ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 5192
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
  • 115 بازدید
  • ارسال توسط :
شهدای مدافع حرم در همایش «سوختگان وصل» (اخبار ادبی و هنری)

شهدای مدافع حرم در همایش «سوختگان وصل» (اخبار ادبی و هنری)

چهاردهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «در مدار ماه» و محوریت شهدای مدافع حرم عصر دوشنبه 20 اردیبهشت با حضور خانواده شهدای مدافع حرم به ویژه لشگر فاطمیون، شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و […]

چهاردهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «در مدار ماه» و محوریت شهدای مدافع حرم عصر دوشنبه 20 اردیبهشت با حضور خانواده شهدای مدافع حرم به ویژه لشگر فاطمیون، شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.
در این مراسم سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله با سلطه را ذاتی می‌داند و هیچ نقطه اشتراک و سازشی با نظام سلطه ندارد. امروز متأسفانه برخی کشورهای اسلامی و در رأس آنها عربستان سعودی، این حاکمیت فاسد را با محوریت حرکت جریانات تروریستی تکفیری در منطقه بر عهده گرفته است، این جریانات تعمیم‌گر اهداف آمریکا و اسرائیل بوده که ضد بشری و ضد هر نوع ارزش انسانی هستند.
سعید حدادیان، دبیر همایش سوختگان وصل، حضور مدافعان حرم را ناشی از دعوت الهی دانست و گفت: بسیاری برای دفاع حرم حضرت زینب کبری(س) از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، ایران، افغانستان برخاسته‌اند، این برخاستن بدون اشاره الهی نبوده است.
وی با اشاره به اینکه چهاردهمین همایش ادبی سوختگان وصل مزین به نام شهدای مدافع حرم است، خاطرنشان کرد:  دبیرخانه این همایش در دو بخش شعر و داستان، بیش از 200 اثر در بخش داستان و 600 قطعه شعر دریافت کرده است که از میان آثار ارسالی از 40 اثر در بخش شعر و 20 اثر در بخش داستان در پایان همایش تقدیر می‌شود.
مرتضی امیری اسفندقه هم درباره اشعار این همایش گفت: تنوع قالب‌ها در اشعار شاعران جوان زیاد و خوشبختانه این اشعار در حوزه ادبیات آئینی باقی خواهد ماند.
همچنین علیرضا قزوه نیز در این مراسم به تقدیر از همسر شهید هادی کج‌باف که سر همسر خود را مثل شهدای کربلا تقدیم اسلام کرد، پرداخت.
در این مراسم که به همت دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد از 12 جلد مجموعه شعر «سوختگان وصل» به همراه 10 جلد در زمینه داستان با حضور سعید حدادیان، دکتر نیلی، دکتر سرسنگی، حجت‌الاسلام کلانتری و دو  فرزند شهدای مدافع حرم رونمایی شد.
یکی از حاشیه‌های این همایش حضور 110 نقاش هنرمند با ارائه 110 تصویر از شهدای مدافع حرم در حیات دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن