ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51225
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱:۴۲
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
تأملی در «رفتارهای ثبات‌زدای ایران!»

تأملی در «رفتارهای ثبات‌زدای ایران!»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس «یدالله جوانی» در روزنامه «جوان» نوشت: عنوان «رفتارهای ثبات‌زدای ایران»، از عناوین جدیدی است که امریکایی‌ها برای توجیه فشارها و وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران، ‌مورد توجه قرار داده‌اند. امریکایی‌ها قصد دارند با تکرار این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس «یدالله جوانی» در روزنامه «جوان» نوشت:

عنوان «رفتارهای ثبات‌زدای ایران»، از عناوین جدیدی است که امریکایی‌ها برای توجیه فشارها و وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران، ‌مورد توجه قرار داده‌اند. امریکایی‌ها قصد دارند با تکرار این عنوان اتهامی، امکان وضع هر نوع تحریم جدید علیه جمهوری اسلامی را فراهم سازند. نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، موضوعات ثابت گذشته برای اعمال فشار و تحریم بود و اینک، عنوان جدید مورد اشاره هم به این فهرست اضافه می‌شود. درخصوص سه عنوان قبلی باید گفت:
 
1 ـ نقض حقوق بشر
امریکایی‌ها در حالی جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم کرده و بر همین اساس، تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران وضع کرده‌اند که خود ناقض اصلی حقوق بشر هستند. اسناد نشان می‌دهد در یکصد سال گذشته، هیچ کشوری به اندازه امریکا در حق بشر ظلم و جنایت نکرده است. البته نظام سرمایه‌داری حاکم بر ایالات متحده، علاوه بر ظلم و ستم‌های فراوان در اقصی نقاط جهان، ظلم‌های بسیار زیادی را هم به ملت امریکا کرده است. جنبش اعتراضی ما 99 درصد هستیم، گویای همین واقعیت در امریکا است. امریکایی‌ها از حقوق بشر، به عنوان یک ابزار برای تأمین منافع خود استفاده می‌کنند، برای امریکایی‌ها، آنچه مهم است منافع می‌باشد و برای تأمین آن، حاضرند خون بی‌گناهان فراوانی را روی زمین بریزند. لشکرکشی‌ها به افغانستان و عراق، راه انداختن جنگ‌های نیابتی قومی و مذهبی، نمونه‌هایی از اقدامات ضد بشری امریکا، با هدف تأمین منافع نظام سرمایه‌داری است. امریکایی‌ها علاوه بر ظلم مستقیمی که علیه بشریت و حتی ملت خود دارند،‌از حکومت‌های ظالم و دیکتاتور همسوی با خود هم حمایت می‌کنند. حمایت از حکومت‌های دودمانی مستبد و ضد مردمی در جهان از جمله در منطقه راهبردی غرب آسیا مانند حمایت از رژیم خاندانی و قبیله‌ای آل سعود، صرفاً براساس منافع ایالات متحده است.
 
2ـ حمایت از تروریسم
امریکایی‌ها در حالی جمهوری اسلامی را به حمایت از تروریسم متهم ساخته و تحریم‌هایی را به همین بهانه وضع کرده‌اند که خود سرکرده تروریست‌ها هستند.
هیچ سازمان تروریستی در دهه‌های اخیر به اندازه گروهک‌های تروریستی تکفیری و از جمله داعش، در حق بشریت ظلم و ستم نکرده است. جنایت‌های گروهک تروریستی داعش، روی همه جلادان تاریخ را سفید کرد. این گروهک در کشورهایی چون سوریه و عراق، علاوه بر آواره ساختن میلیون‌ها نفر و کشتن صدها هزار نفر، با ویران ساختن زیرساخت‌ها و اماکن تاریخی و آثار تمدنی، چهره کاملاً وحشیانه و درنده‌خویی از خود به نمایش گذاشت. اما به اعتراف صریح رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده یعنی آقای ترامپ، امریکا و شخص رئیس‌جمهور سابق این کشور یعنی آقای اوباما، مؤسس داعش هستند! امریکا با چنین ماهیتی، نظام مردمی و اسلامی ایران که مظلومین را در راستای دفاع از خودشان مورد حمایت قرار می‌دهد، به حمایت از تروریسم متهم می‌سازد!
 
3 ـ تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای
امریکایی‌ها در حالی جمهوری اسلامی را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم ساخته و بر همین اساس تحریم‌های هسته‌ای وضع کرده‌اند که خود دارای زرادخانه‌های هسته‌ای هستند. امریکا تنها کشور استفاده‌کننده از سلاح هسته‌ای علیه بشریت است. اکنون بیشترین بمب‌های اتمی که با آن می‌توان چند بار کره خاکی را ویران ساخت، در اختیار امریکا قرار دارد. عجیب‌تر آنکه، امریکایی‌ها روز به روز بر حجم و قدرت تخریبی سلاح‌های هسته‌ای خود می‌افزایند! حال با مشخص شدن ماهیت امریکا نسبت به موارد اتهامی به جمهوری اسلامی، می‌توان حدس زد که مراد و منظور امریکایی‌ها از اتهام «رفتارهای ثبات‌زدای ایران» چیست، چرا امریکایی‌ها از این عنوان برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند؟ در پاسخ به این سؤال تأمل در دو نکته از اهمیت بیشتری برخوردار است.  الف ـ امریکایی‌ها با این نوع اتهام‌زنی، می‌خواهند به افکار عمومی در جهان و منطقه، اینگونه القا کنند که آنها طرفدار ثبات، آرامش و امنیت در هر کجای کره خاکی هستند. وقتی امریکایی‌ها کشوری را به نقض حقوق بشر متهم ساخته و بر این اساس، آن کشور را مورد تحریم قرار می‌دهند، در واقع می‌خواهند خود را طرفدار حقوق بشر معرفی نمایند. در موضوع متهم‌سازی دیگران به حمایت از تروریسم و وضع تحریم‌های تروریسم هم، همین هدف دنبال می‌شود. امریکایی‌ها با این نوع رفتارها به دنبال فریب افکار عمومی هستند.
 
در حالی که خود ناقض حقوق بشر و سرکرده بسیاری از گروه‌های تروریستی هستند، از این طریق می‌خواهند خود را در افکار عمومی تبرئه نمایند. در موضوع متهم‌سازی ایران با عنوان  جدید  «رفتارهای ثبات‌زدای ایران» و وضع تحریم‌هایی بر مبنای این اتهام، به دنبال فریب افکار عمومی هستند. این رفتار شیطانی امریکایی‌ها، در حالی انجام می‌شود که آنان، نقش اول را در بر هم زدن ثبات و آرامش منطقه راهبردی غرب آسیا دارند. بسیاری از فتنه‌ها و ناامنی‌ها و کشتارها در منطقه غرب آسیا، با طراحی امریکایی‌ها و متحدین آنان انجام می‌شود. در واقع عامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه، امریکایی‌ها هستند. امریکایی‌ها با متهم‌سازی ایران به عنوان کشوری که رفتارهایش ثبات منطقه را بر هم زده، به دنبال فریب افکار عمومی هستند.
 
ب ـ امریکایی‌ها از طریق این اتهام، می‌خواهند با نفوذ منطقه‌ای ایران مقابله نمایند. جمهوری اسلامی اکنون در منطقه راهبردی غرب آسیا، به عنوان یک کشور الهام‌بخش، یک جبهه مردمی در برابر نفوذ استعمارگران  و اجانب شکل داده است. به طور قطع این جبهه مردمی که از شرق مدیترانه تا سواحل دریای سرخ و دریای عرب و باب‌المندب گستردگی پیدا کرده، پایان بخش نفوذ چند ساله بیگانگان و غربی‌ها در این منطقه از جهان اسلام خواهد بود. تثبیت قدرت و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی،  تثبیت و تقویت روزافزون این جبهه مردمی را در پی خواهد داشت. جمهوری اسلامی از حقوق، منافع، امنیت، استقلال و عزت تمامی ملت‌های این منطقه حمایت می‌کند. همگرایی این ملت‌ها با محوریت جمهوری اسلامی مقدمه‌ای به وحدت امت اسلامی و پایان‌بخش سلطه اجانب بر کشورهای مسلمان منطقه است. امریکایی‌ها با متهم‌سازی ایران و اعمال تحریم‌ها می‌خواهند در این روند اخلال ایجاد کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.