ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52015
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۱۱
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
همایش شیرخوارگان حسینی در جنوب شرق استان تهران برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی در جنوب شرق استان تهران برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، در این مراسم معنوی که در نخستین جمعه ماه محرم برگزار شد، هزاران نفر از بانوان شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت به یاد شهید شش ماهه دشت کربلا به همراه فرزندان خردسال خود به عزاداری پرداختند.هزاران نفر از مادران و زنان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، در این مراسم معنوی که در نخستین جمعه ماه محرم برگزار شد، هزاران نفر از بانوان شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت به یاد شهید شش ماهه دشت کربلا به همراه فرزندان خردسال خود به عزاداری پرداختند.
هزاران نفر از مادران و زنان داغدار از ابتدای روز جمعه به همراه فرزندان شیرخوار خویش با حضور در حسینه ها، تکایا و صحن مطهر امامزادگان مدفون در این بخش از استان تهران به یاد مظلومیت شهیدان دشت کربلا به سوگ نشستند.
شرکت کنندگان در این مراسم، کودکان شیرخوار خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید شش ماهه کربلا آوردند تا عشق به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از کودکی در قلب فرزندانشان شکل گیرد.
مادران عزادار با پوشاندن لباس های سیاه و بستن سربندهایی متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع) بر پیشانی فرزندان خردسال خود، به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند و هم نوا با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداختند.
در این مراسم معنوی مادران داغدار حسینی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر دادنت و کودکان آنان نیز با طفل شش ماهه امام حسین(ع) همنوا شدند.
برخی از بانوان نیز با در دست گرفتن گهواره و سر دادن لالایی ، با حضرت ربابه مادر حضرت علی اصغر (ع) هم ناله شدند.
همایش جهانی علی اصغر (ع) همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم، به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر با هدف تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان با حضور مادران آنها برگزار می شود.
خبرنگار: سید حسن میری – انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7254//7244

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.