ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51693
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۴۵
  • 106 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت عباسیان امروز پنج شنبه در نشست خبری جهت تشریح برنامه های سوگواره عاشورایی که در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد، اظهار داشت: بصیرت عاشورایی چند سالی است که در ایام محرم برگزار می شود که با نگاهی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت عباسیان امروز پنج شنبه در نشست خبری جهت تشریح برنامه های سوگواره عاشورایی که در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد، اظهار داشت: بصیرت عاشورایی چند سالی است که در ایام محرم برگزار می شود که با نگاهی به تاریخ می‌بینید یکی از مصارف موقوفات روضه خوانی برای سیدالشهداست.

وی افزود: اولین موقوفه عزاداری به نوعی توسط ابا عبداله شکل گرفت که طی آن با خریداری زمین کربلا در روز دوم حضور قرار شد که سه روز از زائرین در این سرزمین پذیرایی شود که بر اساس آن سنت ۳ روز پذیرایی از زائران شکل گرفت.

حجت الاسلام عباسیان یادآور شد:  روضه خوانی یک سنخیت تایرخی دارد و به دوران اولیه تاریخ اسلام و بعد از قیام امام حسین(ع) برمی گردد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا سازمان اوقاف و امورخیریه برنامه ای تحت عنوان بصیرت عاشورایی طراحی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از برنامه سوگواره عاشورایی جذب افراد مختلف جامعه به بقاع متبرکه، تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی که یکی از هدف گزاریهای مقام معظم رهبری است و همچنین استفاده بهینه از موقوفات روضه خوانی بر اساس اجرای امینانه نیات واقفین است.

حجت الاسلام عباسیان نیاز امروز جامعه به فرهنگ شهادت طلبی را بیش از هر زمان دانست و گفت: ترویج فرهنگ شهادت طلبی و عزت خواهی جوانان از دیگر اهداف این طرح است چرا که امام حسین(ع) برای عزت جهان اسلام قیام کرد.

وی تصریح کرد: بنی امیه همواره به دنبال این بود که اسلام جدیدی را پایه گذاری کند و اسلام آنها مغایر با اسلام ناب محمدی(ص) بود اما امام حسین(ع) با این تفکر آنها به مبارز ه برخواست و اسلام واقعی را احیاء کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر امام حسین(ع) نبود امروز اسلام نبود، گفت: امروز اسلامی که در عربستان به مسلمانان عرضه می شود اسلام طالبانی و داعش است و موج اسلام هراسی را در دنیا اشاعه می دهد.

اعزام ۱۱۰ روحانی از قم برای تبلیغ در محرم

وی همچنین از حضور ۱۱۰ نفر از روحانیون اعزامی از قم در استان خبر داد وخاطر نشان کرد: این تعداد طی امروز به بقاع متبرکه و مناطق محروم جهت تبلیغ اعزام می شوند و همچنین علاوه بر این تعداد از مبلغین استان نیز گروهی برای تبلیغ اعزام خواهند شد.

عباسیان به برنامه های دیگر این سازمان در ایام محرم اشاره کرد و بیان داشت: مراسم شیرخوارگاه حسینی در ۸ بقعه، برنامه لبیک یا حسین همزمان با دومین روز محرم در ۱۰ بقعه، برنامه احلی من العسل(شیرین تر از عسل) به مناسبت شهادت حضرت قاسم(ع) در ۷ بقعه با همکاری آموزش و پرورش، رهروان زینب در ۱۲ محرم در ۱۳ بقعه با حضور خواهران از جمله برنامه های ایام محرم است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه افزود: امسال ۲ موکب اصلی و ۷ موکب فرعی در سطح استا برپا خواهد شد و ۲ موکب در قصر شیرین و مرز خسوری مستقر خواهند که که طی آنها روزانه ۳۰ هزار غذای گرم(صبحانه، ناهار و شام) به زائران ارائه داده خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.