ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51691
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۴۱
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
هشدار «قاطعانه» روسیه به آمریکا در شرق سوریه

هشدار «قاطعانه» روسیه به آمریکا در شرق سوریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF-قسد) که تحت حمایت آمریکا در شهر رقه (شمال) و در شمال و شرق دیرالزور (شرق) در حال عملیات هستند، دوباره ارتش سوریه و متحدانش را در نزدیکی دیرالزور هدف گرفته‌اند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF-قسد) که تحت حمایت آمریکا در شهر رقه (شمال) و در شمال و شرق دیرالزور (شرق) در حال عملیات هستند، دوباره ارتش سوریه و متحدانش را در نزدیکی دیرالزور هدف گرفته‌اند.

وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر، آمریکا را تهدید کرد که اگر این نیروها (قسد/SDF) بار دیگر مرتکب چنین کار شوند، هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه راشاتودی، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه نیروهای تحت حمایت آمریکا «همان اهداف تروریست‌های داعش را دنبال می‌کنند»، اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه و متحدانش که نیروهای ویژه روسیه هم در میان آنان هستند، دو بار از کرانه شرقی فرات (در دیرالزور) محل استقرار نیروهای قسد، هدف گلوله‌باران شدید خمپاره و توپ قرار گرفته‌اند. 

شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور در شرق سوریه شاهد دو عملیات همزمان علیه داعش است؛ ارتش سوریه و متحدان آن از غرب شهر و نیروهای کُرد از شمال شهر در حال پیشروی هستند.  

 

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو مسیر انتقال شبه‌نظامیان SDF از «الرقه» مقر‌ داعش به سمت مناطق شمالی دیرالزور را کشف کرده است.

در این بیانیه آمده است: «شبه‌نظامیان SDF همان اهداف مشابه تروریست‌های داعش را دنبال می‌کنند. پهپادها و اطلاعات روسیه هیچ‌گونه تقابل میان داعش و نیروی سوم یعنی SDF را ثبت نکرده‌ است».

این بیانیه می‌افزاید که ارتش سوریه دست‌کم دوبار از مناطقی در کرانه شرقی رود فرات، محلی که شبه نظامیان SDF به همراه ارتش آمریکا در آن مستقر هستند، مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو در حال حاضر حملاتی که تروریست‌های داعش در این مناطق را هدف گرفته است، هدایت می‌کند.

کوناشنکوف توضیح داد: «به این دلیل، روسیه قاطعانه، به فرماندهان نیروهای آمریکا در پایگاه العدید (قطر) گفته است که هرگونه حملات خمپاره‌ای از مناطقی را که SDF در آنجا مستقر است، تاب نمی‌آورد».

بنا به گفته کوناشنکوف، «بیش از 85 درصد از قلمرو دیرالزور تحت کنترل کامل ارتش سوریه است. در طول هفته آینده، شهر به طور کامل آزاد می‌شود».

بخشی از شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور در شرق سوریه و بخش‌های شرقی این استان هنوز تحت کنترل داعش قرار دارد. 

وزارت دفاع روسیه با اشاره به عملیات نیروهای «قسد» در شهر رقه (مرکز استان رقه) در شمال سوریه، اعلام کرد که هنوز حدود 25 درصد از الرقه همچنان در دست تروریست‌های داعش است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.