ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51683
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۳۹
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
اگر نهضت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان نبود دیگر نامی از اسلام نیز وجود نداشت

اگر نهضت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان نبود دیگر نامی از اسلام نیز وجود نداشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: عنوان اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان در سال جاری به صورت نمادین به نام شهید بهشتی‌نژاد پیش‌بینی شده است. وی افزود: کلید فرهنگ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: عنوان اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان در سال جاری به صورت نمادین به نام شهید بهشتی‌نژاد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: کلید فرهنگ و فلسفه شهادت از صدر اسلام زده شده و این فرهنگ ادامه پیدا کرد که برای نخستین بار حضرت حمزه به عنوان سید شهدا معرفی شد اما عاشورا مخزن و چشمه اصلی فرهنگ شهادت است.

برادر شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد گفت: اگر نهضت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان نبود دیگر نامی از اسلام نیز وجود نداشت؛ تمام مسلمانان از لحظه قیام سیدالشهداء تا برپایی قیامت وامدار امام حسین(ع) هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت در گلستان کربلا سرسبز و بالنده شد و ریشه‌های آن قوی است؛ اگر انقلاب اسلامی این شهدا را تقدیم نهضت اسلامی کرد مدیون عاشوراست.

بهشتی‌نژاد بیان داشت: در آستانه ماه عزادارای اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار داریم و در این ایام باید از خاستگاه و مخزن اصلی شهادت سخن گفت.

وی اذعان کرد: آمار شهدای روحانی در استان اصفهان برگ زرینی برای این استان است و نسبت به همه اقشار بیشتر است؛ روحانیون مردم را به حضور در جبهه دعوت کردند و خود نیز ثابت کردند که طلایه‌دار این جان‌فشانی‌ها هستند.

برادر شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد متذکر شد: یکی از تعبیرات شهید بهشتی‌نژاد در تشییع شهدا این بود که شهدا به سرمنزل مقصود رسیدند و این آرزوی بسیاری از افراد است چراکه بسیاری در میانه راه بازمی‌مانند.

وی تصریح کرد: هرگونه تجلیل از شهدا و خانواده‌های آنان، تجلیل از شخص نیست بلکه تکریم از اندیشه و فرهنگ شهادت در برابر سم‌پاشی‌های دشمنان خارج و برخی از دشمنان داخلی برای تضعیف فرهنگ شهادت است.

بهشتی‌نژاد عنوان داشت: شهید بهشتی‌نژاد به عنوان یک محقق، عالم، فاضل، انسانی باتقوا و زبانزد به وارستگی بود؛ وی به عنوان یک خطیب اثرگذار، مخلص و یک روحانی که مدافع جدی انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) و سخت‌کوش در حفاظت از ثمرات انقلاب بود.

وی اضافه کرد: شهادت و شهید دارای 2 پرونده است چراکه شهدا منتخب الهی هستند و این‌طور نیست که تیری به تاریکی خورده باشد و کسی به شهادت برسد؛ البته مراتب معرفت به پروردگار در میان افراد متفاوت است.

مدیر کل اسبق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ابراز داشت: اینکه انقلاب اسلامی نیروهای داوطلب داشت همگی برگزیدگان الهی بودند و شهدا دارای جایگاه ویژه‌ای هستند؛ انسانی که در وادی شهادت قرار می‌گیرد در حقیقت جلوه زیبای صداقت خود در قله وفاداری به خدا و مبانی دین عرضه می‌کنند و همه شهدا منتخب الهی هستند.

وی تأکید کرد: خاستگاه تربیتی شهید بهشتی‌نژاد از سرمایه‌گذاری‌های خانوادگی و قانون وراثت بوده و در رشد وی بسیار نقش‌آفرین بوده است که این پرونده‌ای جداگانه برای هر شهید محسوب می‌شود.

بهشتی‌نژاد با اشاره به مسؤولیت‌های شهید بهشتی‌نژاد در دستگاه قضایی ادامه داد: وی حاکم شرع شیراز بود که هیچ حقوقی در این مسؤولیت دریافت نمی‌کرد و به گونه‌ای در مبارزه با فساد موفق بود که مرحوم آیت‌الله دستغیب در نماز جمعه از او تجلیل کرد؛ شهید بهشتی‌نژاد در سنگر نماز جمعه نیز به عنوان امام جمعه موقت شهرت ویژه‌ای داشت چراکه تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر روی مردم داشت.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.