ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 51856
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :

وجود شهید حججی نشان می‌دهد که انقلاب، میراث‌دار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، آیت‌الله رشاد شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامی‌داشت شهید محسن حججی در مراسم «چهله کوچ چلچله» که با حضور علمای شیعه و سنی در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، با اشاره به شخصیت شهید محسن حججی اظهار کرد: شهید حججی یک جوان گمنام بود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، آیت‌الله رشاد شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامی‌داشت شهید محسن حججی در مراسم «چهله کوچ چلچله» که با حضور علمای شیعه و سنی در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، با اشاره به شخصیت شهید محسن حججی اظهار کرد: شهید حججی یک جوان گمنام بود که کسی او را نمی‌شناخت. او یک پاسدار بود که در شهر خودش هم گمنام بود. در حسینیه‌ای در چند کیلومتری منزل فعالیت داشتند و هر گاه از او می‌پرسیدند در این مسیر خسته نمی‌شوید می‌گفت برای امام حسین (ع) باید سر داد، اینکه چیزی نیست.

وی خاطرنشان کرد: همین رفتار شهید حججی باعث شد اکنون او مرزهای جهان و ایران را درنوردد و احساسات و عواطف مردم نسبت به او این‌گونه شود. ما کمتر شهیدی را داریم که مردم نسبت به او این‌گونه احساس و عواطف داشته باشند. این رفتار به دلیل آن است که شهید حججی همواره اخلاص را در عمل خود به بهترین نحو ممکن داشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور شد: هرچه انسان با اخلاص‌تر باشد این گونه بیشتر مورد توجه خداوند و پس از آن مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. طبق بیانات مقام معظم رهبری این جوان نماد رویش‌هایی از نسل سوم و چهارم انقلاب است. شهید محسن حججی نه دوران مبارزات را درک کرد و نه از نسل دوم انقلاب است که فتوحات انقلابی را دیده باشد. این شهید در زمره انسان‌هایی است که در نسل حاضر زندگی کرده‌اند و همواره در عرصه مقاومت و گسترش آرمان‌های انقلاب موثر و پایدار هستند.

آیت‌الله رشاد خاطرنشان کرد: شهید حججی خودآگاهانه مسیر جهادی را انتخاب می‌کند و وصایای او به همسر و فرزند خردسالش نشان می‌دهد که راهش کاملا آگاهانه بوده است. حتی کیفیت جدا شدن از خانواده‌اش و اسارتی که داشت نشان‌دهنده هیبت، عظمت و بزرگی این شهید است. این جوان نسل چهارم است و بالنده و شکوفا در مقابل ظلم و ستم و تاریکی و جهل ایستاده است.

وی تاکید کرد: شهادت این شهید بزرگوار پیام بزرگی را به ما می‌دهد و آن این است که برخی تصور می‌کنند که این انقلاب میراث‌دار ندارد اما این شهید نشان داد که ایران میراث‌دار دارد و وجود این شهید سند حقانیت ایران است و مقاومت و پایداری در مسیر انقلاب و آرمان‌های حضرت امام راحل (ره) همواره ادامه دارد.

در ادامه این مراسم، ماموستا بابایی از علمای اهل سنت گفت: ایران اسلامی به برکت تقوا و صبر و استقامت توانسته است در جهان خود را معرفی کند. انسان، با تقوا و صبر در برابر هیچ آسیبی کم نمی‌آورد. خداوند در آیه ۱۸۶ سوره آل  عمران نیز انسان‌ها را به ایمان، صبر و استقامت دعوت کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.