ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50804
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
35 خانواده شهید اندیمشک تجلیل می‌شوند

35 خانواده شهید اندیمشک تجلیل می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، دفاع مقدس گنجینه‌ای معنوی از حماسه‌های مردمی است که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و تولد گفتمان انقلاب اسلامی ایران شکوه عظمت و افتخار فرزندان روح الله خمینی(ره) را در جهان طنین انداز و منشأ  خیر و برکت گسترده و یک میراث معنوی منحصر به فرد برای مظلومان جهان شد.  مردم شمالی‌ترین شهر استان خوزستان و سنگربان مقاوم کرخه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، دفاع مقدس گنجینه‌ای معنوی از حماسه‌های مردمی است که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و تولد گفتمان انقلاب اسلامی ایران شکوه عظمت و افتخار فرزندان روح الله خمینی(ره) را در جهان طنین انداز و منشأ  خیر و برکت گسترده و یک میراث معنوی منحصر به فرد برای مظلومان جهان شد. 

مردم شمالی‌ترین شهر استان خوزستان و سنگربان مقاوم کرخه و دز و دوکوهه نیز در هشت سال دفاع مقدس و در این عظمت و شور منحصر به فرد  همراه با دیگر شهرها و مردم سرتاسر ایران اسلامی نیز درخشیدند و با اهدا یک هزار لاله سرخ در دشت معطر به نام اهل بیت(ع)، نامی نیک از خود در تاریخ ثبت و جلوه‌گر کردند. 

مردم این شهر پر افتخار و حماسه که در این دوران با شهید کلانتری و پدران و مادران آسمانی خود در تقویم و تاریخ انقلاب درخشیدند در حماسه‌های شش مهر و چهارم آذر،  عنوان‌های اولین عملیات نظامی تاریخ هشت سال دفاع مقدس وطولانی‌ترین بمباران شهری دوران شکوه و عظمت هشت ساله را در دل خود جای دادند و نام اندیمشک را غنای معنوی انقلاب، زنده و پایدار کردند. 

ظرفیت اندیمشک در حوزه دفاع مقدس شرح و تبیین گردد

احسان کریم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: مردم ایران اسلامی و رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس با افتخار در برابر لشکر تا دندان مسلح دشمن مقاومت  و حماسه‌های گسترده‌ای را در تاریخ به ثبت رساندند.

وی افزود: شهرستان اندیمشک نیز که یکی از مهم‌ترین محورهای مقاومت ایران اسلامی در عرصه دفاع از مرزهای معنوی و جغرافیایی کشور بود در طول این سال‌ها درخشید و نام خود را با افتخار در تقویم انقلاب و اسلام ثبت کرد و حماسه مردم اندیمشک در  شش مهر و چهارم آذر تنها بخشی از این حماسه‌هاست.  

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک عنوان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مرور خاطرات  حماسه‌های مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس و پشتیبانی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است و باید بیش از گذشته نسبت به معرفی این ظرفیت و تقویت جبهه نبرد معنوی و مقابله با تهدیدهای جنگ نرم دشمن تلاش و کوشش کرد. 

وی گفت: نقش مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، خاص و منحصر به فرد است و این شهر پر افتخار پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با جمعیت 35 هزار نفری در دوران هشت سال دفاع مقدس، بیش از یک هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد و  این مقوله، بیانگر فرصت و ظرفیت گسترده اندیمشک در این زمینه است.

35 خانواده شهید اندیمشک تجلیل می‌شوند

کریم پور بیان کرد: به همین جهت و با توجه به هم زمانی برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس  با ایام سوگواری سالار شهیدان، بیش از 35 دیدار با خانواده شهید والا مقام شهر  یک هزار شهید اندیمشک و با حضور فعالان عرصه فرهنگی و انقلابی شمال استان خوزستان انجام می‌شود.

 وی افزود: یکی دیگر از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در شهرستان اندیمشک و با حضور پر شور مردم مؤمن و انقلابی شمال استان برگزار می‌گردد، آئین ویژه  اربعین شهید  عالی قدر مدافع حرم علی پور  از شهدا و مدافعان حرم شهر حماسه ساز دوکوهه است که این ویژه برنامه نیز در این روزها به اجرا می‌رسد.

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک ادامه داد:  برگزاری ویژه برنامه ورزشی با حضور بسیجیان، اردوهای جهادی، نشست‌های شعر و ادب، برگزاری نمایشگاه امر به معروف، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس با حضور راویان دفاع مقدس و برگزاری آئین یاد  بود شهید مدافع حرم مهدی نظری، حضور در مصلای نماز و ادای احترام به شهدای  هشت سال دفاع مقدس اندیمشک  از جمله  این ویژه  برنامه‌ها است.

وی گفت: هم چنین، رژه نیروهای مسلح نیز با هدف گرامی داشت هفته دفاع مقدس در ساعت 7و 30دقیقه صبح اولین روز از گرامی داشت هفته دفاع مقدس در  خیابان  راه آهن و میدان امام (ره) شهرستان اندیمشک برگزار و یاد خاطر رزمندگان  هشت سال دفاع مقدس زنده نگاه داشته می‌شود. 

ویژه برنامه گرامی داشت شش مهر در اندیمشک برگزار می‌شود

کریم پور عنوان کرد: اندیمشک سنگربان مقاوم کرخه و دز در هشت سال دفاع است و متناسب با این ظرفیت، باید اندیمشک را معرفی و ارزش‌های انقلابی و اسلامی را در این شهرستان تبیین کرد و جوانان این شهر پر افتخار را با خط مشی و سیره رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا کرد.

وی با اشاره به حماسه مردم اندیمشک در جسر نادری و در شش مهر سال 1359، افزود: به همین جهت امسال و با همکاری بخش‌های مختلف شهری ویژه برنامه‌های مختلفی به جهت گرامی داشت حماسه شش مهر اندیمشک و با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی و استانی برگزار و ویژه برنامه‌های مختلفی در این زمینه به اجرا می‌رسد.

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک بیان کرد: در راستای پیگیری‌ها و اقدامات جدی برای ثبت ملی و معرفی حماسه‌های مردم این شهر یک هزار شهید در پل جسر نادری و حماسه چهارم آذر انجام و به زودی و پس از طی مراحل اداری، گام‌های جدی و موثری در این زمینه برداشته می‌شود.

کریم پور تصریح کرد: ما باید برای شناخت راه صحیح و قدم در مسیر مناسب فرهنگی به این رشادت‌ها و حماسه‌ها توجه و آن‌ها را اولویت بخشیم و معرفی و ثبت حماسه مردم اندیمشک در شش مهر 1359 و جسر نادری بخشی از این نیازهای فرهنگی ما است.

گفت‌وگو از محمد امین جمشیدی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.