ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50530
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۵۳
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
زندگینامه مجاهد نستوه “شهید مرتضی حسین‌پور” به نگارش در می‌آید

زندگینامه مجاهد نستوه “شهید مرتضی حسین‌پور” به نگارش در می‌آید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، رسول جلایی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه امروز روز شعر ادب و فارسی نام گرفته است اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت سیدمحمدحسین شهریار است. وی با بیان اینکه شعرا و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، رسول جلایی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه امروز روز شعر ادب و فارسی نام گرفته است اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت سیدمحمدحسین شهریار است.

وی با بیان اینکه شعرا و ادبای ایران نقش برجسته و پیشتازی در حمایت از رزمندگان اسلام و حماسه دفاع مقدس داشته‌اند گفت: شکوفایی و غنا گونه‌های ادبی کشور پس از دوران دفاع مقدس در اثر همیاری شعر با جنگ رخ داد.

جلایی با اعلام اینکه جنگ تحمیلی نزدیک به یک دهه امکانات و سرمایه کشور را به تاراج برد بیان داشت: رویارویی نابرابر رژیم بعث با ایران و پشتیبانی قدرت‌های استکباری از رژیم بعث منجر به خسارت مادی و معنوی به‌ویژه شهادت جوانان غیور و مومن ایران شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، دفاع مقدس را عامل نهادینه کردن فرهنگ پایداری در کشور بیان کرد و عنوان داشت: موفقیت‌های اعجازگونه و دستاوردهای بی‌نظیر ایرانیان در دفاع مقدس دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کرد.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی و مبارزه جمهوری اسلامی با جهانخواران باعث عملی شدن وعده خداوند شده است اعلام داشت: امروزه ایران کشوری مقندر، توانمند و پیشرو با قدرت بازدارندگی زیاد است و هیچ کشوری جرأت تجاوز مجدد به ایران اسلامی را ندارد.

جلایی با اعلام اینکه پیروزی‌های دفاع مقدس با رهبری الهی امام راحل به‌دست آمده است گفت: وحدت رزمندگان، همت بسیجیان، همگرایی اقشار مختلف جامعه و روحیه ولایت‌مداری، ایثار، مقاومت و شهادت‌طلبی باعث چیره شدن ایران به دشمنان در دوران دفاع مقدس شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول ماه محرم خاطرنشان کرد: با داشتن روحیه انقلابی می‌توان حیات مادی همچون امام حسین (ع) داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دفاع مقدس در تمام دهستان‌ها، بخش‌ها و شهرهای استان گیلان اجرا می‌شود بیان داشت: ستادهای شهری، دستگاه فرهنگی و دستگاه نظامی فعالیت‌های خود در هفته دفاع مقدس را تدوین کردند.

جلایی با اعلام اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با آغاز این هفته به مرحله اجرا می‌رسند اعلام کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان گیلان در زمینه‌های ادبی، فرهنگی، آموزشی، سیاسی و ورزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه فعالیت شاخص بنیاد حفظ آثار گیلان در حوزه ادبی رونمایی از 13 عنوان کتاب است اعلام داشت: کتاب سروده‌های شعرای گیلانی درباره مدافعان حرم به‌نام یوسف‌های شهر در این هفته منتشر می‌شود.

جلایی با اشاره به دیگر برنامه‌های ادبی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: برگزاری محافل شعر و خاطره گویی، جلسه نقد کتاب، جلسات قصه خوانی، انتشار ویژه نامه‌ها و برنامه آیه‌های ایثار از دیگر برنامه‌های ادبی این بنیاد در هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه ‌از فیلم کوتاه ریحانه که موضوع آن درباره رشادت‌های مدافعان حرم است در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود گفت: اجرای نمایش خیابانی، نمایش فیلم‌های مربوط به دفاع مقدس در مجتمع، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، رونمایی از تابلو فرش‌ها و برنامه مشق ایثار هنر از برنامه‌های هنری هفته دفاع مقدس در استان گیلان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان برگزاری رزمایش ستارگان درخشان، نواختن زنگ مقاومت و مسابقات کتابخوانی را برنامه‌های فرهنگی بنیاد حفظ آثار استان گیلان خواند و گفت: دیدار با ایثارگران و میثاق با شهیدان توسط مسئولان و مردم انقلابی گیلان در این هفته صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: خدمات اجتماعی همچون ویزیت رایگان مزدم در مناطق محروم، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم و درمان سرپایی بیماران، برپایی بیمارستان و افتتاح خانه‌های محرومان در هفته دفاع مقدس در استان گیلان برگزار می‌شود.

جلایی با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های بصیرتی برای  دانشجویان و رده‌های اقشاری بسیج از برنامه‌های سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان است گفت: کوهپیمایی و پیاده روی با حضور گسترده مردم در قالب برنامه‌های ورزشی هفته دفاع مقدس در استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اعلام اینکه در هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح با حضور سازمان‌های نیروهای مسلح استان گیلان انجام می‌شود ابراز داشت: این رژه در حدفاصل میان مصلای رشت و میدان نیروی دریایی این شهر برگزار می‌شود‌‌.

جلایی با بیان اینکه شهید مرتضی حسین‌پور یکی از فرماندهان دارای نبوغ و باهوش گیلانی در بین مدافعان حرم بود خاطرنشان کرد: حضور سرلشکر سلیمانی برای اربعین درگذشت این شهید خود نشانه‌ای از نقش مهم این شهید در جبهه مقاومت بود.

وی با اشاره به اینکه راه زیادی تا شناساندن شهدای مدافع حرم از جمله شهید مرتضی حسین‌پور به نسل جوان باقی مانده است گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب استان گیلان برای شناساندن شهید مرتضی حسین پور به مردم، آثار متعددی از جمله کتاب زندگی‌نامه این شهید را تولید می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.