ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51109
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
  • 508 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئولان استان مرکزی در مسیر برطرف کردن مشکلات مردم گام بردارند

مسئولان استان مرکزی در مسیر برطرف کردن مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، استاندار مرکزی یک روز در هفته را به ملاقات مردمی اختصاص می‌دهد تا مردم بتوانند با ملاقاتی حضوری مشکلاتشان را به گوش مدیریت ارشد استان برسانند تا گره‌ای از کار آنها گشوده شود. امروز سه‌شنبه 28 شهریور ماه هم استاندار مرکزی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، استاندار مرکزی یک روز در هفته را به ملاقات مردمی اختصاص می‌دهد تا مردم بتوانند با ملاقاتی حضوری مشکلاتشان را به گوش مدیریت ارشد استان برسانند تا گره‌ای از کار آنها گشوده شود.

امروز سه‌شنبه 28 شهریور ماه هم استاندار مرکزی بنابر روال همیشگی ساعاتی را به ملاقات با مردم شهر اراک و شهرهای استان مرکزی اختصاص داد و در این مدت به مشکلات برخی متقاضیان رسیدگی کرد.

مشکلات حوزه منابع طبیعی در استان مرکزی برطرف شود

نخستین متقاضی ملاقات با استاندار مرکزی فردی از اهالی روستای انجدان شهر اراک بود که در گذشته با فعالیت در عرصه انبوه‌سازی امرار معاش می‌کرده و پس از تبدیل روستای انجدان به قطبی گردشگری تصمیم گرفته تا با استفاده از اراضی اجدادی و استفاده آنها در عرصه گردشگری ایجاد اشتغال کند.

صاحب این اراضی بر سر تقسیمات اراضی در محوطه منابع طبیعی، طرح هادی و بنیاد مسکن به ادارات مربوطه به مشکل خورده است و در این دیدار از استاندار مرکزی درخواست رسیدگی داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این جلسه با اشاره به جزئیات درخواست مطرح شده اظهار داشت: هفت هزار متر از اراضی مذکور در محدوده طرح بنیاد مسکن قرار داشته که براساس ادعای مالک به‌صورت مجدد از بنیادمسکن خریداری شده است.

یوسف یوسفی افزود: صاحب این اراضی درخواست واگذاری 63 هزار و 400 متر از این اراضی را دارد که از این میزان حدود 58 هزار متر را می‌تواند با استفاده از طرح‌های حفاظتی استفاده کند زیرا به سبب استقرار در محدوده حفاظت شده قابل واگذاری نیستند.

وی تصریح کرد: 4 هزار و 352 مترمربع از این اراضی به اضافه 7 هزار متر مذکور تصرف شده که شکایت طرح  شده در مورد این اراضی در دادگاه توسط پلیس مفاسد اقتصادی انجام شده و تنها از منابع طبیعی استان مرکزی درخواست ارائه استعلام کرده‌اند.

یوسفی ادامه داد: هزار و 951 متر از این اراضی در طرح هادی و سه هزار و 59 متر از آن هم باید سیکل 32 را بگذراند و از تمامی این اراضی تنها 342 متر مستثنی است، همچنین در مورد اعتراض مالک این عراضی مبنی بر طرح شکایت توسط منابع طبیعی باید گفت که شاکی این پرونده پلیس مفاسد اقتصادی است.

استاندار مرکزی در پاسخ به اظهارات مطرح شده در این دیدار گفت: میزان شکایات ثبت شده علیه منابع طبیعی استان مرکزی بیش از حد طبیعی بوده و این روند به آن معنا نیست که کار منابع طبیعی بی‌نقص بوده و مشکل از شاکاین این پرونده‌ها است.

محمود زمانی‌قمی عنوان کرد: وزیر حوزه منابع طبیعی به شدت منتقد عملکرد این حوزه در استان مرکزی است، برای جلوگیری از این روند و رسیدگی به درخواست طرح شده دستور می‌دهیم که کمیته‌ای سه‌گانه متشکل از بنیاد مسکن، منابع‌طبیعی و فرد مالک تشکیل شود و نتایج این کمیته توس یک بازرس بررسی و این مسئله تعیین تکلیف شود.

اوقاف و موقوفات در دست مجموعه اوقاف امانت هستند

دومین متقاضی دیدار با استاندار مرکزی خانم مجردی بود که سال 82 مبلغ 10 میلیون تومان برای خرید یک واحد تجاری واقع در مجتمع آسمان به اداره‌کل اوقاف استان مرکزی پرداخت کرده بود که حال با این اداره‌کل به مشکل روبه‌رو شده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به جزئیات درخواست مطرح شده گفت: شاکی این پرونده در ابتدای زمان ساخت مجتمع آسمان نسبت به خرید یک واحد از این مجموعه اقدام کردند و مبلغ 10 میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت پرداختند.

سیدباقر حسینی‌اراکی خاطرنشان کرد: پولی که این رد در آن زمان پرداخته بود برای خرید واحدها با قیمت متری دو میلیون تومان پرداخت شده و این فرد درخواست دارد تا مابقی واحد را هم به همین قیمت خریداری کند اما به قیمت روز مبلغ پرداخت شده تنها برای خرید 5 متر بنا کفایت می‌کند و نمی‌توانیم یک واحد 15 متری با همین قیمت در اختیار وی قرار دهیم.

وی بیان کرد: پیشنهاد ما بر این است که اگر این فرد متقاضی خرید یک واحد بزرگتر است باید بهای آن را به نرخ روز بپردازد و در غیر این صورت می‌توانیم فضای خریداری شده را طبق قیمت مصوب توسط کارشناس از وی خریداری کنیم و اگر تقاضای خرید بنا با شرایط اقساط هستند تنها نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی باید دستور اکید آن را صادر کند.

استاندار مرکزی با اشاره به درخواست طرح شده توسط این ملاقات کننده گفت: تمامی موقوفه‌ها و اوقاف در دست مدیرکل امانت است و از لحاظ شرعی و قانونی اختیار دار این اماکن نیست تا بتواند با شرایطی که متقاضی درخواست دارد عمل کند.

وی افزود: امکان تقسیط خرید یک واحد تنها با صدور اذن نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ممکن است و فرد متقاضی باید بداند که برطرف کردن مشکل او وظیفه دینی و قانونی ما محسوب می‌شود و اینکه یک زن با چنین شرایطی روی پای خود ایستاده شرافت آن قابل تحسین است.

سازمان آتش‌نشانی اراک با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه است

سومین متقاضی دیدار با استاندار مرکزی مدیرعامل سازمان آتشنشانی اراک بود که به دنبال درخواست یکی از آتش‌نشانان در این دیدار حاضر شده بود و درخواستی مبنی بر افزایش تعداد پرسنل آتش‌نشانی و سایر نیازهای اساسی این سازمان مطرح کرد.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به اینکه آتش‌نشانی سازمانی زیر نظر شهرداری است گفت: سیستم آتش‌نشانی نتوانسته آنگونه که باید پیشرفت کند و درحال حاضر ماهیانه یک میلیارد تومان صرف هزینه‌های جانبی این مجموعه می‌شود.

سعید بیاتیان ادامه داد: شهر اراک در کریدور مرکزی کشور قرار دارد و روزانه هزاران خودرو حامل مواد اشتعال‌زا از این شهر تردد می‌کند که درصد وقوع مخاطره آتش‌سوزی شهر را بالا می‌برد، همچنین شهر اراک دارای فضایی صنعتی است که در چندسال اخیر بر تعداد آپارتمان‌های آن نیز افزوده شده است.

وی عنوان کرد: براساس مصوبات آتشنشانی اراک باید تعداد 380 نفر نیرو در اختیار داشته باشد که متاسفانه درحال حاضر تعداد 195 نیرو در این سازمان فعالیت دارند که تعدادی از آنها بازنشسته شده‌اند و این کمبود نیرو سبب تعدد شیفت کاری و خستگی پرسنل می‌شود.

سرپرست شهرداری اراک خاطرنشان کرد: درخواست داریم تا مساعدت‌های لازم در زمینه تهیه تجهیزات لازم در این  سازمان انجام شود و این مسئله هم در نظر داشته باشیم که این سازمان  سایر اقدامات اعم از غرق‌شدگی، امداد و نجات و غیره را هم انجام می‌دهد،همچنین تهیه یک نردبان استاندارد برای این مجموعه در اولویت درخواست‌ها قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: تاکنون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر اراک چند جلسه در این زمینه تشکیل داده و پیگیری این درخواست‌ها بر عهده مدیران مدیریت بحران قرار دارد، با پیگیری‌های انجام شده توسط دفرت امور شهری شهرداری اراک می‌تواند 50 درصد از هزینه تهیه نردبان را متحمل شود تا مابقی آن از وزارت کشور تخصیص یابد.

عزیز فیلی بیان کرد: در این زمینه مکاتباتی با مدیریت بحران کشور به انجام رسانده‌ایم، همچنین مجوز جذب 100 نفر نیروی جوان را هم برای این سازمان صادر می‌کنیم اما این سازمان باید در نظر داشته باشد که تنها تهیه یک نردبان حدود 7 میلیارد تومان هزینه برای ما تعیین می‌کند و برای دستیابی به یک سازمان ایده‌آل صبر لازم است.

150 فرزند شهید و جانباز با معرفی بکار گرفته شده‌اند

آخرین متقاضیان این دیدارها یک فرزند شهید، فرزند یک جانباز و یک فرد تحصیل کرده بودند که هر سه آنها با مسئله بیکاری مواجه بودند، دو نفر از آنها درخواست استخدام و فعالیت در پتروشیمی اراک را داشتند و یک نفر از آنها که خانوم هم بود درخواست استفاده از سهمیه فرزند شهیدی خود را برای اشتغال داشت.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی شازند با اشاره به مباحث مطرح شده و در توجیح این درخواست‌ها گفت: مقرر شده بود که پتروشیمی شازند برای جبران کمبود نیروی انسانی و جایگزینی نیروهای بازنشسته جذب نیرو داشته باشد که این اقدام به وسیله آزمون‌های ویژه و یا جذب کارگران روزمزد انجام شد.

حسن رجبی افزود: آزمون مورد نظر با شرایط  تعریف شده برگزار شد و براساس معیارهای مشخص تعداد نفرات مورد نظر از نیرهای داخلی و دارای شرایط جذب شدند، یکی از شرایط پذیرش در این آزمون ثبت صحیح معدل افراد است و شرایطی برای پذیرش فرزند شهیدان درنظر گرفته شده است.

استاندار مرکزی در این مورد گفت: ما نمی‌توانیم در امر استخدام یک مجموعه دخالتی داشته باشیم اما در امر بررسی هرکاری بتوانیم انجام می‌دهیم و بررسی روند این ا ستخدام‌ها در دستور کار قرار دارد.

زمانی‌قمی ادامه داد: مسئولان مربوطه موظفند پاسخ نامه بنیادشهید را با مضمون معرفی فرزندان شهیدان برای اشتغال را هرچه سریع‌تر بدهند و رونوشتی از آن برای استانداری مرکزی ارسال کنند.

وی عنوان کرد: باید بگوییم که اگر مجوز استخدام هم صادر شود ظرفیت‌ها تکمیل بوده و احتایجی نداریم بطور مثال اگر 50 درصد پرسنل استانداری در سر کار حاضر نشوند بازهم مجموعه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، همچنین هر مجموعه‌ای که احتیاج به جذب نیرو داشته باشد با برگزاری آزمون این کمبود نیرو را جبران می‌کند.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: از تعداد 315 ظرفیت جذب نیرویی که در اختیار داشته‌ایم تاکنون 150 نفر آنها را از فرزندان شهید و ایثارگران جذب کرده‌ایم.

رقیه یادگاری خاطرنشان کرد: برنامه ششم دولت را مکلف کرده است که تا پایان این برنامه فرزندان شهدا و ایثارگران دارای معلولیت 70 درصد و بالاتر را برای تکمیل موقعیت‌های شغلی جذب کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.