ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50921
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۴۰
  • 348 بازدید
  • ارسال توسط :

اعلام آمادگی 35 گروه مسلح برای پیوستن به ارتش سوریه در ادلب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جهان نيوز، استان ادلب طی روزهای اخیر بخش قابل توجهی از اخبار مربوط به تحولات سوریه را به خود اختصاص داده است. درحالی‌که ارتش ترکیه و متحدان این کشور در ائتلاف موسوم به «سپر فرات» در حال آماده شدن برای انجام عملیات گسترده نظامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جهان نيوز، استان ادلب طی روزهای اخیر بخش قابل توجهی از اخبار مربوط به تحولات سوریه را به خود اختصاص داده است. درحالی‌که ارتش ترکیه و متحدان این کشور در ائتلاف موسوم به «سپر فرات» در حال آماده شدن برای انجام عملیات گسترده نظامی در استان ادلب هستند، مرکز روسی «آشتی سوریه» در خبری غیرمنتظره اعلام کرد که تعداد زیادی از گروه‌های مسلح در این استان آماده پیوستن به ارتش سوریه و مقاومت اسلامی هستند.   مرکز روسی «آشتی ملی در سوریه» که در پایگاه «حمیمیم» استان لاذقیه مستقر است، اعلام کرد که پس از مذاکرات مداوم با رهبران گروه‌های مسلح غیرقانونی در سوریه و تصویب توافق مناطق کاهش تنش، رهبران 35 گروه مسلح غیرقانونی در استان ادلب در شمال غرب سوریه تأکید کردند که در صورت اجرای عملیات نظامی از سوی هر یک از دو نیروی فعال در این استان (ارتش آزاد و متحدان ترکیه از یک‌ سو و نیروهای تکفیری به سرکردگی جبهه النصره و هیأت تحریرالشام از سوی دیگر) به عنوان نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه و مقاومت اسلامی با طرف‌های درگیر وارد نبرد خواهند شد.   در استان دیرالزور نیز همزمان با اعلام آغاز عملیات «فجر 3» با هدف پاکسازی کامل مرز سوریه با عراق و برای نخستین بار طی جنگ سوریه، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش روسیه از ساحل رود فرات در شرق روستای «جفره» عبور کردند و ضمن پیشروی به سوی «حویجه صکر»، به شدت با تروریست‌های داعش درگیر شدند.     همزمان با این پیشروی، فرودگاه شهر دیرالزور نیز مجددا بازگشایی شد. در همین راستا منابع نظامی سوری اعلام کردند که اولین هواپیمای نظامی، که حامل تجهیزات و لوازم پشتیبانی از نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی بود، روز گذشته در فرودگاه شهر دیرالزور به زمین نشست.   علاوه بر این، دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان سوری) از تسلط ارتش سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) بر حدود 70 درصد از شهر دیرالزور خبر داد.   این در حالی است که ائتلاف بین‌المللی تحت فرمان آمریکا همانند روال سابق، به جای هدف قرار دادن شبه‌نظامیان وابسته به گروهک تروریستی داعش، مردم غیرنظامی را مورد حمله قرار می‌دهد. در جدیدترین اقدام از این نوع، هواپیماهای ائتلاف یک منزل مسکونی در شهر مرزی «البوکمال» در جنوب شرق استان دیرالزور را هدف حمله قرار دادند که منجر به مرگ 7 عضو یک خانواده، که اکثر آنان زن و کودک بودند، شد.   در استان حمص نیز نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی دو منطقه «ام تین المعلق» و «نبیطیه» در شرق این استان، حلقه محاصره به دور تروریست‌های داعش را تنگ‌تر کردند.   ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی همچنین در استان حماه توانستند پس از آزاسازی شهرک «ابوالحنایا» در حومه شهر «سلمیه» در شرق این استان، کارگاه مخصوص ساخت سلاح برای گروهک تروریستی داعش را کشف کنند. طی این عملیات، صدها جعبه حاوی انواع مختلف تیربار و مهمات علاوه بر ده‌ها قبضه موشک حرارتی و میزان قابل توجهی از مواد منفجره به دست نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی افتاد.   همزمان با این پیشروی‌ها، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (شبه‌نظامیان کرد) به درگیری خود با تروریست‌های داعش در شهر رقه ادامه داد. این درگیری‌ها در دو محور «بیمارستان ملی» و «مجتمع مسکونی الصحه» با شدت ادامه دارد.
  در زمینه تحولات بین‌المللی نیز «پائولو سرجیو پنیرو» رئیس کمیته مستقل تحقیق در مورد نقض حقوق بشر در سوریه طی جلسه‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: «تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه دمشق غیرقانونی است.»     وی اعلام کرد: «تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا باعث افزایش قیمت‌ها و کاهش میزان مواد مایحتاج اولیه در بازارهای محلی در سوریه شده است.»   پنیرو همچنین خاطرنشان کرد که این تحریم‌ها وضعیت آوارگان جنگی در سوریه را دشوارتر کرده است.

منبع:دفاع پرس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.