ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52184
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
همه شهدای مدافع حرم  تربیت یافته مکتب سیدالشهدا بودند /رسوخ آهنگ های مبتذل به فرهنگ عزاداری، تبدیل به آسیب شده

همه شهدای مدافع حرم تربیت یافته مکتب سیدالشهدا بودند /رسوخ آهنگ های مبتذل به فرهنگ عزاداری، تبدیل به آسیب شده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ائل، حاج مهدی خادم آذریان را همه حسینیان منطقه آذربایجان و حتی فراتر از آن می شناسند. مداح دلسوخته ای که عمر خود را در راه نوکری اهل بیت(ع) و مدح خاندان طهارت گذرانده است و همه او […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ائل، حاج مهدی خادم آذریان را همه حسینیان منطقه آذربایجان و حتی فراتر از آن می شناسند. مداح دلسوخته ای که عمر خود را در راه نوکری اهل بیت(ع) و مدح خاندان طهارت گذرانده است و همه او را با هیات عزاداران انصار الحسین(ع) می شناسند. به بهانه فرا رسیدن ایام حزن و اندود ماه محرم و عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفتگویی با این مداح داشته ایم که مشروح آن بشرح ذیل می باشد:

اجماع جهانی جبهه کفر برای حمله به شیعه شکل گرفته است

 مهمترین رسالت هیآت عزاداری از نظر شما چه چیزی می تواند باشد؟

هجمه ای که امروز از سوی دشمنان به سمت اسلام و انقلاب و شیعه وجود دارد؛ در طول تاریخ بی سابقه است. اجماع جهانی جبهه کفر برای حمله به شیعه شکل گرفته است؛ به همین خاطر نقش هیآت مذهبی مخصوصا در ایام محرم بسیار مهم است و باید همه هیات ها با هر تنوع سلیقه ای کنار هم باشند و با بصیرت کامل و با فرمانبرداری از فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در مسیر وحدت قرار گیرند.

همه هیات های ما حسینی هستند و همگی نشات گرفته از انقلاب سیدالشهدا(ع) است و عمده ترین شاخصه قیام سیدالشهدا(ع) هم مبارزه با کفر و ظلم و برپایی امر به معروف و نهی از منکر  بود و تمامی هیات ها باید در این راستا برنامه ریزی کرده و حرکت کنند.

هیآت و مداحان و باید تلاش کنند تا فرهنگ شهید و شهادت و اهداف مسیری که شهدای با عظمت ما در آن حرکت کردند را به مردم تبیین کنند.

باید از خود سوال کنیم که در هیات ما چند مدافع حرم تربیت می شود

با توجه به درگیری جبهه کفر با جبهه اسلام در سوریه و عراق و تشکیل جبهه مقاومت اسلامی، نقش هیات ها در تقویت این جبهه  چیست؟

همه شهدای عزیز مدافع حرم بچه هیاتی بودند و همگی تربیت یافته مکتب سیدالشهدا هستند و همه هیات های ما باید در برنامه های فرهنگی خود برای تبیین اهداف جبهه مقاومت جا باز کنند و باید از خود سوال کنیم که در هیات ما چند مدافع حرم تربیت می شود و هدف عمده برای هیآت ما باید تقویت جبهه مقاومت اسلامی باشد.

باید تمام هیات ها در این راستا برنامه ریزی کنند تا جایی که آخرین دشمن اسلام و شیعه از بین نرفته، این فرهنگ تداوم داشته باشد.

موسیقی مرثیه آنقدر غنی است که نیازی نیست که موسیقی مبتذل به آن اضافه شود

مهترین آسیب ها  و انحرافات هیآت و مداحان را در چه می بینید؟

دشمنان قبلا بر علیه اهداف انقلاب و هیات ها رفتار تقابلی و مستقیم داشتند اما امروز  برنامه ریزی آنها به این سمت رفته که محتوای هیات های ما را از درون تهی کنند و در این راستا برای مداحان و سخنرانان و شعرا و مخاطبان برنامه چیده اند و متاسفانه تا جایی هم موفق بوده اند چرا که اگر به برخی مداحی ها بنگریم، مشاهده می کنیم که در احساس خلاصه می شوند در حالی که ما باید احساس و عشق و عقل را با هم تلفیق کنیم تا آن احساس را در مسیر حفظ ارزش ها کانالیزه کنیم.

اگر جوان  با موسیقی جذب هیات شود؛ با موسیقی هم دفع می شود

باید برای خروجی ساعت ها سینه زنی و اشک ریختن برنامه و جواب داشته باشیم و متاسفانه بی محتوا شدن شعرها و رسوخ آهنگ های مبتذل به فرهنگ ناب عزاداری ها تبدیل به آسیب شده است.

موسیقی مرثیه ما آنقدر غنی است که نیازی نیست که موسیقی مبتذل به آن اضافه شود که اغلب به بهانه هایی همچون جذب مخاطب و قشر جوان صورت می گیرد. اگر جوان  با موسیقی جذب هیات شود؛ با موسیقی هم دفع می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.