ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 51100
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
  • 431 بازدید
  • ارسال توسط :
عبرت‌های عاشورا امروز “حججی‌ها” را تربیت می‌کند

عبرت‌های عاشورا امروز “حججی‌ها” را تربیت می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، رضا معممی‌مقدم در همایش طلایه‌داران عاشورا که عصر امروز در هیئت انصار کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه  برخی اوقات برخی از آقایان آنچنان بر طبل آسیب‌شناسی هیئات می‌زنند که منجر به شیعه‌هراسی می‌شود، اظهار داشت: هیئات مذهبی بستر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، رضا معممی‌مقدم در همایش طلایه‌داران عاشورا که عصر امروز در هیئت انصار کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه  برخی اوقات برخی از آقایان آنچنان بر طبل آسیب‌شناسی هیئات می‌زنند که منجر به شیعه‌هراسی می‌شود، اظهار داشت: هیئات مذهبی بستر مناسبی برای نهادینه‌سازی اخلاقی و فروع دین است.

مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما از مرحله بحران آسیب‌های عزاداری گذشته‌ایم، ادامه داد: باید امروز به زیبا شناسی هیئات مذهبی توجه شود که یکی از آنها این است که خاستگاه شهدای مدافع حرم، هیئات است.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات برتری‌طلبی هیئات، سبب سقوط آنها می‌شود، بیان کرد: در دستگاه امام حسین(ع)  تبعیض وجود ندارد و نباید فقط به حضور مسئولان در هیئات توجه کرد.

مقدم با بیان اینکه اگر عزاداری هدف شود، گفته نمی‌شود تا دانسته شود بلکه گفته می‌شود تا گریه شود و مخاطب به فکر فرو نمی‌رود، اضافه کرد: باید در کنار گریه بر مصیبت اهل بیت(ع)، فکر هم شود و زمانی که عزاداری هدف شود نمی‌گویند که امام چرا شهید شد بلکه می‌گویند چگونه شهید شد.

وی با اشاره به اینکه عبرت‌های عاشورا امروز "حججی‌ها" را تربیت می‌کند، عنوان کرد: وقتی عزاداری هدف شود اندیشه به بحث گذاشته نشده و جسم و هیکل به بحث گذاشته می‌شود.

مقدم با تاکید بر اینکه وظیفه ما این است که اندیشه‌های اهل بیت(ع) را در این ایام مرور کنیم، تصریح کرد: زمانی که عزاداری هدف شود، بعد از آن به زندگی عادی برمی‌گردیم، آیا ناهنجاریهای جامعه به ما مربوط نیست؟ امروز که جامعه ما از آمار طلاق رنج می‌برد، هیئات می‌توانند با حضور ریش سفیدها روی این معضل تاثیر مثبت بگذارند.

وی با اشاره به اینکه در هیئات تلاش شود از دادگستری اسامی جرایم غیرعمد را گرفته و در گل ریزان در هیئات این افراد را آزاد کنند، عنوان کرد: برای شورای مذهبی، بسیج مداحان، هیئات و عوامل مرتبط لزوم تبعیت از دستورات نیروی انتظامی واجب بوده و این امر در البرز ویژه است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.