ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52011
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۵۹
  • 126 بازدید
  • ارسال توسط :
آزادی کامل شهر عنه در الانبار/ آغاز بخش دیگری از عملیات آزادسازی الحویجه

آزادی کامل شهر عنه در الانبار/ آغاز بخش دیگری از عملیات آزادسازی الحویجه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، عبد الامیر رشید یارالله، معاون فرمانده عملیات‌های مشترک عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای مشترک ارتش، حشد شعبی و عشایر عراقی طی عملیاتی که برای سه روز ادامه داشت، شهر عنه را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، عبد الامیر رشید یارالله، معاون فرمانده عملیات‌های مشترک عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای مشترک ارتش، حشد شعبی و عشایر عراقی طی عملیاتی که برای سه روز ادامه داشت، شهر عنه را به شکل کامل از کنترل داعش خارج کردند.

ولید الدیلمی، افسر ارتش عراق نیز در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار داشت: یگان‌هایی از ارتش با کمک عشایر عراقی موفق شدند دو محله الزراعه و الصناعی در شمال شرق شهر عنه را آزاد کنند.

الدیلمی افزود: عملیات آزادسازی عنه پس از شکست داعشی‌ها در برابر پیشروی‌های نیروهای عراقی و عشایر و بدون مقاومت آنها محقق شد.

عبد الکریم العانی، رئیس شورای شهر عنه نیز آزادی کامل این شهر را تأیید کرد و گفت: نیروهای عراقی با کمک عشایر منطقه در حال پاکسازی شهر از مین‌ها و بمب‌هایی هستند که داعش در نقاط مختلف کار گذاشته بود، همچنین تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف این شهر جهت آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدیدی در پیش گرفته شده‌اند.

عملیات نظامی برای آزادسازی عنه واقع در ۲۱۰ کیلومتری غرب الرمادی، مرکز استان الانبار از روز سه‌شنبه آغاز شد.

قرار است نیروهای عراقی حملات جدیدی را برای بازپس‌گیری دو شهر راوه و القائم در استان الانبار که همچنان در کنترل داعشی‌ها هستند، آغاز کنند.

از سوی دیگر، حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق امروز (جمعه) بخش دوم از مرحله نخست عملیات آزادسازی مناطق غرب الحویجه را با هدف آزادسازی مناطق باقی مانده در دست تروریست‌ها تا منطقه الزاب در غرب الحویجه (در جنوب غرب کرکوک) آغاز کردند.

عملیات آزادسازی الحویجه تاکنون به آزادسازی ۱۱ روستا در شهر الحویجه از کنترل داعش انجامیده است و نیروهای عراقی بخش اول مرحله ابتدایی عملیات آزادسازی الحویجه را به اتمام رسانده‌اند.

الحویجه در استان کرکوک شهری نفت خیز بوده و یکی از آخرین مناطقی است که همچنان در اشغال داعش قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.