ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 51997
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۵۸
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
سوگواره های سالار شهیدان در منطقه آزاد انزلی

سوگواره های سالار شهیدان در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز جمعه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا ، چهارمین تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد در هفتمین روز ماه محرم مصادف با ششم مهرماه با تجمع هیات های مذهبی محدوده منطقه و مداحی، سینه زنی و عزاداری همراه خواهد بود. سوگواره عکاسی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز جمعه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا ، چهارمین تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد در هفتمین روز ماه محرم مصادف با ششم مهرماه با تجمع هیات های مذهبی محدوده منطقه و مداحی، سینه زنی و عزاداری همراه خواهد بود.
سوگواره عکاسی عاشورا با عنوان ‘جلوه عاشقی’ با مشارکت عکاسان ایرانی و بین المللی برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را در دو بخش عکاسی با دوربین عکاسی و تلفن همراه از ابتدای محرم لغایت پایان اربعین حسینی به دبیرخانه این سوگواره ارسال نمایند.
تعزیه خوانی و تئاتر خیابانی با مضمون ‘ارزش های عاشورا’ از دیگر برنامه های مهمی است که در دهه دوم ماه محرم در محدوده تجاری و گردشگری منطقه به نمایش گذاشته می شود تا با ابزار اثرگذار هنرهای آئینی و مدرن گامی دیگر در جهت فرهنگ سازی مفاهیم عاشورایی برداشته شود.
عصر شعر عاشورایی چهارمین برنامه بزرگ این سازمان به مناسبت ایام محرم است که با حضور شاعران استانی و کشوری در دهه سوم ماه محرم در تالار فرهنگی منطقه برپا می شود.
قرائت زیارت عاشورا و برگزاری آیین های سوگواری برنامه های مذهبی هستند که در مساجد واقع در محدوده منطقه و نمازخانه های محدوده تجارت و گردشگری برگزار و با نصب تابلوها و پارچه نوشته هایی با مضامین نهضت عاشورا و اهتزاز پرچم های سیاه فضای محیطی منطقه آزاد انزلی نیز رنگ و بوی عاشورایی به خود می گیرد.
منطقه آزاد انزلی در گیلان نخستین منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است .
6030

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.