ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51168
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
  • 180 بازدید
  • ارسال توسط :

«آرپی‌جی زنِ» عملیات کربلای پنج(حدیث دشت عشق)

محمد بابایي‌گلي در بیست و پنجم شهریور ماه سال 1345، در روستاي «گل آباد» از توابع شهرستان تبريز ، بخش شبستر متولد و بعد ازپشت سرگذاشتن زمان طفوليت دوره تحصيل دبستان خود را بخشی در آبادي و بخشی درتهران گذراند و ايام تحصيل متوسطه را در دبيرستان «دهخدا» به پایان رساند.شهید «محمد بابایی‌گلی» جزو جوانان […]

محمد بابایي‌گلي در بیست و پنجم شهریور ماه سال 1345، در روستاي «گل آباد» از توابع شهرستان تبريز ، بخش شبستر متولد و بعد ازپشت سرگذاشتن زمان طفوليت دوره تحصيل دبستان خود را بخشی در آبادي و بخشی درتهران گذراند و ايام تحصيل متوسطه را در دبيرستان «دهخدا» به پایان رساند.
شهید «محمد بابایی‌گلی» جزو جوانان نادر این آب و خاک بود که از نظر تقوا و پاكدامني و پرهيزكاري كم نظير و در سرنماز و روزه و كليه عبادات محوله، خيلي استوار و در ايده‌اش اين مرام بود که وقتي انسان بعد از سپري كردن دوران حياتش مي خواهد از دنيا برود، چرا در پي يك هدف مقدس، از دنيا نرود؟! چرا فداي آرمان پاكش نشود؟!
لذا بنا به داشتن هدف عاليه يعني دفاع ازآرمان اسلاميش، با كسب رضايت پدر و مادر خود در حاليکه مشغول درس سال اول دبيرستان بود، بعد از گذراندن دوره آموزش جنگي در همان زمان عازم جبهه شد و درعمليات «رمضان» و «مسلم ابن عقيل» شركت داشت.
وی برای ادامه تحصیل به مدرسه بازگشت و بعد از اخذ دیپلم دوباره درصف بسيجيان جان بر كف درتاريخ بیست و یکم مرداد ماه 1365، به جبهه‌هاي حق عليه باطل اعزام شد و بعد از «عمليات مهران» به مدت 5 ماه درجبهه ماند.
مرحله چهارم «عمليات كربلاي 5» در حوالي درياچه ماهي (سه راهي مرگ) درحين عمليات و رويارويي با دشمن درگروه آرپي‌جي زن با تير مستقيم دشمن در تاریخ بیست و یکم دیماه 1365، مطابق خواسته دلش كه مي گويد: «خداوندا! مرگم را شهادتم قرار بده» به درجه رفيع شهادت نائل آمد و روحش به لقاالله پيوست و در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.