ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 51027
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
معرفی شهید حججی به عنوان شهیدِ شاخص هیات‌های مذهبی

معرفی شهید حججی به عنوان شهیدِ شاخص هیات‌های مذهبی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد صبح امروز سه‌شنبه (۲۸ شهریور ماه) در نشستی درباره برنامه‌های ماه محرم اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک سازمان فرهنگی و تبلیغی است که در طول سال، فعالیت‌های‌های فرهنگی زیادی را چه به صورت سنتی و چه با استفاده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد صبح امروز سه‌شنبه (۲۸ شهریور ماه) در نشستی درباره برنامه‌های ماه محرم اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک سازمان فرهنگی و تبلیغی است که در طول سال، فعالیت‌های‌های فرهنگی زیادی را چه به صورت سنتی و چه با استفاده از ابزارها و فناوری‌های نوین برنامه‌ریزی و انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از مناسبت‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور درگیر ساماندهی آن است، مناسبت مهم ماه محرم است. بیش از ۴۲۰ دفتر تبلیغات اسلامی در سراسر کشور مشغول برنامه‌ریزی و فعالیت برای این ایام هستند.

روحانی‌نژاد به تغذیه فکری گروه‌های هدف سازمان تبلیغات اسلامی در آستانه ماه محرم اشاره کرد و یادآور شد: یکی از کارهایی که سازمان در این ایام انجام می‌دهد ارزیابی و بررسی هیات‌های مذهبی است که فرآیند کاری بسیار سنگینی دارد. طی این ارزیابی مجوز فعالیت بسیاری از هیات مذهبی تمدید شده که امیدواریم آن دسته از هیاتی هم که موفق به کسب مجوز نشده‌اند بتوانند مطابق با استاندارد سازی معین شده گام بردارند و مجوز خود را دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اخذ کد شناسه خدمت برای هیات مذهبی، مبلغین، روحانیون مستقر، مداحان، کانون‌های فرهنگی، تبلیغی و انجمنهای اسلامی توسط سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال گذشته، سامانه‌ای با عنوان سامانه «طوبی» (بانک جامع اطلاعات تشکلهای دینی) شکل گرفت که در آن همه اطلاعات و داده‌های مداحان و هیات مذهبی به مرور در حال بارگذاری است. در طول این یک سال، اطلاعات ۲۱ هزار و ۹۹۴ هیات مذهبی و اطلاعات ۵۱ هزار و ۱۶۴ مداح در این سامانه وارد شده است.

روحانی نژاد اضافه کرد: ما احتمال می‌دهیم که تا پایان سال جاری اطلاعات ۷۰ درصد از هیات‌های مذهبی و مداحان وارد سامانه طوبی شود که در حقیقت این سامانه به‌ عنوان ویترین خدمات دولت و نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سخنانش به برگزاری بیش از هزار همایش توجیهی ویژه مبلغین، مداحان، مسئولین هیات مذهبی و غیره توسط ۴۲۰ دفتر متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این همایش‌ها هیچگونه اعتباری بر دولت تحمیل نمی‌کند و هزینه آنها توسط مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در این همایش‌ها مسائل بسیار زیادی که هیات‌ها و مداحان نیاز دارند بدانند گفته می‌شود. چند محور اساسی اعلام شده که در این همایشها ملاک قرار داده می‌شوند از جمله اخلاص در تبلیغ و مردمداری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معضلات سکونت گاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشینی شهرها، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بصیرت افزایی و امنیت، تاکید بر تحکیم بنیاد خانواده و افزایش جمعیت، تبیین درس‌های حماسی حسینی و پرهیز از خرافات و موهومات شعاری هم که برای محرم سال جاری انتخاب شده «سبک زندگی حسینی» است که صدا و سیما به طور جدی به آن خواهد پرداخت.

روحانی نژاد همچنین تاکید کرد: ۳۰ موضوع و محور مهم توسط کارشناسان و پژوهشگران از درون جامعه به مبلغان ارائه شده تا آنها در تبلیغات خود به این موضوعات بپردازند. امسال در ماه محرم ۵۳ هزار مبلغ در سراسر کشور ساماندهی خواهند شد که ۱۸ هزار نفر آنها در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و موسسات نیز حضور خواهند داشت. استقرار و فعالیت رسمی مبلغین از روز پنجشنبه ۳۰ شهریور آغاز شده تا ۱۳ مهرماه در سراسر کشور ادامه دارد.

وی از ارزیابی فعالیت‌های هیات مذهبی و مبلغین به منظور بررسی میزان تاثیرگذاری و پیشگیری از نفوذ خرافات و موهومات در ماه محرم خبر داد و تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان داده که خوشبختانه مطابق سیاستهای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی میزان حضور هیات در حسینیه‌ها و مساجد رشد داشته است و از میزان خرافات و موهومات کاسته شده است.

وی تولید محتوای دینی و مذهبی را از جمله فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی بر شمرد و گفت: مداحان و مبلغان باید مراقب باشند تا دشمن ضربه‌ای بر پیکره فعالیت‌های آنان وارد نکند. به طور کلی مجموعه فعالیت‌های مداحان و مبلغین باید منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش معرفت دینی شود. دو مجموعه زیر نظر سازمان یعنی موسسه چاپ و نشر بین‌الملل و موسسه هنر و ادبیات هلال به تولید محتوا ویژه مداحان و هیات مذهبی می‌پردازند.

وی در خصوص تکایا و ایستگاه‌های مذهبی گفت: مجوز دادن به تکیه گاه‌ها و ایستگاه‌های مذهبی ربطی به سازمان تبلیغات اسلامی ندارد و مربوط به حوزه نیروی انتظامی می‌شود. سازمان تبلیغات فقط مسئول دادن مجوز به هیات‌هایی است که در مساجد، حسینیه‌ها و یا جای مشخصی فعالیت می‌کنند. یکی از توصیه‌های ما به مسئولین این مراسم این است که به مسائل امنیتی و بهداشت روح و روان بیشتر توجه کنند.

روحانی‌نژاد همچنین اظهارکرد: پیش بینی می‌کنیم که امسال عزاداری فوق العاده‌ای خواهیم داشت. یکی به دلیل همزمانی ایام دفاع مقدس با محرم و دیگری اینکه جریان‌های تکفیری در دو کشور عراق و سوریه رو به نابودی است و این به معنای پیروزی تمام مسلمانان در سراسر جهان است. علاوه بر اینکه امسال توقع داریم یاد کردن از شهدای مدافع حرم به عزاداری‌ها رونق بیشتری بدهد. سازمان تبلیغات اسلامی، شهید محسن حججی را به‌عنوان شهید شاخص هیات‌های مذهبی معرفی کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از توصیه‌های ما این است که آئین‌های خاص استان‌های مختلف کشور مثل قالیشویی مشهد اردهال به مناطق دیگر گسترش داده نشود و بگذاریم خاص همان مناطق بماند، چرا که با انتقال آنها به مناطق دیگر کشور به اصل آن آئین آسیب زده‌ایم.
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.