ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50411
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۱۹
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
کمیته بین المللی صلیب سرخ: افزایش شمار قربانیان غیرنظامی در یمن قابل اغماض نیست

کمیته بین المللی صلیب سرخ: افزایش شمار قربانیان غیرنظامی در یمن قابل اغماض نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این کمیته بین‌المللی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت بمباران‌های روز جمعه علیه مناطق مسکونی شهر تعز یمن و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در این حملات تاکید کرد، صلیب سرخ نمی‌تواند از این حملات بی‌هدف چشم‌پوشی کند. صلیب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این کمیته بین‌المللی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت بمباران‌های روز جمعه علیه مناطق مسکونی شهر تعز یمن و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در این حملات تاکید کرد، صلیب سرخ نمی‌تواند از این حملات بی‌هدف چشم‌پوشی کند.

صلیب سرخ در ادامه به حمله‌ای اشاره کرد که در جریان آن سه کودک یمنی هنگام بازی کشته و ۹ کودک دیگر زخمی شدند.

کمیته مذکور هویت عامل این حملات را مشخص نکرد اما دولت مستعفی یمن مدعی شده نیروهای وابسته به جنبش انصارالله مسئول این حمله هستند.

احمد عبید بن دغر، نخست وزیر دولت مستعفی یمن حملات مذکور را “جنایات جنگی” خواند.

رابرت ماردینی، مسئول کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این رابطه گفت: ما نمی‌توانیم از مساله افزایش تعداد غیرنظامیانی که در جریان حملات بی‌هدف در یمن کشته یا زخمی می‌شوند، چشم پوشی کنیم.

ماردینی در ادامه از همه طرف‌ها در یمن خواست تمامی اقدامات احتیاطی ممکن را برای جلوگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان در پیش گیرند.

این مسئول صلیب سرخ افزود: آنچه جمعه رخ داد، در واقع یادآوری پر سر و صدای دیگری از رنج عظیمی است که غیرنظامیان هر روز در نقاط مختلف یمن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

طبق بیانیه یادشده، در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از غیرنظامیان در یمن از جمله زنان، مردان و کودکان هدف خملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار گرفته و کشته شدند.

بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر و نیز ابتدایی‌ترین اصول انسانی باید در راستای حفاظت از جان غیرنظامیان هر اقدامی که لازم است، انجام شود.   

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.