ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید
  • شناسه : 5094
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰:۲۲
  • 543 بازدید
  • ارسال توسط :
قائمشهري ها در سوگ اولين شهيد مدافع حرم شهرشان دسته روي كردند

قائمشهري ها در سوگ اولين شهيد مدافع حرم شهرشان دسته روي كردند

اين آئين معنوي كه براي گراميداشت ياد و خاطره شهيد ‘ محمد بلباسي ‘ برگزار شد ، از مسجد اميرالمومنين (ع) شهر قائمشهر آغاز شد و تا حسينيه عاشقان ثارالله ادامه يافت .بلباسي يكي از 13 شهيد مازندراني مدافع حرم است كه اواسط ارديبهشت ماه جاري در منطقه خان طومان سوريه هنگام آتش بس به […]

اين آئين معنوي كه براي گراميداشت ياد و خاطره شهيد ‘ محمد بلباسي ‘ برگزار شد ، از مسجد اميرالمومنين (ع) شهر قائمشهر آغاز شد و تا حسينيه عاشقان ثارالله ادامه يافت .
بلباسي يكي از 13 شهيد مازندراني مدافع حرم است كه اواسط ارديبهشت ماه جاري در منطقه خان طومان سوريه هنگام آتش بس به دست تكفيري ها به شهادت رسيد.
گزارش خبرنگار ايرنا حاكيست كه جمع زيادي از مردم شهيد پرور شهر و روستاهاي قائمشهر در اين آئين شركت داشتند و در طول مسير راهپيمايي مرثيه خواني و سينه زني كردند.
شركت كنندگان در اين آئين كه جمعي از مسئولان استان مازندران و شهرستان قائمشهر در آن حضور داشتند ، طبق وصيت نامه شهيد بلباسي از پوشيدن لباس مشكي خودداري كردند و به جاي آن سربند و بازوبند مزين به عبارات ‘ يا زينب ‘ ، ‘ يا حسين ‘ و ‘ همسفر وقت قيام است ‘ بر پيشاني و بازوان خود بستند.
چند تن از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت در مسير راهپيمايي نوحه خواني كردند و راهپيمايان نيز علاوه بر سينه زني ، پوسترهاي مزين به تصاوير شهيد بلباسي و ديگر شهداي مدافع حرم را با خود حمل كردند.
شهيد محمد بلباسي 16 ارديبهشت امسال به همراه 12 همرزم ديگرش از لشگر هميشه پيروز كربلاي مازندران به خاطر بدعهدي تكفيري ها و شكستن آتش به شهادت رسيد.
اين شهيد سرافراز كه نامش به عنوان نخستين شهيد مدافع حرم ، زينت بخش قائمشهر و باعث افتخار مردم شهيدپرور اين شهرستان شد ، ١٥ فروردين امسال به سوريه اعزام شده بود.
پيكر مطهر اين شهيد پرافتخار كه شهادتش طي چند روز گذشته شهرستان قائمشهر را در غم و اندوه فرو برد تاكنون به كشور باز گردانده نشده است .
شهرستان قائمشهر تاكنون بيش از يكهزار شهيد تقديم نظام اسلامي كرد.
م – م / 1654

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن