ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 5081
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
  • 149 بازدید
  • ارسال توسط :
دفاع از اسلام مرز نمی شناسد / عنایت خداوند باعث شد که شیعیان افغانستانی اینگونه به مردم شناسانده شوند/ پاسخ خانواده شهید افغانستانی مدافع حرم به شبهه پراکنی های BBC

دفاع از اسلام مرز نمی شناسد / عنایت خداوند باعث شد که شیعیان افغانستانی اینگونه به مردم شناسانده شوند/ پاسخ خانواده شهید افغانستانی مدافع حرم به شبهه پراکنی های BBC

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از سرویس فرهنگی پایگاه 598، شهید ابراهیم رضایی از رزمندگان افغانستانی مدافع حرم و تیپ فاطمیون که پس از ماه ها مجاهدت در جبهه های مقاومت در آذر ماه در سال 92 به درجه رفیع شهادت نائل شد. این شهید بزرگوار اهل ولایت میدان در افغانستان بودند که بیش از […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از سرویس فرهنگی پایگاه 598، شهید ابراهیم رضایی از رزمندگان افغانستانی مدافع حرم و تیپ فاطمیون که پس از ماه ها مجاهدت در جبهه های مقاومت در آذر ماه در سال 92 به درجه رفیع شهادت نائل شد. این شهید بزرگوار اهل ولایت میدان در افغانستان بودند که بیش از 10 سال در ایران به همراه خانواده یشان مقیم بودند و در شهر قم سکونت داشتند.
توفیق شد که تحریریه پایگاه 598 میزبان خانواده شهید مدافع حرم ابراهیم رضایی باشند. مادر شهید به علت کهولت سن و داغ از دست دادن فرزندش، کمتر توان سخن گفتن داشت و به همین دلیل برادر شهید ابراهیم رضایی به گفتگو پرداخته ایم که متن آن در ادامه می آید.

در ابتدا در خصوص چگونگی حضور شهید رضایی در جبهه های مقاومت سوریه و نحوه شهادت ایشان را بفرمایید؟
شیعیان افغانستان در کشور خودشان مظلوم هستند و در غربت قرار دارند و عنایت خدواند باعث شد که این افراد در جهان اسلام اینگونه شناسانده شوند. اخوی بنده 28 ساله بود و جزو اولین شهدای مدافع حرمی بود که در سال 92 وارد قم شدند .

هیئتی به نام مبارک حضرت مرضیه وجود داشت که برادرم در آن شرکت می کرد و حال و هوای معنوی بسیار خوبی در آن برقرار بود. در همان اوایل که جنگ سوریه شروع شد روزی برادرم به من گفت که  می خواهم به سوریه بروم. من به او گفتم که اختیار دست خودت است ولی اکنون مشغول تحصیل هستی که گفت وقتی میبینم که داعشی ها و تروریست ها به حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) حمله و بی احترامی می کنند منقلب می شوم.

در تابستان 92 که دانشگاه ها هم تعطیل بودند برادرم به کارگاهی که من در آن کار میکردم می آمد و در آنجا به کار مشغول بود. روزی آمد و وصیت نامه ای به من داد که ما فهمیدیم قصد و تصمیمش جدی است و سرانجام در 16 مهر 92 عازم سوریه شد. شهید رضایی جزو اولین گروه هایی بودند که به حلب رفتند و پس از 45 روز به شهادت رسیدند.

نحوه شهادت این شهید بزرگوار چگونه بود؟

رزمندگان پس از هر 45 روز حدود 10 روز مرخصی دارند ولی شهید رضایی از مرخصی خود استفاده نکرده بود و در سوریه مانده بود و هم رزمانش تعریف می کردند که ایشان در تمام عملیات ها شرکت می کردند .هم رزمان ایشان در سوریه با 8 نفر از بچه های لشگر فاطمیون و 1 نفر از بچه های حزب الله بودند که به دلیل قرار دادن تله انفجاری در ساختمانی 9 نفر ار آنان به شهادت می رسند.

کمی در مورد شخصیت و اخلاقیات شهید رضایی  برایمان بگویید.

ایشان در محیط کار با همکارانش بسیار خوش برخورد بود و یا وقتی می دید کسی از کار خسته شده به او می گفت که استراحت کند و خودش به جای آن فرد کار می کرد و اخلاق همدردی و دلسوزی و وجدان اجتماعی این شهید در بین دوستان زبان زد بود.

همانگونه که مستحضرید شبکه های بیگانه تلاش بسیاری برای تحریف واقعیت حضور مدافعان حرم افغانستانی در سوریه انجام داده اند و اخیراً هم مستندی در این خصوص پخش گردید، نظر حضرتعالی در مورد این نوع روایت از مجاهدان افغانی چیست؟

ما در افغانستان ارثیه پدری زیادی داریم و ایشان هم در تابستان ها به همراه خودم در کارخانه کفش مشغول بود و در آمد بنده حدودا ماهی 2.5 تا 3 میلیون تومان می باشد و خانواده ما با هیچ کم و کسری مالی مواجه نبود.

 آیا واقعا امکان دارد و عاقلانه است که کسی به خاطر ماهی 1.5 میلیون تومان به جنگ برود و جان خود را به خط بیندازد؟ این افراد به خاطر عشق خود به سوریه و دفاع از حرم اهل بیت رفته اند و تمام شیعیان حاضرند جان خود را فدای اسلام و تا جایی که  آیت الله خامنه ای دستور دهند فدا کنند. این تکلیف وظیفه هر مسلمانی است چه ایرانی باشد و چه اهل سایر کشورها. 

برخی دیگر از دشمنان شبهه پراکنی می کنند و می گوبند که افغانستانی ها باید ابتدا به کشور خودشان بروند و آنجا با تروریست ها بجنگند. نظر شما در این خصوص چیست؟


بنا به فرموده حضرت امام خمینی (ره) اسلام مرز ندارد. ما باید از سوریه جلوی آمریکا و اسرائیل و تروریست ها را بگیریم تا دشمنان جلوتر نیایند. دفاع از اسلام مرز خاصی ندارد و ما شیعیان افغانستان به فرمان رهبری لبیک می گوییم.

پس از شهادت شهید رضایی مادر دلتنگ و بی قرار فرزند چه می گفتند و رفتارشان چگونه بود؟

هر مادری بالاخره دلتنگ فرزندش می شود علی الخصوص که ابراهیم فرزند آخر خانواده بود و بچه بسیار مهربانی بود ولی چون برای دفاع از حریم اهل بیت جان خود را فدا کرده اند مرحمی بر دل مادر است.

برای ازدواج شهید رضایی فکری نکرده بودید؟

قصد داشتیم که وقتی وارد دانشگاه شد آماده ازدواج شود ولی مسائل سوریه که پیش آمد این موضوع فراموش شد و به سوریه رفت.

شنیده ایم که شهید رضایی به همراه دوست خود که با یکدیگر به سوریه اعزام شده بودند به شهادت رسیدند. این شهید بزرگوار که بود؟

در سال 92  شهید دیگری به نام شهید نجیب الله میرزایی را از سوریه به همراه پیکر برادرم به ایران آوردند. این شهید پدرومادری نداشت و تنها 1 خواهر و 1 برادر در ایران داشت . ایشان از فامیل ها و از دوستان صمیمی شهید رضایی بودند که به سوریه رفته و به فیض شهادت نائل آمدند.

به نظر شما شهدای مدافع حرم چه ویژگی هایی در خود داشته اند که به فیض شهادت نائل آمده اند؟

هرکدام از این شهدایی را که می آورند خصوصیاتی دارند. ما وقتی وصیت نامه های این افراد را می خوانیم می بینیم که این افراد راه خود را از قبل انتخاب کرده و می توان گفت که انتخاب شده هستند و در وصیت نامه شهید ابراهیم هم به این نکات اشاره شده است.

ممنون از اینکه به همراه مادر شهید فرصت خود را در اختیار ما قرار دادید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن