ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51134
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
  • 511 بازدید
  • ارسال توسط :
کتاب «شراره‌های خورشید» رونمایی شد

کتاب «شراره‌های خورشید» رونمایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در این مراسم،سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران در سخنانی گفت: ارزش عملیات خیبر به این است که اولین عملیات آبی‌خاکی ما در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود. مدیریت جنگ در این عملیات به‌ گونه‌ای بود که دشمنان ما متوسل به غرب و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در این مراسم،سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران در سخنانی گفت: ارزش عملیات خیبر به این است که اولین عملیات آبی‌خاکی ما در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود. مدیریت جنگ در این عملیات به‌ گونه‌ای بود که دشمنان ما متوسل به غرب و شرق شدند اما بچه‌های ما توانستند جزیره را حفظ کنند.  از نظر من این یک اصطلاح غلط است که به جنگ؛ جنگ می‌گوییم چراکه انصافاً یک دفاع مقدس بود و برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرینی داشت.

سردار یزدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگ زرین عملیات خیبر زندگی شهید همت بود. حتما شهادت‌ها افتخارآفرین است اما نحوه زندگی این شهدا نه فقط افتخارآفرین بلکه آموزنده است. جوانان ما باید شیوه زندگی همت را یاد بگیرند. از طرف دیگر امروز ما وارث زندگی ارزشمندی هستیم که چنین حرکتی دارد و برگرفته از آموزه‌های عاشورا است. ما باید در زاویه نگاه همت قدم برداریم و تلاش کنیم. اگر اینگونه باشد قطعا اجر مادی و معنوی بسیاری خواهیم یافت.

فرمانده سپاه تهران بیان کرد: آنها که صدای همت را شنیده‌اند قطعا دین بزرگی بر گردنشان است اما جوانانی که در نسل‌های بعد با عکس همت با او آشنا شده‌اند بدانند که اگر راه او را بروند ضمن کسب توفیق در زندگی اجر بزرگی نیز نصیبشان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در بخش دیگر این مراسم، سردار گل‌علی بابایی نویسنده کتاب «شراره‌های خورشید» که کارنامه عملیاتی لشگر 27 محمدرسول‌الله (ص) در عملیات خیبر را شامل می‌شود، بیان کرد: بعد از 12 سال شاهد به بار نشستن تلاشمان برای چاپ این اثر شدیم. قبل از آن ما کتاب «همپای صاعقه» و «ضربت متقابل» را به چاپ رسانده بودیم. قرار بود که بعد از آن به عملیات‌های دیگری هم بپردازیم اما کار تدوین و پژوهش آنها انجام نشد و به همین دلیل مجموعه‌های سوم، چهارم و پنجم منتشر نشد و ششمین مجموعه که «شراره‌های خورشید» نام دارد به چاپ رسید.

این نویسنده یادآور شد: این کتاب حاصل یک سال و نیم تلاش فشرده من و آقای حسین بهزاد است و تا آنجایی که توانسته‌ایم بی‌طرفانه مطالب را بیان کرده‌ایم اما من اعتقاد دارم تا وقتی که تمامی اسناد مرتبط با دفاع مقدس را که در اختیار برادران ارتشی و سایر یگان‌های حاضر در جنگ تحمیلی بوده‌اند، در اختیار نداشته باشیم، صحبت از اینکه بگوییم این کار بی‌نقص است، ممکن است بی‌ربط باشد.

بابایی با اشاره به اظهارنظرهای علاءالدین خمر فرمانده نیروی زمینی ارتش بعث صدام گفت: در مصاحبه‌ای با یک خبرنگار آمریکایی گفته بود در نبرد شرق بصره یعنی خیبر طرح ایرانی‌ها بسیار خوب بوده است اما منابع‌شان متناسب با اهدافشان نبوده است.

وی بیان کرد: پیام کتاب «شراره‌های خورشید» انتقال استقامت رزمندگان به نسل جوان است که باید ثبت شود چراکه وقتی فرازهایی از این کتاب را می‌نوشتم بسیار سنگین و سخت برایم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در بخش دیگر این مراسم با حضور حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، سردار یزدی فرمانده سپاه تهران، محمدمهدی همت فرزند شهید همت، میثم دستاوره فرزند شهید دستاوره، وهب همدانی فرزند شهید همدانی و میثم کریمی فرزند شهید عباس کریمی و سردار سعید قاسمی از فرماندهان لشگر 27 از کتاب «شراره‌های خورشید» رونمایی شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.