ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50873
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۲۸
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
جدایی کردستان عراق به ضرر منطقه است/ آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد تفرقه هستند

جدایی کردستان عراق به ضرر منطقه است/ آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد تفرقه هستند

مرتضی صفاری نطنزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا به تبعات منفی همه پرسی در کردستان عراق پرداخت و اظهارکرد: ایجاد یک دولت جدید در منطقه، ابهامات و مشکلات زیادی دارد که مورد توافق هیچ کشوری در منطقه نیست.وی با تاکید بر این که جدایی کردستان عراق مورد توافق، ایران، سوریه، […]

مرتضی صفاری نطنزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا به تبعات منفی همه پرسی در کردستان عراق پرداخت و اظهارکرد: ایجاد یک دولت جدید در منطقه، ابهامات و مشکلات زیادی دارد که مورد توافق هیچ کشوری در منطقه نیست.
وی با تاکید بر این که جدایی کردستان عراق مورد توافق، ایران، سوریه، عراق و ترکیه نیست، افزود:دولت عراق مایل نیست که بخشی از خاک و تمامیت ارضی خود را از دست بدهد خصوصا در این روزها که عراقی ها در حال به دست آوردن وحدت ملی هستند این موضوع به صلاح نیست.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به سابقه تاریخی و مشکلاتی که ترک ها و کردها با پ .ک. ک دارند این جدایی به نفع منطقه نیست.
صفاری نطنزی خاطر نشان کرد: در این راستا آمریکایی ها لفظی بیان می کنند که مخالف این جدایی هستند ولی در باطن آنان به دنبال دامن زدن به تفرقه ها هستند و می خواهند از این اتفاق استفاده کنند از این رو آمریکایی ها به دنبال دامن زدن به موضوع جدایی طلبی کردستان عراق هستند.
این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با این اتفاق به دنبال جای پایی دیگر در منطقه هستند، آنان که از موضوع داعش به نتیجه نرسیده اند امروز می خواهند با ایجاد تفرقه بین مردم این منطقه مشکل ایجاد کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، شامگاه جمعه 24 شهریور ماه، پارلمان کردستان عراق با برگزاری همه‌پرسی جدایی از دولت مرکزی عراق موافقت کرد، از 68 نماینده حاضر در جلسه پارلمان کردستان عراق، 65 نفر به برگزاری همه‌پرسی جدایی رای مثبت دادند.
همچنین دادگاه عالی قانون اساسی عراق روز دوشنبه طی حکمی خواستار توقف همه پرسی شد که قرار است در 25 ماه جاری میلادی در اقلیم کردستان عراق برگزار شود.
سیام**9121 **1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار: مهرنوش خانزائی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.