ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51962
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۰۰
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
تحصیل ۸ میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی/ ضرورت کمک مالی خانواده‌ها برای کیفیت بخشی به امور مدارس دولتی

تحصیل ۸ میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی/ ضرورت کمک مالی خانواده‌ها برای کیفیت بخشی به امور مدارس دولتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تحصیل 8میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی، ضرورت کمک مالی خانواده‌ها برای کیفیت بخشی به امور مدارس دولتی، وجود 70 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان، شکاف عمیق بین گفتار و رفتار در […]

تحصیل ۸ میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی/ ضرورت کمک مالی خانواده‌ها برای کیفیت بخشی به امور مدارس دولتیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تحصیل 8میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی، ضرورت کمک مالی خانواده‌ها برای کیفیت بخشی به امور مدارس دولتی، وجود 70 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان، شکاف عمیق بین گفتار و رفتار در آموزش و پرورش، ورود 2 هزار نیرو به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه شهید رجایی، کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشور، تاثیر تجهیز هنرستان‌ها بر روند استقبال دانش آموزان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و آمار بازماندگان از تحصیل در کشور شناور است از مهم ترین این خبرها محسوب می شود.

تحصیل 8میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امروز یک میلیون و ۴۱۴هزار و ۱۹۵کلاس اولی و تعدادی نوآموز پیش دبستانی در جشن شکوفه ها و غنچه ها حضور دارند و در مجموع حدود هشت میلیون نوآموز پیش دبستانی و دبستانی وارد کلاس های درس می شوند؛ خلیفه الهی شدن از دوران پیش دبستانی و دبستانی آغاز می شود.
معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش بزرگی در گفتمان سازی دارند، یادآور شد: این گروه می‌تواند آموزش و پرورش را به مساله اصلی کشور تبدیل کنند.

ضرورت کمک مالی خانواده‌ها برای کیفیت بخشی به امور مدارس دولتی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اخذ وجه مدارس دولتی از اولیای دانش آموزان و وجاهت قانونی این مساله عنوان کرد: همانطور که بارها مطرح شده نباید در اخذ وجه در مدارس از خانواده ها اجباری داشته باشیم چرا که چنین اقدامی به فضای تربیتی و ماموریت مدارس آسیب می‌زند.

وی افزود: از طرفی این اخذ وجه از سوی مدارس برای اداره بهتر امور مدرسه است و به منظور ارتقای کیفیت برنامه ها مطالبه می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به هدفی که مدارس برای اخذ وجه از اولیای دانش آموزان دارند و درک شرایط از سوی جامعه این روند می تواند بدون اینکه تکلیفی به خانواده ها تحمیل شود، مورد توجه قرار گیرد.

کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشور

مسعود شکوهی مدیرکل دفتر مشاوره و امور تربیتی آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از فعالیت های آموزش و پرورش مربوط به فعالیت های مشاوره و پرورشی است، عنوان کرد: در سراسر کشور ۳۲مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره ای داریم؛ همچنین مراکز مشاوره خانواده با همکاری انجمن اوليا و مربيان اداره می شود.

وی اظهار کرد: برای پوشش تمامی مدارس نیاز به مشاورانی بیش از ۲برابر تعداد موجود داریم هرچند کمبود نیرو کار را متوقف نکرده است.

مدیر کل امور پرورشی و مشاوره از اجرای طرح همیار مشاور در مدارس کشور خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی از رابطان مشاوره بهره مند می شود.

ورود2 هزار نیرو به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه شهید رجایی

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در خصوص پذیرش این دانشگاه در حوزه تربیت معلم عنوان کرد: دانشگاه شهید رجایی به عنوان یکی از دانشگاه‌های ماموریت‌گرا در حوزه تربیت معلم محسوب شده و تفاوت آن با دانشگاه فرهنگیان در نوع تربیت معلم است چرا که این دانشگاه صرفا به تربیت دبیر می‌پردازد.

عظمتی بیان کرد: ظرفیت پذیرش در دانشگاه شهید رجایی متناسب با ظرفیت اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش است و بر این اساس امسال پذیرش 700 نفری را در این دانشگاه داشتیم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: علاوه بر پذیرش دانشجویان طی دوره چهار ساله یک هزار و 200 نفر از طریق دوره یک ساله مهارت‌آموزی وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

شکاف عمیق بین گفتار و رفتار در آموزش و پرورش

حسین مظفر، وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد چالش های آموزش و پرورش عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش نوع نگاه مردم و مسئولان است و شکاف عمیقی بین گفتار نظری و رفتارهای عملی داریم، زمانی آموزش و پرورش کارآمدی داشته است که مبانی نظری اعتبار به اندازه مبانی عملی داشته باشد.

وی افزود: نگاه مصرفی به آموزش و پرورش وجود دارد در حالی که خروجی های آن نیروی انسانی و سرمایه ای ماندگار است و آموزش و پرورش ایران GDPکمتری نسبت به کشورهای توسعه یافته دارد و این در شرایطی است که انتظارات بسیاری از آموزش و پرورش داریم اما اعتبارات باید با مقدورات تناسب داشته باشد

وجود 70 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

علیرضا نخعی‌ مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان‌ در مورد روند ساماندهی دانش‌آموزان در این استان، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ها 70 هزار کودکان‌ بازمانده از تحصیل هستند که البته‌ این روند نسبت به چهار سال گذشته‌ که 190 هزار بازمانده داشتیم کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: از این تعداد 60 درصد را دختران و 40 درصد را پسران تشکیل می‌دهند؛ بیشترین‌ ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم‌ بوده است و حدوداً 70 تا 80 درصد آمار مربوط به این مقاطع است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم امسال 60 هزار نفر از بازماندگان‌ تحصیل کاهش یافته‌ و باید این روند را تداوم ببخشیم‌ تا آمار به صفر کاهش یابد‌ البته‌ این مسئله نیازمند‌ مشارکت‌ همه بخش‌ها است و تنها آموزش و پرورش در این زمینه دخیل نیست‌.

تاثیر تجهیز هنرستان‌ها بر روند استقبال دانش آموزان از رشته‌های مهارتی

سید محمد بطحا‌یی وزیر آموزش و پرورش در خصوص توسعه هنرستان‌ها در کشور اظهار کرد: مهم ترین مسئله‌ای که در توسعه هنرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد موضوع امکانات و تجهیزات است.

وی افزود: استقبال دانش‌آموزان از هنرستان‌ها از سال‌های پیش به مسئله امکانات وابسته بوده و هر چه امکانات افزایش یابد می‌توان توسعه هنرستان‌ها را بیشتر مورد توجه قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم توسعه به آموزش‌های مهارتی و تجهیز هنرستان‌ها توجه شده است و با توسعه بیشتر از نظر کمی و کیفی می‌توان دانش‌آموزان بیشتری را به سمت آموزش‌های مهارتی سوق داد.

آمار بازماندگان از تحصیل در کشور شناور است

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد تمهیدات لازم برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد: تعداد این افراد شناور بوده و به راحتی قابل شناسایی نیست، چراکه در زمان‌های مختلف آمار تغییر می‌کند.

وی افزود: ردیف بودجه‌ای برای بازماندگان از تحصیل در نظر گرفته شده است تا آموزش و پرورش برای افراد بازمانده از تحصیل تمهیدات لازم را بیاندیشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا پوشش تحصیلی در کشور به 100 درصد برسد تا مجلس همواره برای دستیابی به این هدف تلاش کند البته اکنون بیش از 96 درصد پوشش تحصیلی در کشور وجود دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.