گردد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.