ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51144
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
  • 386 بازدید
  • ارسال توسط :
بروکسل خواستار اعدام 500 تبعه خود در عراق به جرم همبستگی با داعش/ رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/28 شهریور

بروکسل خواستار اعدام 500 تبعه خود در عراق به جرم همبستگی با داعش/ رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/28 شهریور

** حیدرالعبادی نخست وزیر عراق امروز طی اظهاراتی در واکنش به حمله روز گذشته آمریکایی ها به مواضع یکی از گروه های الحشدالشعبی به نام ‘کتائب سید الشهدا’ در نوار مرزی عراق و سوریه تاکید کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی اجازه انجام عملیات و ضربات هوایی در داخل خاک عراق را بدون موافقت بغداد […]

** حیدرالعبادی نخست وزیر عراق امروز طی اظهاراتی در واکنش به حمله روز گذشته آمریکایی ها به مواضع یکی از گروه های الحشدالشعبی به نام ‘کتائب سید الشهدا’ در نوار مرزی عراق و سوریه تاکید کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی اجازه انجام عملیات و ضربات هوایی در داخل خاک عراق را بدون موافقت بغداد ندارند.
در حمله روز گذشته ائتلاف آمریکایی به این مواضع 35 تن از نیروهای گروه الحشد الشعبی کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

** سعد الحدیثی سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق امروز در مصاحبه با خبرگزاری ملی عراق گفت که سفر العبادی نخست وزیر به نیویورک و حضور در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل، هنوز نهایی و قطعی نشده است.
فواد معصوم رئیس جمهوری عراق به دلیل شرایط ویژه کشورش از سفر به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل منصرف شده و نخست وزیر را به نیابت از جانب خود مکلف برای حضور در این نشست کرده است.

** هیات پارلمانی بلژیک که به تازگی از عراق دیدن کرده است، امروز در یک کنفرانس خبری در محل پارلمان عراق، خواستار اعدام 500 تبعه بلژیکی به اتهام پیوستن به گروه تروریستی داعش در عراق شد.
فیلیپ دیونتر رئیس این هیات پارلمانی، با اشاره به سفر 500 تبعه بلژیکی به عراق طی سال های گذشته و همبستگی با گروه تروریستی داعش از دولت عراق خواست تا به جای تحویل آن ها به بروکسل، همگی این افراد را در عراق اعدام کند.

** انفجار دو فرد انتحاری در داخل رستوران القلعه در منطقه الحجاج واقع در شمال شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین (180 کیلومتری شمال بغداد) و شهر بیجی 3 کشته و 34 زخمی برجای گذاشت.

** دفتر نخست وزیری عراق امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک تماس تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق، بار دیگر با مخالفت با همه پرسی، بر حفظ تمامیت ارضی عراق تاکید کردند.
رجب طیب اردوغان در این تماس تلفنی با اشاره بر حمایت و پشتیبانی کامل از دولت عراق و تمامی اقدامات اش برای حفظ وحدت اراضی این کشور از آمادگی کامل برای هماهنگی با عراق به منظور حفظ آرامش و ثبات در منطقه تاکید کرد.

** بنا بر اعلام امروز یک منبع نظامی در ارتش عراق، نیروهای مشترک عراقی با مشارکت ارتش، پلیس و نیروهای عشایر و با پشتیبانی هوایی ارتش عراق ائتلاف بین المللی عملیات آزاد سازی شهر عانه در استان الانبار را آزاد کردند.

** پیشتر اخبار رسیده از استقرار خودروهای زرهی و یگان های توپخانه ای ارتش عراق در چند کیلومتری شهر ‘عانه’ حکایت داشت.
این منطقه بیابانی در استان الانبار هم مرز سوریه است.

** اعضای کمیته مشترک امنیتی ایران و عراق روز گذشته طی نشستی در گذرگاه مرزی خسروی – منذریه در استان دیاله عراق، آخرین هماهنگی ها را برای فعال سازی این گذرگاه بعمل آوردند.
طرف عراقی قرار است جهت فراهم کردن مقدمات سفر زائران اربعین حسینی در سالجاری ، از طریق این گذرگاه مرزی اقدام کند.
خاورم**7074**1144
خبرنگار: مینا غفرانی آذر* انتشار دهنده: علیرضا جباری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.