ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52051
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۴۱
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
همنوایی شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی

همنوایی شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، این آیین به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) شهید شش ماهه واقعه دشت کربلا، بیان مظلومیت ،فداکاری ها و جانبازی های امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت روز جمعه در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد. در مصلای بزرگ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، این آیین به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) شهید شش ماهه واقعه دشت کربلا، بیان مظلومیت ،فداکاری ها و جانبازی های امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت روز جمعه در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.
در مصلای بزرگ اراک، مادران عزادار حسین (ع) با پوشاندن لباس‌های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی‌اصغر (ع) ویا حضرت علی‌اکبر (ع) به پیشانی نوزادان خود به سوگواری پرداختند و یاد و نام حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش را زنده گرامی داشتند.
در این آیین معنوی مداحان و مرثیه‌سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه‌سرایی کردند و مردم نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشتند.
مادران با چشمان اشک آلود و چهره های غمگین با یک دست فرزندان شیرخوار خود را بالای سرگرفته بودند و با دست دیگر برای غربت سالار شهیدان به صورت و سینه می زدند.
فضای مصلای بیت المقدس اراک آنچنان رنگ و بوی معنویت به خود گرفته بود که هر کسی وارد این فضا می شد بی اختیار اشک از چشمانش سرازیر می شد و به سر و سینه خود می زد.
نظیر این آیین در شهر های خمین ،ساوه ،دلیجان ،محلات، آشتیان ، تفرش و تمامی نقاط استان مرکزی برگزار شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.