ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51387
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۰۸
  • 61 بازدید
  • ارسال توسط :
انتظار 5 ساله ساکنان مجتمع مسکونی 1500 واحدی صیاد شیرازی بیرجند به پایان رسید

انتظار 5 ساله ساکنان مجتمع مسکونی 1500 واحدی صیاد شیرازی بیرجند به پایان رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی یعقوبی، نماینده ساکنان و عضو هیئت امنای مسجد امام زمان (عج) صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی مسجد امام زمان (عج) اظهار داشت: عملیات احداث مجتمع مسکونی هزار و 500 واحدی شهید سپهبد صیاد شیرازی در قالب طرح مهر توسط […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی یعقوبی، نماینده ساکنان و عضو هیئت امنای مسجد امام زمان (عج) صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی مسجد امام زمان (عج) اظهار داشت: عملیات احداث مجتمع مسکونی هزار و 500 واحدی شهید سپهبد صیاد شیرازی در قالب طرح مهر توسط تعاونی مسکن مرکز آموزش 04 امام رضا (ع) نزاجا از سال 89 آغاز شد و در اوایل سال 92 تعداد 693 واحد تحویل مالکان شد.

وی افزود: عملیات فاز دوم این پروژه با 807 واحد آغاز و تا اواخر سال به بهره‌برداری خواهد رسید. 

عضو هیئت امنای مسجد امام زمان (عج) گفت: با عنایت به نیاز ساکنان و عدم وجود مسجد همزمان با ماه شعبان سال 1394 نماز جماعت مغرب و عشا در پارکینگ یکی از بلوک‌های این پروژه برگزار شد اما از یک سال قبل به علت سکونت اعضای بلوک و نبود فضای مناسب نماز جماعت برگزار نمی‌شود. 

یعقوبی افزود: با انتخاب هیئت امنای مسجد و پیگیری‌های به عمل آمده به مدت دو سال در اواخر خردادماه امسال قطعه زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع با کاربری مذهبی به هیئت امنا تحویل شد.

وی اظهار داشت: عمده مشکل ما در بحث ساخت مسجد عدم ارائه صورت جلسه تحویل زمین مسجد از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان بود و عدم مجاورت شبکه آب و فاضلاب در محدوده زمین مسجد که با وجود ثبت‌نام امتیاز آب در این خصوص مساعدت نشده است. 

نماینده ساکنان و عضو هیئت امنای مسجد امام زمان (عج) با بیان اینکه عدم تسطیح زمین با وجود درخواست‌های مکرر و قول مساعد مسئولان اآستان قدس و راه و شهرسازی تا کنون محقق نشده است افزود: عدم همکاری برخی از مسئولان که انتظار می‌رود با همکاری و مساعدت همگان زمینه ساخت این بنای مقدس و بهره‌برداری ساکنان تسهیل شود. 

وی اظهار داشت: امیدواریم با استعانت از خداوند و همت ساکنان پس از احداث مسجد، شاهد احداث مرکز آموزشی، درمانی و خدماتی در این مجموعه باشیم. 

یعقوبی گفت: با وجود جنگ نرم و تهاجم همه جانبه دشمن، هدف قرار دادن بنیان خانواده‌ها و پایگاه فکری، اعتقادی جوانان، احیای کارکردهای مساجد، جذب جوانان و نوجوانان به این سنگرها باید اولین برنامه‌های فرهنگی مسئولان احداث مساجد باشد. 

نماینده ساکنان و عضو هیئت امنای مسجد امام زمان (عج) افزود: زمین مسجد 5 هزار متر است که 3 هزار و 860 متر زیربنا دارد که قرار است از صفر تا صد این پروژه توسط خیران احداث شود. 

فاطمه اکبری یکی از ساکنان این مجتمع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: مدت 5 سال است که در این مجتمع زندگی می‌کنیم و در چند سال گذشته از آن جایی که مردم علاقه‌مند به برپایی اقامه نماز جماعت بودند مقرر شد در یکی از پارکینگ‌ها هر شب نماز اقامه شود اما از سال گذشته به دلیل اینکه ساکنان در بیشتر بلوک‌ها مستقر شدند دیگر امکان اقامه نماز جماعت امکان‌پذیر نبود. 

وی با بیان اینکه ما ساکنان این مجتمع از شنیدن صدای اذان که از طریق بلندگوی مساجد شنیده می‌شود محروم بودیم اظهار داشت: مشکلات و کمبودهای زیر ساختی زیادی در این مجتمع داریم اما مهم‌ترین کمبود را نداشتن مسجد می‌دانیم. 

اکبری افزود:در این مجتمع بیشتر خانواده‌ها دارای فرزند هستند که وجود مسجد برای نسل‌های جوان لازم و ضروری است که از این طریق از تمام خیرانی که تقبل کردند تا این مسجد را احداث کند تشکر می‌کنم و برایشان آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری داریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.