ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52064
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۰۱
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
ورود 5 هزار زائر حسینی کشور پاکستان به استان طی یک هفته /  زائر سرای امام رضا(ع) موکب مسافران در جنوب شرق است

ورود 5 هزار زائر حسینی کشور پاکستان به استان طی یک هفته / زائر سرای امام رضا(ع) موکب مسافران در جنوب شرق است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، شور حسینی شیعه و سنی ندارد، هر چه به ایام محرم نزدیکتر می شویم کاروانها بار خودشان را بیشتر بسته و همه زوار آماده حرکت می شوند. در این بازه هر زائر در عالم دیگری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، شور حسینی شیعه و سنی ندارد، هر چه به ایام محرم نزدیکتر می شویم کاروانها بار خودشان را بیشتر بسته و همه زوار آماده حرکت می شوند. در این بازه هر زائر در عالم دیگری سیر می کند عده ای به آن لحظه ای فکر می کنند که وقتی چشم هایشان برای بار اول به حرم امام حسین (ع)  افتاد چه دعایی کنند؟! عده ای اضطراب شیرین زیارت حرم حضرت اباالفضل العباس(ع) را دارند و عده ای به بین الحرمین فکر می کنند.
حجت الاسلام اسماعیل تدینی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه آمار دقیق ورودی زائران حسینی کشور پاکستانی به ایران را پایانه های مرزی در دست دارند، اظهار کرد: زائرانی که وارد می شوند دو گروه هستند گروهی که کاربیمه آنها توسط نماینده شان از قبل انجام شده و گروهی که باید 3الی4 ساعت منتظر بمانند تا کار بیمه آنها انجام شود از همین رو گروه اول به محض ورود به مرز ایران راهی ادامه سفر شده و مابقی به زائر سرای امام رضا(ع) جهت اسکان، پذیرایی واستراحت منتقل می شوند.
 


وی با بیان اینکه طی هفته گذشته حدود 5 هزار زائر حسینی کشور پاکستانی وارد زائر سرای امام رضا(ع) شده اند، گفت: مردم سیستان وبلوچستان اعم از شیعه و سنی به زائران پاکستانی به عنوان مهمان نگاه می کنند و نگاه قومیتی به آن ها ندارند به گونه ای که برادران اهل تسنن در کنار برادران دینی تشیع خود در قالب جبهه مردمی اقدام به استقبال، میزبانی و پذیرایی از زائران حسینی به ویژه بعد از عاشورا می کنند.
حجت الاسلام تدینی با اشاره به استقبال خوب مردم استان و همراهی سه نهاد مردمی سپاه پاسداران، اداره اوقاف و آستان قدس رضوی در زمینه استقبال و پذیرایی از زائران حسینی کشور پاکستان افزود: در این زمینه ادارات در آماده سازی زیرساخت ها همکاری داشته و پذیرایی بر عهده نهادهای مردمی است.
وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: سپاه پاسداران  400 نفر از افراد بسیجی و قرارگاه خاتم الاوصیا را ساماندهی کرده که این افراد اقدام به جمع آوری نذورات مردمی و گروهی هم در امر آشپزی، نظافت، اسکان، ایستگاه صلواتی و کارهای فرهنگی اقدام به ارائه خدمت به زوار حسینی می کنند.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، سیستان و بلوچستان را به عنوان موکب شماره یک زائران معرفی کرده است و استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و همدان نیز ملزم به همکاری و همچنین فراهم کردن شرایط لازم برای میزبانی از زائران در منطقه خود هستند.
 گفتنی است زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع احداث و امکانات خوبی به منظور پذیرایی و میزبانی از مهمانان پاکستانی به ویژه در ایام محرم و اربعین در آن فراهم شده است.  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.