ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50534
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۵۳
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
شور و عزم راسخ جوانان در عزاداری هیئات مذهبی

شور و عزم راسخ جوانان در عزاداری هیئات مذهبی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدمهدی رسولی رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان نهبندان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و شهادت امام حسین(ع) و یارانش در گفتگو با نهبندان خبر، گفت: عزاداری در نهبندان در تمام مساجد شهرستان از شب اول محرم شروع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدمهدی رسولی رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان نهبندان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و شهادت امام حسین(ع) و یارانش در گفتگو با نهبندان خبر، گفت: عزاداری در نهبندان در تمام مساجد شهرستان از شب اول محرم شروع و تا دو ماه کامل محرم و صفر ادامه دارد

 

وی افزود: اوج عزاداری که نمود بیرونی و خیابانی دارد و هیئات و دسته‌جات از شب ششم محرم تا شب یازدهم وارد می‌شوند.

رئیس شورای هیئات مذهبی نهبندان اظهار کرد: سیاه پوشیدن یک سنت حسنه ای است که از قدیم به جا مانده و با توجه به اعتقادات، مردم از پوشیدن لباس زرق و برق‌دار که موجب شادی شده اجتناب و لباس حزین و مشکی در این ایام به تن می کنند.

رسولی تصریح کرد: حضور جوانان در هیئات مذهبی و مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) پر رنگ بوده و با شور و عزمی راسخ در هیئات به عزاداری می‌پردازند.

وی اضافه کرد: بانوان نهبندانی نیز در مساجد و مجالس خانگی که مختص خودشان است حضور یافته و عزاداری می کنند که در این دو ماه محرم و صفر بانوان با پرپایی جلسات عزاداری خانگی، پهن کردن سفره های مختلف به ادای نذورات خود پرداخته و از امام حسین(ع) و یارانش طلب حاجت می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی نهبندان خاطرنشان کرد: در تمام مساجد در این دو ماه هرشب سخنرانی تحت عنوان: احکام، ذکر اهلبیت، امر به معروف و نهی از منکر و نهایتا مرثیه خوانی انجام می شود.

رسولی در ادامه بیان کرد: در شهر نهبندان 8 هیئت عزاداری خاص ایام دهه اول محرم که نماد خیابانی دارند و در روستاها 1 تا دو هیئت با توجه به جمعیت آن وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نظارت از هیئات مذهبی گفت: هر ساله مرتبا نظارت توسط شورای هیئات مذهبی انجام می شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی نهبندان یادآور شد: در نهبندان دو روز عزاداری متمایز از روزهای دیگر برگزار می‌شود و آن ارادت و عشق مردم این سرزمین به حضرت آقا ابوالفضل(ع) است  که در روز تاسوعای حسینی هیئات شهر و روستاها در مسجد مقدس حضرت ابوالفضل(ع)  که در فاصله 9 کیلومتری نهبندان قرار دارد حضور یافته و عزاداری پرمحتوایی در این مکان از صبح تا نماز ظهر و اقامه نماز ظهر به طرز باشکوهی برگزار می‌شود.

رسولی اضافه کرد: در روز عاشورا در نهبندان همه هیئت‌ها در محل میدان عاشوراخانه جمع شده و عزاداری و سخنرانی تا به هنگام نماز ظهر ادامه دارد و نماز ظهر عاشورا نیز با نماد و شکوه بسیار خوبی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: خصوصیت بارز دیگر عزاداری در نهبندان این است که تمامی هیئاتی که نماد خیابانی دارند خاتمه عزاداری آنان در یکی از مساجد جهت شرکت در نماز مغرب و عشا است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.