ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 50601
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۴۶
  • 233 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید حججی و نمایش میدانی «از حرم تا قدس» در طبس

شهید حججی و نمایش میدانی «از حرم تا قدس» در طبس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا چند سالی است که نمایش میدانی جای خود را بین هنرهای نمایشی باز کرده و تلفیق از تئاتر و رزمایش است که نقش صدا، نور و حرکت در این نمایش ها بسیار مهم است.در این نوع نمایش چون همه چیز تقریبا زنده است، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا چند سالی است که نمایش میدانی جای خود را بین هنرهای نمایشی باز کرده و تلفیق از تئاتر و رزمایش است که نقش صدا، نور و حرکت در این نمایش ها بسیار مهم است.
در این نوع نمایش چون همه چیز تقریبا زنده است، مخاطب احساس می‌کند در آن واقعه حضور دارد و همه چیز را لمس می کند و تاثیر آن در تماشاگر زیاد است.
نمایش میدانی «از حرم تا قدس» با روایتی از اعزام رزمندگان به جبهه آغاز می شود و به معرفی عملیات قدس می پردازد و پس از آن به موضوع مدافعان حرم و شهید حججی پرداخته می شود.
کارگردان این نمایش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نصف بیشتر این نمایش در مورد شهید حججی و نحوه شهادت این شهید مدافع حرم است.
حسین نظری ادامه داد: همچنین در بخش هایی از نمایش، گریزی به کربلا و روز عاشورا با توجه به ایام محرم زده خواهد شد.
وی افزود: در پایان هم کل جریان جبهه مقاومت را که هدف آن قدس و مبارزه با اسرائیل است به صورت نمادین معرفی می‌کنیم.
کارگردان نمایش میدانی «از حرم تا قدس» اظهار کرد: در این نمایش 20 بازیگر، 60 هنرور، 20 نفر عوامل فنی و پشت صحنه حضور دارند و کار اجرا و پشتیبانی این نمایش را بر عهده دارند.
وی با بیان این که نمایش میدانی «از حرم تا قدس» سومین نمایش میدانی طبس است افزود: استقبال مردم از نمایش های میدانی در طبس بی نظیر بوده که در نمایش میدانی بازسازی واقعه غدیر که تنها یک اجرا بود، بین 8 تا 10 هزار نفر تماشاگر حضور داشتند.
وی با اشاره به این که ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس تهیه کننده این نمایش است گفت: از فرماندهی سپاه ناحیه طبس، فرمانداری ویژه، شهرداری، ادارات و سازمان هایی که در اجرای این نمایش ما را حمایت کردند تشکر می‌کنم.
نمایش میدانی «از حرم تا قدس» اول تا سوم مهرماه ماه در طبس اجرا می شود.
شهرستان طبس با 72 هزار نفر جمعیت و 57 هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7217*3028*خبرنگار- سجاد نجفی*انتشار -رسول محمدحسنی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.